STÁLE DRAHŠÍ LETECKÝ BENZÍN ZNIŽUJE ZISKOVOSŤ NAJMÄ DLHÝM LETOM

Linky neruší len SkyEurope

Ryanair odkazuje stredoeurópskej konkurencii, že na kontinente je miesto maximálne pre štyri aerolinky.

Letecké spoločnosti rušia niektoré linky pre drahý benzín. SkyEurope napríklad v zime nebude lietať do írskeho Dublinu a Corku.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ SME – PAVOL FUNTÁL)

BRATISLAVA. Tohtoročná zima má medzi aerolinkami rozpútať boj o prežitie. Spoločnosti už teraz rušia niektoré linky či zvyšujú palivové príplatky.

Naposledy ohlásil zmenu SkyEurope, ktorý na zimu neotvorí svoje linky do Írska. Tí, ktorí tam pracujú, sa do Dublinu dostanú bez prestupu, len ak si kúpia letenku od Ryanairu. Svetová jednotka medzi nízkotarifnými aerolinkami je zároveň najväčším konkurentom SkyEurope v súťaži o cestujúcich zo Slovenska.

SkyEurope tvrdí, že dôležitým dôvodom pre stop írskym destináciám je letecký benzín. Ten je problémom najmä pri dlh­ších trasách, akými sú aj lety zo Slovenska do Írska. Palivo pri nich tvorí pomerovo väčšiu časť nákladov ako pri kratších letoch. „Palivo tvorí takmer štvrtinu nákladov, jeho rastúce ceny sa prejavujú najmä na dlhých letoch, medzi ktoré patria aj tie do Corku a Dublinu,“ vysvetľuje hovorca SkyEurope Tomáš Kika.

Slováci sa budú vracať z Írska

Drahší kerosín však nie je jediný dôvod zrušenia letov do Corku a Dublinu. „V Írsku je badateľná recesia. Vidíme, že mnohí pracujúci sa vracajú naspäť. Preto očakávame, že cestujúcich, ktorí by chceli v zime využiť spojenie, bude tento rok menej,“ povedal Kika.

Ingrid Šemnická, ktorá pracuje tridsať kilometrov od Dublinu, v meste Naas, hovorí, že má podobnú skúsenosť. „Keď sme pred dvoma rokmi prišli, nebol problém nájsť si v Írsku prácu aj s nulovou angličtinou, dnes je to úplne inak,“ hovorí Ingrid. Dodáva, že po novom si niektorí záujemcovia ani s priemernou angličtinou nemôžu v Írsku prácu nájsť ani po roku. Zmeny na trhu leteniek sa jej však nepáčia, pretože si už nebude môcť vyberať. „Nerada by som cestovala okľukou cez Budapešť,“ povedala. SkyEurope sa kritike bráni vysvetlením, že nie je jediná firma, ktorá musí rušiť menej rentabilné linky.

Ryanair napríklad zrušil základňu vo Valencii a v zime nebude lietať do Budapešti.

Lietajú pomalšie

Drahšie palivá a šetrnejší spotrebitelia, ktorých vystrašili reči o globálnej kríze, ešte viac zostrujú konkurenčný boj aeroliniek. Na zákazníkov a lojalitu zamestnancov v ňom firmy útočia aj ponižovaním konkurencie. Ryanair, ktorý sa nevie zmieriť so silou SkyEurope v strednej Európe, napríklad hovorí o predpoklade, že pri terajších cenách palív zostanú v Európe len štyri letecké spoločnosti. SkyEurope medzi ne nepočíta, túto zimu svojmu konkurentovi Ryanair predpovedá nešťastný koniec.

Hovorca pôvodom slovenskej firmy na to reaguje bonmotom o zime, ktorá len ukáže, ktoré aerolínie sú naozaj nízkonákladové. „Práve nízke náklady budú kľúčové na prečkanie takého náročného obdobia, ako je táto zima,“ hovorí Kika. V čom je podľa neho sila SkyEurope? Napríklad vedia byť lacnejší, lebo lietajú pomalšie a plynulejšie. Majú iba jeden typ lietadla a tým aj nižšie náklady na tréning.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  7. Žilina Voce Magna 2017 – Medzinárodná súťaž zborového umenia
  8. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár
  9. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako si vybrať ten
  2. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  3. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  4. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  5. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  6. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  9. Samsung Galaxy Note8 umožňuje tvoriť veľké veci
  10. IMMOFINANZ spúšťa medzinárodnú reklamnú kampaň retailovej značky
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 8 986
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 6 780
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 657
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 259
  5. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 763
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 669
  7. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 434
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 884
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 881
  10. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení 841

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Účtenky frustrujú podnikateľov, no Babišovi lákajú voličov

Sociálni demokrati o registračných pokladniciach hovoria dve desaťročia. Tému aj tak pustili hnutiu ANO.

ŠPORT

Sagan na MS: má dva tituly, ale raz ho zradil žalúdok

Sagana čakajú ôsme majstrovstvá sveta.

TECH

Výmena batérií namiesto nabíjania. Elektroautá sa môžu zmeniť

Nebude zložitejšia ako tankovanie paliva.

Neprehliadnite tiež

Obchvat Bratislavy mešká. Érsek sa chce stretnúť s investorom

Približne 60 kilometrov ciest v okolí hlavného mesta stavia súkromník, meškanie môže byť nakoniec aj rok.

Mladé páry zaskočila správa o zrušení lacných hypoték, VÚB už núka riešenie

Od januára mladí ľudia nedostanú nižšiu splátku, zľavu si budú môcť vybaviť inak.

Protischránkový register má prvú obeť, vypovedali nájom bratislavskej stanice

ŽSR oznámili, že odstupujú od zmluvy s firmou Transprojekt.

Guvernér Wisconsinu odobril finančnú injekciu pre taiwanský Foxconn

Taiwanský výrobca elektroniky Foxconn Technology Group získa v hotovosti takmer tri miliardy dolárov.