Bratislava 20. júla (TASR) - Malí a strední podnikatelia stále podceňujú prípravy na euro. Ukázala to aj "Roadshow", ktorú v rámci informačnej kampane zorganizovala v polovici roka Národná agentúra pre rozvoj malého a stredného podnikania (NARMSP) v 18 regionálnych mestách.
Napriek rovnomerne cielenej regionálnej propagačnej kampani sa v jednotlivých regiónoch semináre stretli s odlišným ohlasom u podnikateľov. Kým v prvom týždni najmä na východnom Slovensku dosiahol priemerný počet 14 účastníkov na seminár, v druhom týždni organizovanom prevažne na západnom Slovensku bol priemerný počet 30 účastníkov na seminár.
Celkový počet vyškolených malých a stredných podnikateľov v rámci prvej vlny vzdelávacích seminárov dosiahol počet 378, čo predstavuje v priemere 21 zástupcov malého a stredného podnikania na jeden vzdelávací seminár.
Podľa organizátorov seminárov je hlavným dôvodom nižšej účasti na seminároch skutočnosť, že malí a strední podnikatelia zatiaľ v dostatočnej miere nepociťovali naliehavosť potreby príprav v súvislosti s prechodom na euro. Potvrdili to aj výstupy z hodnotiacich dotazníkov seminára, kde až polovica opýtaných respondentov odpovedala, že začiatok prípravy na euro plánuje realizovať v druhom polroku roka 2008. Podľa NARMSP možno preto predpokladať, že o druhú vlnu seminárov, ktoré agentúra predbežne plánuje zorganizovať v októbri 2008, bude oveľa vyšší záujem.