Taliani spustia výrobu v závode v Kechneci za 400 miliónov

Taliansky koncern Magneti Marelli spustí v najbližších týždňoch výrobu elektronických častí pre automobily vo svojom závode v Kechneci pri Košiciach.

Kechnec 24. júna (ČTK) -

V priemyselnom parku spoločnosť postavila výrobnú halu za takmer 400 miliónov korún, do roku 2011 plánuje zamestnať 400 ľudí. Spoločnosť zvažuje, že do Kechneca umiestni aj vývojové centrum, oznámil dnes zástupca spoločnosti Eric Le Bayon.

"Závod v Kechneci bude jedným z najväčších v našej divízii elektroniky, výrobu spustíme v júli," uviedol Le Bayon. Koncern dodáva svoje výrobky takmer všetkým významným automobilovým výrobcom na svete.

Po rozbehnutí výroby budú v podniku vyrábať šesť miliónov elektronických prístrojov ročne. Okrem investície do stavby haly odhadol Le Bayon investície do technológie na päť miliónov eur (približne 150 miliónov korún) ročne v období piatich rokov.

Magneti Marelli navrhuje a vyrába technologické komponenty pre automobily. Spoločnosť dosiahla v roku 2006 obrat 4,5 miliardy eur (približne 135 miliárd korún), v 16 krajinách zamestnáva 25.000 ľudí.

V priemyselnom parku v Kechneci sa zatiaľ usídlilo 14 zahraničných a slovenských spoločností. K najväčším patrí spoločnosť Getrag Ford Transmissions Slovakia, ktorá plánuje vyrábať vyše 200.000 automobilových a motocyklových prevodoviek a zamestná takmer 800 ľudí. Najväčším zamestnávateľom v parku je spoločnosť Molex, kde pracuje takmer 1000 ľudí.

Park má celkovú rozlohu 332 hektárov, prácu v ňom našlo takmer 3000 ľudí. Pričlenením ďalšieho územia by sa park mohol zväčšiť na vyše 1000 hektárov. Park má navyše pripravenú dobrú technickú infraštruktúru.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  2. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  3. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  4. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  5. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  6. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  7. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  8. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  9. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  10. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 127
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 010
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 145
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 308
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 927
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 258
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 066
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 600
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 799
  10. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 2 640

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Únos. Film, ktorý vznikol napriek výstrahám právnikov

Pri nakrúcaní prvého slovenského trileru bola aj mama Roberta Remiáša.

KULTÚRA

Česi na objednávku vlády nikoho neuniesli, predbehli nás v inom

Českí filmári vedia, kde hľadať hrdinov.

Neprehliadnite tiež

Fica trápia dovážané potraviny, chce sa im venovať na summite V4

Pri testovaní najhoršie obstáli sladené nápoje, koreniny, syry, čaje a mäsové výrobky.

Chaos okolo cien elektriny pokračuje. Koľko vlastne zaplatíte po novom?

Začiatkom roka v niektorých prípadoch stúpli ceny za elektrinu neúmerne. Po politickom tlaku preto z postu šéfa regulátora odstúpil Jozef Holjenčík.

Šéf PSA: Opel zostane aj po prevzatí nemeckou firmou

Existujú totiž zákazníci, ktorí nekupujú francúzske značky.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop