Mercedesy budú vyrábať v Maďarsku

Investičná pomoc už nie je pre firmy lákadlom. Automaticky sa predpokladá, že bude maximom, čo povoľujú pravidlá únie.

(Zdroj: ILUSTRAČNÉ – REUTERS)

KOŠICE, BUDAPEŠŤ. Luxusné autá značky Mercedes sa budú vyrábať v prvom východoeurópskom závode v maďarskom Kecskeméte. Celá investícia bude mať hodnotu približne 800 miliónov eur.

Nový závod, ktorý začnú stavať na budúci rok, by mal v roku 2011 vyrábať automobily Mercedes kategórie A a B. Počiatočná produkcia 100­tisíc áut ročne, by sa mala časom strojnásobiť. Daimler Benz zamestná priamo 2500 ľudí, spolu s dodávateľmi by tak mohlo získať prácu až 10­tisíc ľudí. „Je to najväčšia zahraničná investícia na zelenej lúke v histórii Maďarska,“ povedal premiér Ferenc Gyurcsány. Dodal, že automobilka dostane zvyčajnú investičnú podporu – daňové úľavy a priamu finančnú injekciu v maximálnej úniou povolenej miere asi 150 miliónov eur.

Milé prekvapenie

Rozhodnutie Daimler Benz prekvapilo aj Maďarov. O investíciu súťažili Poľsko a favorizované Rumunsko, záujem prejavilo aj Srbsko, Maďari sa dostali do hry ako poslední. „Preklepli si nás dokonale. Zaujímalo ich všetko, hospodárenie mesta, životná úroveň, systém lekárskej a sociálnej starostlivosti, infraštruktúra, školstvo, trh práce, možnosti športového a kultúrneho vyžitia,“ povedal primátor Kecskemétu Gábor Zombor.

Spolu mali Nemci na mape viac ako 50 lokalít vo viacerých štátoch. Podľa Jany Murínovej, hovorkyne agentúry SARIO,­ automobilka na slovenskú ponuku v apríli minulého roka reagovala s tým, že sa už rozhoduje medzi inými krajinami.

Premiér Gyurcsány vo svojom internetovom blogu napísal, že dôležitú rolu zohrala existujúca infraštruktúra, najmä diaľničné a železničné napojenie Kecskemétu.

Štátny tajomník ministerstva hospodárstva a rozvoja Sándor Burány tvrdí, že výška štátnej pomoci nebola rozhodujúcim argumentom pre nemeckú stranu.

Vážia si pokoj

Denník Magyar Nemzet, ale aj Gyurcsányi tvrdia, že Kecskemét získal nemeckú investíciu aj preto, lebo počas celého rokovania neunikli von žiadne informácie. Zrejme aj na toto doplatili napríklad favorizovaní Rumuni, kde sa téma investície Daimler Benz otvorene využívala v predvolebnej kampani.

Nemecký ekonomický denník Handelsblatt odhaduje, že rozhodujúcimi faktormi boli infraštruktúra, kvalifikovaná pracovná sila a nízka cena práce a blízkosť niekoľkých závodov Bosch v Maďarsku. V okolí Kecskemétu navyše už pôsobí niekoľko výrobcov automobilových komponentov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  2. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  4. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  5. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  7. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  8. Inteligencia vo všetkom
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  10. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  1. Ako efektívne využiť podlahové kúrenie?
  2. Samsung Galaxy S8: smartfón s výnimočným displejom
  3. Túžite byť matkou, ale nedarí sa? Poďme hľadať dôvody!
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy
  5. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť
  6. Nové investičné projekty v Schladmingu s výhľadom na zjazdovku
  7. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  8. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  9. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  10. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  1. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 8 026
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 7 294
  3. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 6 890
  4. Last minute tipy na Kapverdské ostrovy 6 877
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 111
  6. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 5 153
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 5 110
  8. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 4 286
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu 3 231
  10. Ako sa menila obľúbená bratislavská štvrť 3 059

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Nevstupovať. Iba ak zháňate hašiš (reportáž)

Boli sme sa pozrieť na miesto, ktoré funguje ako európsky veľkosklad pre drogy.

BRATISLAVA

Podnájom v Bratislave stojí približne toľko ako hypotéka

Najlacnejšie podnájmy sú v Dúbravke a Karlovej Vsi.

EKONOMIKA

Ficovi sa myšlienka trinásteho platu páči, bude o nej diskutovať

Danko chce, aby firmy vyplácali plat navyše.

Neprehliadnite tiež

Ficovi sa myšlienka trinásteho platu páči, bude o nej diskutovať

Šéf koaličnej SNS a parlamentu Andrej Danko chce firmám nakázať, aby zamestnancom vyplácali plat navyše.

Obchody vo Venezuele sú takmer prázdne, ľudia každý deň bojujú o prežitie

Hlavné mesto Venezuely Caracas zasiahli masové protivládne demonštrácie.

Švajčiari: štátny vlakový dopravca nás diskriminuje. Súťaž ušil na mieru jednému výrobcovi

Železničná spoločnosť Slovensko chce nakúpiť 25 nových vlakov za 160 miliónov eur.

Trump zrušil Obamov zákaz ťažiť ropu pri pobrežiach

Obama krátko pred svojím odchodom z funkcie zakázal ťažbu pre ochranu životného prostredia.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop