Brusel uvalil antidumpingové clá na konzervované mandarínky z Číny

Európska únia uvalila antidumpingové clá na čínske konzervované mandarínky, aby tak ochránila španielskych producentov. To len necelý rok po tom, čo vypršali v EÚ kvóty na dovoz konzervovaného ovocia.

Brusel 7. júla (TASR) -

Dovozné clá v hodnote od 330 do 482,2 eura (od 9988,11 Sk do 14.594,75 Sk) za tonu zaviedla potom, čo uznala, že čínski vývozcovia predávajú konzervované mandarínky na trhu únie pod výrobnými nákladmi. Cieľom je chrániť španielske firmy, ktoré sú jediným producentom konzervovaných mandarínok v Európskej únii.

Ako Brusel informoval v oficiálnom bulletine Official Journal z 5. júla, firmy Africonsa, Cofrusa, Halcon a Videca, utrpeli v dôsledku dovozu lacných výrobkov z Číny "hmotné škody".

Clá začali platiť od nedele 6. júla, pričom spočiatku je lehota stanovená na šesť mesiacov. Neskôr sa clá môžu predĺžiť až na päť rokov.

Znepokojenie Španielov sa dalo očakávať. Podiel Číny na trhu konzervovaných mandarínok v EÚ vzrástol za 12 mesiacov od októbra 2006 do konca septembra 2007 na 71,1 %, pričom v rokoch 2002 až 2003 to bolo 65,1 %. Biznis španielskych firiem tak bol prakticky stratový.

Španielsko vyprodukovalo za rok do konca septembra 2007 okolo 34.125 ton konzervovaných mandarínok, z toho predalo v únii 21.387 ton. Na porovnanie, EÚ doviezla za rovnaké obdobie z Číny 56.108 ton. Pritom v 90. rokoch predstavovala španielska produkcia okolo 82.000 a dovoz z Číny len 16.000 ton. Španieli však predávajú tonu mandarínok za 1035 eur (31.326,35 Sk), zatiaľ čo Číňania za 596 eur (18.039,13 Sk).

Pôvodne Európska únia chránila vlastných výrobcov čiastočne aspoň kvótami, nad ktoré čínske produkty nepustila, no kvóty ako ochranný nástroj vypršali v novembri minulého roka.

Informovala o tom agentúra Bloomberg.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  2. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  3. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  4. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  5. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  6. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  7. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  8. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  9. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 9 558
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 8 112
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 386
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 456
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 390
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 871
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 583
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 440
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 437
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 858

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

SaS sa približuje k antisystémovému voličovi, odchodom Mihála stráca výhodu

Z mnohých výrazných osobností, ktoré boli v strane od jej vzniku v roku 2009, v nej dnes zostávajú už len niekoľkí.

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

KOMENTÁRE

Aby nás z čara prieskumov nevytrhol ľud v uliciach

Kaliňák je stále ministrom, Bašternák na slobode.

SVET

Keď už sa dostanete do štádia hladomoru, je príliš neskoro

OSN po šiestich rokoch znovu vyhlásila hladomor.

Neprehliadnite tiež

Holjenčíkovho nástupcu oslabia, vláda rozdelí funkcie

Nový predseda Úradu pre reguláciu sieťových odvetví už nebude šéfom regulačnej rady.

Sberbank ruší kreditky aj niektoré účty. Chystá sa na spojenie s Prima bankou?

Ľuďom prišiel list, že musia minuté peniaze z kreditky zaplatiť do dvoch mesiacov.

Prečo je pre ľudí dobré, že začali ceny opäť rásť?

Výška prídavkov a dávok by sa mala rozmraziť a ich suma by mala opäť začať rásť.

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, slovenské Cargo v súťaži neuspelo

Štátny nákladný prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo o subdodávkach na slovenskom a českom úseku.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop