Vážny: Elektronické mýto nestihneme

Bratislava 2. júla (TASR) - Minister dopravy, pôšt a telekomunikácií SR Ľubomír Vážny si v súčasnosti nemyslí, že elektronický výber mýta bude spustený ...

Bratislava 2. júla (TASR) - Minister dopravy, pôšt a telekomunikácií SR Ľubomír Vážny si v súčasnosti nemyslí, že elektronický výber mýta bude spustený v pôvodne plánovanom termíne 1. januára 2009.

"Momentálne už to hodnotím tak, že dôjde k určitému časovému sklzu, ktorý neviem zhodnotiť, či to bude jeden alebo dva kvartály," pripustil minister po dnešnom rokovaní vlády.

Zmluvné podmienky totiž boli podľa Vážneho definované tak, že povinnosť spustiť systém elektronického mýta od 1. januára 2009 by vybranému dodávateľovi vznikla len vtedy, ak by sa zmluva s ním podpísala do konca apríla tohto roka. "Keď bol ten sklz jedno, dvojmesačný, mali sme ešte ambíciu, aby sme to dohodli v zrýchlenom režime," zdôraznil minister dopravy. Momentálne to však už nevidí ako reálne.

Vinu za prieťahy vo výbere dodávateľa na systém elektronického výberu mýta pripisuje Vážny revíznym postupom, ktoré umožňuje slovenská legislatíva. "Náš zákon o verejnom obstarávaní je postavený tak, že v podstate v každom momente k rôznym problematikám môže každý dať námietku, čo veľmi predlžuje celý proces verejného obstarávania," argumentoval.

Poslanci opozičnej SDKÚ-DS Stanislav Janiš a Lucia Žitňanská dnes kritizovali priebeh tendra na elektronické mýto, ktorý považujú za netransparentný. Podľa Janiša im vedenie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) počas nedávneho poslaneckého prieskumu odmietlo poskytnúť relevantné informácie. "Kto sú členovia výberovej komisie? Kto určil jej zloženie? Kto sú technickí poradcovia výberovej komisie a ako NDS upravila konflikt záujmov členov výberovej komisie?" sú otázky, na ktoré poslanci podľa Janiša nedostali odpoveď.

"Ja ho nevnímam ako netransparentný. Z môjho pohľadu je proces transparentný," reagoval na tieto výhrady minister Vážny. Nezverejnenie mien členov výberovej komisie podľa neho nehovorí nič o netransparentnosti, ide o ochranu týchto ľudí. Napriek tomu už má minister avíza od niektorých členov komisie o snahách kompromitovať ich, vydierať a vyhrážať sa im. "Do poslednej chvíle nebudem zverejňovať mená členov komisie tak, aby neboli tomuto vystavení," zdôraznil minister.

Cenu realizácie elektronického mýta ministerstvo pôvodne podľa svojho šéfa odhadovalo na 22 až 23 miliárd Sk (728 až 761 miliónov eur). Ponuka konzorcia, ktoré ako jediné v tendri ostalo, je však približne 25,6 miliardy Sk (847 miliónov eur). Minister dopravy v tom však problém nevidí. "Skúmali sme, čo tá ponuka obsahuje a aké má náležitosti. Nenašli sme tam žiadne problémy. Tá ponuka obsahuje iné kvalitatívne parametre, o ktoré je tá cena vyššia, ako sme predpokladali," doplnil Vážny.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 790
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 544
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 8 023
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 486
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 912
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 661
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 501
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 306
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 2 876
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 462

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.

KOMENTÁRE

Na obranu bratislavskej kaviarne

Kaviareň je so svojím dešpektom k spiatočníctvu pre vidiek trvalou výzvou.

BRATISLAVA

Bol priekopník – utečenec. Jeho meno zmizlo z novín aj z histórie

Václav Nedomanský má zo svetových šampionátov deväť medailí.

Neprehliadnite tiež

Fico vyzval na trhanie faktúr a počet neplatičov vzrástol

Úrad pre reguláciu sieťových odvetví dokončuje rozhodovanie o nových cenách elektriny. Budú platiť spätne od januára.

Fico o VšZP: Nebudeme tolerovať zajacoviny, tvrdo zakročím

Premiér tiež odsúdil popieranie holokaustu a z nárastu preferencií extrémistov obvinil médiá.

Brexit možno prinúti univerzitu v Oxforde otvoriť si novú základňu

Francúzsko už predložilo univerzite v Oxforde lákavú ponuku.

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop