Od roku 2025 sa budú vyrábať len vozidlá s hybridnými pohon

Od roku 2025 budú mať všetky nové modely osobných automobilov od európskych výrobcov motory s alternatívnym (hybridným) pohonom. Avšak veľký prelom na ceste k znižovaniu pohonných látok nastane už po roku 2010, keď sa elektromobil s cenovo dostupnými baté

Gelsenkirchen 12. júla (TASR) - riami stane masovým fenoménom. Uviedol to vo svojej najnovšej prognóze Center Automotive Research (CAR) v nemeckom Gelsenkirchene.

Jeho prezident Ferdinand Dudenhöffer spresnil, že sa mnoho dodávateľov automobilového priemyslu už vrhlo na vývoj a výrobu autobatérií, ktoré by mali mať nové parametre a podstatne vyšší výkon než tie terajšie. Podľa jeho názoru spaľovací motor však bude vo vozidlách dominovať ešte dlhé roky. Ale využívanie energie, ktorá vzniká pri činnosti vozidla, napríklad pri brzdení, sa stane nevyhnutnou súčasťou aktivít konštruktérov a vývojárov automobilového priemyslu.

CAR poukazuje na to, že v strednodobom horizonte musí dôjsť k novej orientácii dodávateľských podnikov automobiliek. Nemecké podniky, napríklad Bosch, sa na nové technológie už preorientúvajú.

Výpočty CAR uvádzajú, že kým sa tento rok v EÚ predá len 80.000 osobných vozidiel s hybridným a elektrickým pohonom, o 17 rokov si ich kúpi 16,2 milióna obyvateľov spoločenstva. Nákladné autá si však zachovajú naftové motory, ktorých výkon pri súčasnej spotrebe paliva bude podstatne väčší.

Nie všetky automobilky vidia svoj podnikateľský úspech vo vozidlách s hybridnými motormi. Japonský Nissan Motors intenzívne rokuje s predstaviteľmi miest v krajine o využívaní elektromobilov. Ich výroba by mala dosiahnuť masovú výrobu v roku 2012, ale prvé modely prídu na japonský a americký trh už v roku 2010.

Nissan rokuje s radnicami o tom, aby sa na parkoviskách budovali zariadenia na dobíjanie autobatérií. To isté chce dosiahnuť aj na parkoviskách pred železničnými stanicami.

Honda nepokladá elektromobily za perspektívne, lebo ich akčný rádius je len okolo 100 kilometrov. Bude sa venovať vozidlám s palivovými článkami, ktorých dojazd je okolo 600 kilometrov. Najneskoršie do desiatich rokov chce uspokojiť dopyt po nich. Šéf Hondy Takeo Fukui predpokladá, že ak ich dokáže vyrobiť po 100.000 USD (1,92 milióna Sk), bude mať o ne dosť záujemcov. Honda už začala vyrábať autá s palivovými článkami FCX Clarity. Napriek tomu, že ich výrobná cena je okolo milióna USD, automobilka ich vyrobí v nasledujúcich troch rokoch asi 200. Dá ich do prenájmu významným americkým osobnostiam po 600 USD mesačne. Okrem propagácie svojho produktu chce Fukui dokázať, že jeho podnik patrí medzi silných ochrancov životného prostredia.

Informoval o tom nemecký denník Handelsblatt a agentúra AP.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  3. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  5. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  6. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  7. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  8. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  9. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  10. Všetko, čo by ste mali vedieť o umelom oplodnení
  1. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  2. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  3. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  5. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  6. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  7. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  8. Príďte na Deň otvorených dverí v Novom Ružinove
  9. Študenti sa rozhodli zmeniť svoju školu
  10. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 402
  2. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 4 290
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 081
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 2 717
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 176
  6. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 552
  7. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 509
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 303
  9. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 282
  10. Päť mýtov, ktoré ste počuli. A možno aj uverili 1 061

Téma: Voľby v Nemecku


Článok je zaradený aj do ďalších tém Nemecko, Medzinárodný menový fond

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Ficovi nestačila porážka Danka, potreboval ho úplne zosmiešniť

Čo by Fico nesmel urobiť, ak by postupoval podľa ústavy.

KOMENTÁRE

Keď je prezident Zeman bojovníkom za pravdu

Najnovšie ocenenie je mnohým Čechom na smiech.

ŠPORT

Spor pokračuje. Neymar mal požiadať vedenie, aby predalo Cavaniho

Roztržka začala v zápase proti Lyonu.

Neprehliadnite tiež

Érsek sa rozhodol, bratislavské letisko chce dať do prenájmu

Minister dopravy predložil koaličným partnerom návrh na 30-ročnú koncesiu Letiska Milana Rastislava Štefánika v Bratislave.

Toshiba rozpredala lukratívnu výrobu pamäťových čipov, potrebuje hotovosť

Toshiba zápasí s obrovskými stratami pre náklady spojené s bankrotom problematickej americkej jadrovej divízie Westinghouse Electric.

Obchvat Bratislavy mešká. Érsek sa chce stretnúť s investorom

Približne 60 kilometrov ciest v okolí hlavného mesta stavia súkromník.

Humanitárne dary majú byť oslobodené od DPH

K zmenám má dôjsť aj pri daroch, ktoré budú vyvezené do tretích štátov prostredníctvom Ministerstva vnútra SR ako súčasť humanitárnej a dobročinnej činnosti.