Od roku 2025 sa budú vyrábať len vozidlá s hybridnými pohon

Od roku 2025 budú mať všetky nové modely osobných automobilov od európskych výrobcov motory s alternatívnym (hybridným) pohonom. Avšak veľký prelom na ceste k znižovaniu pohonných látok nastane už po roku 2010, keď sa elektromobil s cenovo dostupnými baté

Gelsenkirchen 12. júla (TASR) - riami stane masovým fenoménom. Uviedol to vo svojej najnovšej prognóze Center Automotive Research (CAR) v nemeckom Gelsenkirchene.

Jeho prezident Ferdinand Dudenhöffer spresnil, že sa mnoho dodávateľov automobilového priemyslu už vrhlo na vývoj a výrobu autobatérií, ktoré by mali mať nové parametre a podstatne vyšší výkon než tie terajšie. Podľa jeho názoru spaľovací motor však bude vo vozidlách dominovať ešte dlhé roky. Ale využívanie energie, ktorá vzniká pri činnosti vozidla, napríklad pri brzdení, sa stane nevyhnutnou súčasťou aktivít konštruktérov a vývojárov automobilového priemyslu.

CAR poukazuje na to, že v strednodobom horizonte musí dôjsť k novej orientácii dodávateľských podnikov automobiliek. Nemecké podniky, napríklad Bosch, sa na nové technológie už preorientúvajú.

Výpočty CAR uvádzajú, že kým sa tento rok v EÚ predá len 80.000 osobných vozidiel s hybridným a elektrickým pohonom, o 17 rokov si ich kúpi 16,2 milióna obyvateľov spoločenstva. Nákladné autá si však zachovajú naftové motory, ktorých výkon pri súčasnej spotrebe paliva bude podstatne väčší.

Nie všetky automobilky vidia svoj podnikateľský úspech vo vozidlách s hybridnými motormi. Japonský Nissan Motors intenzívne rokuje s predstaviteľmi miest v krajine o využívaní elektromobilov. Ich výroba by mala dosiahnuť masovú výrobu v roku 2012, ale prvé modely prídu na japonský a americký trh už v roku 2010.

Nissan rokuje s radnicami o tom, aby sa na parkoviskách budovali zariadenia na dobíjanie autobatérií. To isté chce dosiahnuť aj na parkoviskách pred železničnými stanicami.

Honda nepokladá elektromobily za perspektívne, lebo ich akčný rádius je len okolo 100 kilometrov. Bude sa venovať vozidlám s palivovými článkami, ktorých dojazd je okolo 600 kilometrov. Najneskoršie do desiatich rokov chce uspokojiť dopyt po nich. Šéf Hondy Takeo Fukui predpokladá, že ak ich dokáže vyrobiť po 100.000 USD (1,92 milióna Sk), bude mať o ne dosť záujemcov. Honda už začala vyrábať autá s palivovými článkami FCX Clarity. Napriek tomu, že ich výrobná cena je okolo milióna USD, automobilka ich vyrobí v nasledujúcich troch rokoch asi 200. Dá ich do prenájmu významným americkým osobnostiam po 600 USD mesačne. Okrem propagácie svojho produktu chce Fukui dokázať, že jeho podnik patrí medzi silných ochrancov životného prostredia.

Informoval o tom nemecký denník Handelsblatt a agentúra AP.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 638
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 568
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 8 132
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 449
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 898
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 630
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 483
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 268
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 2 931
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 463

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.

KOMENTÁRE

Na obranu bratislavskej kaviarne

Kaviareň je so svojím dešpektom k spiatočníctvu pre vidiek trvalou výzvou.

BRATISLAVA

Bol priekopník – utečenec. Jeho meno zmizlo z novín aj z histórie

Václav Nedomanský má zo svetových šampionátov deväť medailí.

CESTOVANIE

Poznáte nepísané pravidlá leteckej etikety?

Viete komu patrí opierka na ruku? Čo robiť s chrápajúcim pasažierom?

Neprehliadnite tiež

Fico vyzval na trhanie faktúr a počet neplatičov vzrástol

Úrad pre reguláciu sieťových odvetví dokončuje rozhodovanie o nových cenách elektriny. Budú platiť spätne od januára.

Fico o VšZP: Nebudeme tolerovať zajacoviny, tvrdo zakročím

Premiér tiež odsúdil popieranie holokaustu a z nárastu preferencií extrémistov obvinil médiá.

Brexit možno prinúti univerzitu v Oxforde otvoriť si novú základňu

Francúzsko už predložilo univerzite v Oxforde lákavú ponuku.

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop