O DIAĽNIČNOM MÝTE ROZHODUJÚ ĽUDIA, KTORÝCH VYBRALI MINISTER A ŠTÁTNY TAJOMNÍK ZO SMERU

Komisiu vedie štátny tajomník

Členmi komisie sú aj vládni úradníci, ktorí majú vzťah s podnikateľskými kruhmi.

Šéfom komisie na mýtny tender je Milan Mojš (na snímke). Aj jeho meno sa minister Vážny bál zverejniť, aby ho nemohli ovplyvňovať a vydierať.(Zdroj: SITA)

BRATISLAVA. V komisii, ktorá rozhoduje o tom, kto vyhrá najväčší tender v histórii Slovenska, sú zástupcovia ministerstva dopravy, Národnej diaľničnej spoločnosti, ale aj právnik, profesor z Technickej univerzity v Košiciach či zástupca poradenskej firmy LogicaCMG.

Dnes je mýtny tender s vyvolávacou cenou 20 miliárd korún (zhruba 660 miliónov eur) vo fáze, keď sa traja vyradení uchádzači odvolali na súd. Nevyradené zostalo iba konzorcium SanToll, ktoré v súťaži predložilo najdrahšiu ponuku.

Niektorí z tých, ktorí rozhodujú, kto postaví a sprevádzkuje mýto na Slovensku, majú vzťah k vplyvným podnikateľom.

Podľa dokumentov, ktoré má denník SME k dispozícii, komisii predsedá štátny tajomník ministerstva dopravy Milan Mojš.

Ten patril medzi elitných manažérov jedného z najbohatších slovenských podnikateľov Milana Fiľa. Mojš preňho pracoval vo firme SHP Slavošovce takisto ako v ružomberských papierňach. „Je pravda, že som pracoval pre pána Fiľa. Každý niekde pracuje, nevidím v tom problém,“ povedal pred necelým rokom nominant Smeru Mojš.

V komisii s právom rozhodovať je aj člen predstavenstva diaľničnej spoločnosti Rastislav Noskovič. Ten bol vo firme ABC Kredit s podnikateľom Vladimírom Poórom. „Máme priateľský vzťah,“ reagoval pred rokom Noskovič na otázku SME.

Taja

Úplne overiť, či napríklad ďalší člen komisie Peter Varga je človek, ktorý šéfoval kancelárii Jaroslava Rezníka v Slovenskom rozhlase a neskôr počas ministrovania Pavla Ruska pracoval na oddelení obstarávania Slovenských elektrární, sa SME nepodarilo.

Komisii sa vraj vyhrážali

Ministerstvo totiž podľa jeho hovorcu Mariána Jánošíka „zloženie hodnotiacich komisií v tendri na elektronický výber mýta ani ďalšie otázky a špekulácie spojené s hodnotiacimi komisiami nebude komentovať až do ukončenia procesu“.

Minister Ľubomír Vážny zdôvodňoval rozhodnutie nezverejniť zloženie komisie už viackrát strachom z ovplyvňovania členov.

„Nie preto, že by som chcel zatajovať, ale nechcem ich vystaviť ani mediálnemu tlaku, ani tlaku ovplyvňovania tých skupín, ktoré to chcú urobiť trochu inak,“ povedal minister Vážny minulý štvrtok. Dodal, že už boli vyvíjané tlaky a aj určité vyhrážky.

Konzorciám boli niektorí členovia komisie známi už z marcového otvárania obálok s ponukami. S niektorými sa stretli na Úrade pre verejné obstarávanie. Keď sa ich zástupcov SME pýtalo, spamäti menovali Milana Mojša, Rastislava Noskoviča a Ľuboša Wedochoviča. Toho vnímajú ako zodpovedného za technickú časť posudzovania.

Kto je v komisii s právom hlasovať

Milan Mojš – predseda komisie ­ štátny tajomník ministerstva dopravy

Rastislav Noskovič ­ člen predstavenstva Národnej diaľničnej spoločnost ­ riaditeľ úseku stratégie a informačných technológií

František Trebuňa ­ prodekan Strojníckej fakulty Technickej univerzity Košice

Roman Žembera ­ generálny riaditeľ Slovenskej správy ciest

Andrej Holák ­ vedúci služobného úradu ministerstva


Bez práva rozhodovať

Ľuboš Wedochovič ­ senior konzultant Logica CMG

Peter Varga ­ v minulosti poradca NDS a šéf verejného obstarávanie v elektrárňach

Ján Azud ­ právnik

Ladislav Raučina ­ oddelenie obstarávania prevádzky NDS


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Rastie nám pokrivená generácia?
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 739
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 10 619
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 9 483
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 424
  5. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 2 076
  6. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 047
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 651
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 485
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 278
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 1 220

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Slobodné a rozvedené matky sú moderné vdovy, tvrdia Kotlebovci

Kotlebovci cielia na zraniteľné skupiny s najväčšími finančnými problémami.

PLUS

Európa sa hýbe smerom, akým chce Merkelová

Angela Merkelová bola v posledných rokoch tvárou Európskej únie. Bez domáce podpory to bude mať oveľa ťažšie.

EKONOMIKA

Bankomaty majú výročia. Takto vyzerali pred 50 rokmi

Prvý bankomat dali do používania v roku 1967 v Londýne.

Neprehliadnite tiež

Fed sa chce zbaviť dlhopisov, ktoré nakupoval od krízy. Čo to prinesie?

Od októbra sa americká centrálna banka každý mesiac zbaví dlhopisov v hodnote 10 miliárd dolárov.

Do Prahy dorazili čínske bicykle ofo, ide o najväčšiu bikesharingovú službu na svete

Obyvatelia Prahy môžu zadarmo jazdiť na bicykloch od firmy ofo. Stačí im na to len mobilný telefón.

V Bratislave otvorili pizzeriu Domino´s, druhú najväčšiu sieť na svete

Pizzeria Domino´s má v hlavnom meste problém s doručovaním.