Aj konzorcium ToSy potvrdilo podanie žaloby v mýtnom tendri

Aj slovensko-švajčiarske konzorcium ToSy, vedené spoločnosťou Elektrovod Holding, a.s. Bratislava, potvrdilo podanie žaloby na Krajskom súde v Bratislave v súvislosti s mýtnym tendrom.

BRATISLAVA 15. júla (SITA) - Ako v utorok agentúru SITA informoval vedúci združenia Štefan Fecko, žalobu podali v pondelok 14. júla 2008 a súd žiadajú o preskúmanie zákonnosti rozhodnutia Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO) z 2. júla tohto roka. Úrad vtedy odmietol námietky všetkých troch vylúčených účastníkov tendra na elektronický výber mýta proti postupu jeho vyhlasovateľa Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS). Rozhodnutie úradu napadli na bratislavskom krajskom súde aj konzorcium Slovakpass, vedené talianskou spoločnosťou Autostrade, a združenie na čele s rakúskou firmou Kapsch TrafficCom.

"Požadujeme odklad vykonateľnosti rozhodnutia ÚVO až do právoplatného rozhodnutia súdu v konaní a zrušenie rozhodnutia ÚVO z 2. júla 2008 a vrátenie veci žalovanému na ďalšie konanie," uviedol ďalej Fecko pre agentúru SITA. Združenie ToSy považuje spomínané rozhodnutie ÚVO za nezákonné a žalobu podalo z toho dôvodu, lebo po nadobudnutí jeho účinnosti mu hrozí zmarenie možnosti účasti v súťaži. "Naše argumenty ohľadne nezákonnosti napadnutého rozhodnutia ÚVO sú natoľko závažné, že konzorcium nakoniec nemohlo žalobu nepodať," dodal Fecko.

Ako vyplýva z rozhodnutí ÚVO z 2. júla 2008, ktoré má agentúra SITA k dispozícii, ponuku konzorcia vedeného spoločnosťou Kapsch NDS vylúčila kvôli štyrom dôvodom. Vyčítala mu, že neuviedol spôsob koordinácie spolupráce ani zásady spolupráce s Mýtnou políciou pri výkone mobilného enforcementu. Ďalšími dôvodmi vylúčenia Kapschu bola nemožnosť vypnutia akustického signálu na palubných jednotkách a tiež neúplný opis procesov v ponuke, nakoľko nezahŕňa rozdiely pri použití principiálne rôznych palubných jednotiek na rôzne účely použitia. ÚVO však dal vo všetkých štyroch prípadoch diaľničiarom za pravdu a námietky konzorcia proti vyradeniu z tendra z týchto dôvodov odmietol.

Skupina ToSy bola podľa uvedeného zdroja vylúčená pre tri dôvody, ÚVO pritom potvrdil dva z nich. Skupina jednoznačne nepreukázala splnenie záväzných požiadaviek na predmet zákazky v súťažných podkladoch a nevyhovela požiadavke NDS na vysvetlenie neobvykle nízkej ponukovej ceny. Uviedla hodnotu efektívnosti výberu mýta (99,8 %) výrazne prekračujúcu bežnú úroveň v okolitých krajinách. Úrad nesúhlasil s dôvodom vylúčenia ToSy iba v prípade nepredloženia kópií certifikátov, osvedčení a atestov na zariadenia, ktoré ešte neboli typovo schválené.

Združenie Slovakpass bolo diaľničnou spoločnosťou vylúčené pre nesplnenie záväznej požiadavky na záložný napájací dieselagregát v systéme, nepredloženie kópií certifikátov, osvedčení a atestov a neobvykle nízku ponukovú cenu. Úrad akceptoval prvý a tretí dôvod vylúčenia, druhý odmietol.

Skupina SanToll - Ibertax zostala ako jediná v hre o mýto s najvyššou zo štyroch predložených ponúk - 25,670 mld. Sk (852,1 mil. €) vrátane dane z pridanej hodnoty (DPH). Ďalšie tri ponuky totiž NDS vylúčila. Predpokladaná cenu mýtneho systému predstavuje 20 mld. Sk (663,9 mil. €) bez DPH a spolu s ňou 23,8 mld. Sk (790 mil. €). Najnižšiu cenu v tendri na mýto predložil Slovakpass, a to 19,006 mld. Sk (630,9 mil. €). ToSy navrhlo za mýtny systém 19,620 mld. Sk (651,3 mil. €) a Kapsch 22,575 mld. Sk (749,35 mil. €).

Vzhľadom na odďaľovanie ukončenia mýtneho tendra už nie je reálne zavedenie mýta na Slovensku v plánovanom termíne 1. januára 2009. NDS pôvodne plánovala podpísanie dohody s vybratým dodávateľom mýtneho systému do konca apríla 2008. Možnosti uchádzačov podávať námietky predlžujú priebeh tendra. Do tretieho tendra na elektronický výber mýta sa pôvodne prihlásilo osem konzorcií, NDS z nich neskôr vybrala päť, ponuku predložili štyria uchádzači. Výber mýta má byť zavedený pre vozidlá nad 3,5 tony na diaľniciach, rýchlocestách a časti ciest 1. triedy v dĺžke okolo 2 400 kilometrov. NDS plánuje uzavrieť zmluvu s budúcim dodávateľom komplexnej služby elektronického výberu mýta na obdobie 14 rokov s možnosťou jej predĺženia o ďalších päť rokov. Vybraný prevádzkovateľ má dodať službu podľa systému DBFOT, čiže navrhni, postav, financuj, prevádzkuj/udržuj a preveď.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  3. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  8. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  9. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  10. Inteligencia vo všetkom
  1. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  2. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  3. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  4. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  5. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  6. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  7. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  8. 3 šťavnaté spôsoby, ako povzbudiť výkon mozgu
  9. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  10. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 9 768
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 847
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 6 922
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 245
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 5 433
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 4 959
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 109
  8. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 3 975
  9. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 2 685
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 2 631

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Polícia zasahovala u kotlebovcov, prehľadala Mizíkovu kanceláriu

Poslanec je obvinený z extrémistických trestných činov.

Spúšťame Sľuby.sme.sk. Skontrolujeme (ne)splnené sľuby politikov

SME bude sledovať záväzky politikov, strán, úradov aj organizácií.

DOMOV

Areál bývalej nemocnice na Patrónke získal Eset

Softvérová firma dala za pozemok vyše 26 miliónov eur.

EKONOMIKA

Nezmyselné zákazy aj bezbrehé rozdávanie. Príklady, kedy Smer pochybil

Prijatých bolo veľa nezmyselných zákonov.

Neprehliadnite tiež

Médiá: Deutsche Telekom zvažuje predaj divízie T-Mobile v Poľsku

Nemecký podnik zároveň poskytol vedeniu divízie T-Mobile Poľska niekoľko mesiacov na zlepšenie hospodárskych výsledkov.

Sporiteľňa zdražila hypotéky. Zvráti jej pokus trend lacných úverov?

Nejde síce o výrazné zdvihnutie úrokových sadzieb. Podľa analytika však bude zaujímavé sledovať reakciu konkurenčných bánk.

Štvorprúdovky nahraďte lepšími cestami prvej triedy, odkazujú odborníci

Na Slovensku je v prevádzke 718 km diaľnic a rýchlostných ciest, 155,6 km sa stavia.

Slovensko dá za účasť na zimnej olympiáde viac ako dva milióny eur

Z rozpočtu ministerstva školstva pôjde približne 1,5 milióna eur, zvyšok doplatia výbory.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop