Paríž 25. júla (TASR) - Slabšie príjmy obyvateľstva vo Francúzsku aj v ďalších krajinách sa odrazili na nižšom dopyte po jogurtoch a jogurtových nápojoch firmy a Danone to pocítila začiatkom júla aj na akciách.
Investičná banka Morgan Stanley a maklérska spoločnosť Cheuvreux vtedy zredukovali mieru odporúčania jej akcií a ich hodnota klesla na trojročné minimum. Príčinou tohto rozhodnutia bolo, že spotrebitelia na kľúčových trhoch ako Francúzsko, Taliansko a Španielsko začali dávať prednosť lacnejším výrobkom. Od začiatku roka klesli akcie firmy o 25 %.
Firma Danone dnes preto oznámila, že v októbri najskôr na domácom trhu uvedie do sietí nové výrobky s názvom Ecopack, ktoré budú zamerané na šetrnejších zákazníkov. "Cieľom je pokryť celé spektrum kúpnej sily," povedal hovorca Danone s tým, že neskôr sa tento projekt môže rozšíriť aj do ďalších štátov.
Oznámenie automaticky viedlo k rastu akcií, ktoré išli v popoludňajších hodinách hore o 6,1 % na 46,61 eura (1404,17 Sk).
Na titulné stránky novín sa firma dostala v roku 2005, keď vtedajší premiér Dominque de Villepin po správach na trhu, že by firmu mohla prevziať americká PepsiCo, vyhlásil, že Danone je strategickým podnikom a Francúzsko spoločnosť v žiadnom prípade nepredá.
Francúzi sú druhí najväčší konzumenti jogurtov na svete, hneď po Španielsku. Ročne sa tu na obyvateľa zje 33 kg jogurtov, zatiaľ čo v Španielsku je to len o jeden až dva kilogramy viac.
Informovali o tom agentúry Reuters a Bloomberg.