SME
Piatok, 24. september, 2021 | Meniny má Ľuboš, ĽuborKrížovkyKrížovky

Boeing sa rozhodol vyrábať vzducholode

Americký koncern Boeing sa rozhodol vyrábať vzducholode pre prepravu ťažkých nákladov.

St. Louis/New York 9. júla (TASR) - Projekt bude realizovať so súkromnou kanadskou spoločnosťou SkyHook. Boeing o tom informoval v utorok večer miestneho času v St.Louis. Nosnosť vzducholode bude 40 ton a náklad bez dotankovania prepraví do vzdialenosti 320 kilometrov.

SkyHook so sídlom v kanadskom Calgary vlastní patent na vzducholoď plnenú héliom JHL-40 (Jess Heavy Lifter). V oznámení sa uvádza, že Boeing dokončí jej vývoj a bude ju vyrábať. Prezident SkyHook Pete Jess povedal, že zoznam záujemcov o produkt je už teraz dlhý.

Skryť Vypnúť reklamu

Vzducholode by sa mali začať využívať, keď úrady povolia ich prevádzku. Vzdušné plavidlo budú poháňať štyri rotory a náklad bude pod ním bude upevnený na lanách.

V Európe sa posledný pokus s výrobou vzducholodí nevydaril. Spoločnosť CargoLifter vznikla v Nemecku v roku 1996 vo Wiesbadene. O štyri roky vstúpila na burzu, aby si zabezpečila dostatok kapitálu na dokončenie vývoja niekoľkých modelov vzducholodí a na ich výrobu. V roku 2002 však skrachovala. Hoci ešte v júli toho istého roku vedenie spoločnosti podpísalo dohodu s Boeingom o spoločnom výskumu koncepcie budovania plavidiel ľahších ako vzduch.

Desiatky tisíc malých akcionárov investovali do projektu okolo 300 miliónov eur (9,04 miliardy Sk), lebo predpokladali, že výroba modelov vzducholodí CL-75 a CL-160 sa musí vydariť. CL-160 mala prepravovať náklad od 16 ton na veľmi dlhé vzdialenosti. V čase jej vývoja CargoLifter uvádzala, že vzducholoď dokáže prepraviť náklad aj medzi Európou a Amerikou.

Skryť Vypnúť reklamu

Informovala o tom agentúra DPA.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  2. Môžu byť kancelárie pripravené na budúcnosť?
  3. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  4. „Prezlečte“ svoj domov! V móde je šetrenie peňazí aj prírody
  5. Varujú pred púštnymi búrkami v Dubaji
  6. Schátrali tam kúpele, palác aj železnica. Ako kedysi vyzeralo Trnavské mýto?
  7. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  8. Jablone prekonali očakávania. O bývanie v Bytči je veľký záujem
  9. Znalec slovenského brandy
  10. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho
  1. Maurícius vás nenechá chladnými. Za akými miestami sa vybrať?
  2. Trnavské mýto: Od centrálneho trhoviska ku kongresovej sále
  3. „Prezlečte“ svoj domov! V móde je šetrenie peňazí aj prírody
  4. Spravte si zásoby zdravia
  5. Stropný zdvihák zlepší život všetkým imobilným ľuďom
  6. Nevedomosť poslancov opäť zhorší podmienky pre zamestnancov
  7. Zázračné účinky Arónie na zdravie
  8. Na ropnej plošine sa len pracuje a spí
  9. Potrebujeme poďakovať vzorom. Preto rozbiehame novú biznis cenu
  10. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov
  1. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 10 055
  2. Slovenský orloj – svetová atrakcia 4 765
  3. Ako môžu fajčiari pomôcť prírode? Úplne jednoducho 4 603
  4. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 3 607
  5. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 551
  6. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im? 3 139
  7. Zateplenie strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 2 827
  8. "Je to dravec!" Priznáva šéfkuchár Michal Konrád 2 571
  9. Prišli škrečky a Dedoles počíta tržby na desiatky miliónov 2 512
  10. Naša klimatická zmena: Návod ako pomôcť pri záchrane planéty 2 284
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Neprehliadnite tiež

Vizualizácia polyfunkčného projektu, ktorý pripravuje rodina Poórovcov.

Firma podnikateľa chce stavať v Ružinove.


6 h
Wolt už funguje v Česku.

Prepočítali sme rentabilitu reštaurácie i donáškovej služby.


13 h
Investori sú obkľúčení políciou a bezpečnostným personálom, keď sa pokúšajú dostať do sídla Evergrande.

Developer má vo štvrtok splatiť úroky z dlhopisov vo výške 83,5 milióna dolárov.


TASR 13 h
Scott Carpendale, výkonný riaditeľ divízie Boeing Defence Australia.

Prvé skúšobné lety firma ukončila v skoršej časti tohto roka.


SITA 13 h

Blogy SME

  1. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  2. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Medzipohlavné rozdiely v deľbe práce
  3. Inštitút strategických politík: Ničivá druhá vlna COVID-19 v Indii môže predznamenať úpadok Módího moci
  4. Miroslav Pollák: Utečenci a „ekonomickí migranti“
  5. Milan Kuruc: Čomu pomohol odporúčaný homeoffice?
  6. Martin Ondráš: Stratili sme potravinovú sebestačnosť. Stratíme aj bezpečnosť potravín?
  7. Jakub Šimek: Ako po pandémii predbehnúť Estónsko je otázka za 20 bitcoinov
  8. Martin Ondráš: Vidiek nestratil len 5 mld, stratil nádej a budúcnosť....
  1. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí 26 012
  2. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič. 17 072
  3. Dušan Koniar: Ostávajú možno dva mesiace 8 974
  4. Stanislav Martinčko: Zatýkanie za spevu pápežskej hymny !! 6 099
  5. Martin Dorčák: DPH podľa Remišovej 5 787
  6. Radovan Kulín: Kováčik má šťastie, že nevyrábal mastičky z konope 3 851
  7. Lucie Meisnerová: Svadba v polovici života 3 821
  8. Marek Mačuha: Boris Kollár preráža dno 3 772
  1. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 1: O hrách a systémoch
  2. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  3. Pavol Koprda: 90% hospitalizovaných ľudí je nezaočkovaných. Čo nám to hovorí o vakcínach? Takmer nič.
  4. Adam Valček: Vyšetrovateľ dal Bödörovi pokutu za to, že mlčal
  5. Karolína Farská: Do Ficovej éry sa vraciame aj bez neho
  6. Karolína Farská: Dva rozdielne protesty za slobodu
  7. Adam Valček: Neexistujúca kancelária aj termín. Výpovede proti Výbohovi nesedia
  8. Pavol Koprda: Očkovacia lotéria: Čo môže priniesť a kde sú jej úskalia? Pohľad cez dáta, teóriu hier a hazardné hry
Skryť Zatvoriť reklamu