Bratislava 24. júla (TASR) -
Tento projekt existuje už dva roky a v súčasnosti má približne 300 signatárov, práve dnes však začína jeho intenzívnejšia kampaň. Oficiálne logo bude obsahovať slogan projektu Meníme menu, nie cenu.
"Dnes môžeme prezentovať nálepku s oficiálnym logom signatára etického kódexu, ktorú každý signatár dostane v požadovanom množstve podľa toho, koľko má prevádzok. Podľa tohto loga bude spotrebiteľ schopný veľmi rýchlo identifikovať, že sa chystá nakupovať alebo si objednať nejaké služby u subjektu, ktorý je signatárom etického kódexu," uviedol na dnešnej tlačovej konferencii splnomocnenec vlády SR pre zavedenie eura Igor Barát.
Projekt etického kódexu vznikol v roku 2006 ako spoločná iniciatíva splnomocnenca vlády a Podnikateľskej aliancie Slovenska (PAS).
"Etický kódex pre zavedenie eura vznikol na to, aby podnikatelia mohli jasne deklarovať ochotu a dobrú vôľu korektným spôsobom prispieť k zavedeniu novej meny, a tým posilňovať dôveru a dostatočnú informovanosť verejnosti," priblížil dnes výkonný riaditeľ aliancie Róbert Kičina.
Ústredný slogan projektu Meníme menu, nie cenu, má dať podľa vládneho splnomocnenca jednoznačne a zrozumiteľne najavo, že zavedenie eura v prevádzkach signatárov kódexu nie je a nebude dôvodom na zvyšovanie cien.
Napriek tomu však nie je možné spájať prechod na novú menu so zmrazením cien, upozornil Barát. Meniť by sa však mali iba v odôvodnených prípadoch.
V súčasnosti má etický kódex približne 300 signatárov, prostredníctvom ktorých sa z neho vyplývajúce záväzky týkajú veľkého množstva konkrétnych prevádzok. Celkový počet predajní, obchodov a poskytovateľov služieb, ktorí sú takto zapojení do projektu, podľa Baráta prevyšuje 10.000.
"Vyzývame podľa možností všetkých slovenských podnikateľov, aby sa k tomuto projektu pridali," uviedol Barát a zároveň odporučil každému spotrebiteľovi, aby pri svojich nákupoch uprednostňoval predajne označené oficiálnym logom.