Dostatok informácií o eure majú obyvatelia aj podniky

BRATISLAVA 18. júla (SITA) - Informovanosť o novej euromene na Slovensku rastie tak na strane obyvateľstva ako aj na strane podnikateľskej sféry. Kým v rámci obyvateľstva sa dobre alebo veľmi dobre informovanými ...

BRATISLAVA 18. júla (SITA) - Informovanosť o novej euromene na Slovensku rastie tak na strane obyvateľstva ako aj na strane podnikateľskej sféry. Kým v rámci obyvateľstva sa dobre alebo veľmi dobre informovanými cíti byť 64 % respondentov, na strane podnikateľskej sféry to je až 90 % oslovených subjektov.

Vyplýva to z výsledkov prieskumu Eurobarometer, ktorý v závere týždňa zverejnila Európska komisia (EK). Oproti prieskumu z jesene minulého roka tak informovanosť obyvateľstva vzrástla o 17 percentuálnych bodov. Významne sa tiež znížil počet tých, ktorí sa cítia byť nedostatočne informovaní z viac ako polovice opýtaných na 35 %.

Podľa prieskumu viac ako polovica oslovených obyvateľov (54 %) očakáva, že vplyv eura na Slovensko bude skôr pozitívny ako negatívny, čo je o štyri percentuálne body viac ako pred pol rokom. Aj pri otázke, či bude mať zavedenie eura pozitívny alebo negatívny vplyv na samotného respondenta, odpovedalo 51 %, že to bude viac pozitívny vplyv.

S tvrdením, že so zavedením eura vzniknú nepríjemnosti, nesúhlasí 65 % obyvateľov Slovenska. Oproti predošlým prieskumom tiež poklesli obavy z rastu cien v dôsledku zavedenia eura (z 83 % na 76 %) a obavy zo zneužitia prechodu na euro na zvýšenie cien (zo 72 % na 68 %). Obyvatelia Slovenska majú medzi deviatimi krajinami obsiahnutými v prieskume najlepšie objektívne vedomosti.

Oproti priemeru všetkých krajín je úroveň vedomostí o podobe eurových mincí a bankoviek skoro dvojnásobná (59 % správnych odpovedí na Slovensku oproti priemeru všetkých krajín 31 %). Za posledného pol roka sa objektívna informovanosť na Slovensku zlepšila o 10 percentuálnych bodov.

Podnikateľská sféra podľa výsledkov prieskumu očakáva informácie o novej mene najmä od Národnej banky Slovenska (74 %), médií (67 %) a bánk (52 %). Viac ako štvrtina podnikov pritom využíva oficiálnu internetovú stránku o zavedení eura na Slovensku www.euromena.sk. V polovici tohto roka pritom s prípravami na euro už začalo 80 % podnikov.

Z toho 21 % začalo s prípravami už v roku 2007. Z podnikov, ktoré v júni 2008 ešte nezačali s prípravami, plánuje polovica začať do konca augusta. Pre porovnanie väčšina slovinských a cyperských podnikov začala s prípravami na zavedenie eura až v poslednom polroku pred prechodom na novú menu.

Prieskum Eurobarometer o pripravenosti na zavedenie eura medzi slovenskými podnikmi uskutočnila Európska komisia na vzorke 350 podnikov v júni 2008.

Prieskumy verejnej mienky o eure uskutočňuje Európska komisia dvakrát do roka v členských krajinách ktoré nepoužívajú euro ako domácu menu. Zisťuje postoj verejnosti k zavedeniu eura a jej znalosti o jednotnej mene. Najnovší, v poradí už siedmy prieskum bol realizovaný od 5. do 9. mája 2008 na vzorke viac ako 9 000 respondentov starších ako 15 rokov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  2. Hitparáda štiav
  3. 14. ročník AmCham „JOB FAIR“ v Košiciach
  4. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  5. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  6. Malé knedličky, veľké dojmy
  7. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  8. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  9. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  10. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 501
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 135
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 120
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 633
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 565
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 4 741
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 459
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 743
  9. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 2 366
  10. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 183

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Británia sa rozhodla, hranice aj pre Slovákov chce zatvoriť už v marci

Theresa Mayová chystá obmedzenie voľného pohybu oznámiť v rovnaký deň, kedy oficiálne spustí rokovania o brexite.

DOLNÝ ZEMPLÍN KORZÁR

Smer na východe už oslavuje MDŽ. Zabáva vtipmi o svokrách

Nikto nespomínal ističe, ceny elektriny, ani dôchodky.

ŠPORT

Českému brankárovi zapadol jazyk, život mu zachraňoval útočník súpera

Otras mozgu, zlomený a narazený zub, rozťatá pera.

Neprehliadnite tiež

Akcie londýnskej burzy a Deutsche Börse klesli pre pochybnosti o ich zlúčení

Európska komisia pravdepodobne nedá zelenú zlúčeniu oboch búrz.

Rakúsky výrobný sektor pokračoval v prudkom raste

Pod pokračovanie rastu sa podpísali produkcia aj nové objednávky.

Slovenské regionálne špeciality sa dostanú na pulty reťazcov

Malí regionálni výrobcovia tak majú šancu na zviditeľnenie svojich produktov.

Británia sa rozhodla, hranice aj pre Slovákov chce zatvoriť už v marci

Theresa Mayová chystá obmedzenie voľného pohybu oznámiť v rovnaký deň, kedy oficiálne spustí rokovania o brexite.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop