Siemens sa dohodol so Sanefom na dodávke technológie pre mýtny systém

Medzinárodné konzorcium Satways, ktoré v tendri na elektronický výber mýta napokon nepredložilo ponuku, sa nerozpadlo vinou Siemensu. Bolo to rozhodnutie vedenia spoločnosti Deutsche Telekom.

BRATISLAVA 12. júna (SITA) - "Na poslednú chvíľu nám oznámili, že tento projekt nie je pre nich zaujímavý," uviedol vo štvrtok technický riaditeľ firmy Siemens s.r.o., Bratislava Vladimír Slezák v súvislosti s kritikou netransparentného priebehu mýtneho tendra zo strany vylúčenej rakúskej spoločnosti Kapsch TrafficCom. Vedúci predstavitelia Kapschu predtým vo štvrtok informovali, že celá súťaž bola vyhlásená špeciálne v prospech jedného uchádzača. Siemens sa po zániku konzorcia Satways dohodol na dodaní technológie pre mýtny systém s francúzskym Sanefom, ktorý stojí za združením firiem SanToll a Ibertax. Táto dvojica má byť pritom víťazom tendra s najvyššou cenovou ponukou.

"Boli sme konfrontovaní so situáciou, že máme vyvinutú technológiu a vlastne nemáme ju komu ponúknuť. Zostali sme mimo tendra. Nie sme účastníkom tendra, pretože už sme v jednom konzorciu boli," pokračoval Slezák. S francúzskou firmou sa podľa neho Siemens dohodol z jednoduchého dôvodu - nemal inú voľbu, lebo ostatné konzorcia už mali zabezpečenú technológiu. Jedine Sanef nemal zabezpečenú vyvinutú technológiu a tak ho oslovili. Siemens niekoľko rokov investoval do vývoja mýtneho systému milióny eur a preto má záujem uplatniť ho v konkrétnom projekte. Slezák sa nevyjadril ku kritizovanej transparentnosti mýtneho tendra s tým, že záujmom Siemensu je predať vlastnú prácu. Odmietol dohady, že by Siemens mal byť nejakým spôsobom zvýhodnený v súvislosti s tendrom na dodávku komplexnej služby elektronického výberu mýta.

Siemens podľa Slezáka od začiatku navrhoval pre Slovensko satelitný systém. "Pre rozsah ciest, ktoré sa majú spoplatniť, je výhodnejší, flexibilnejší a rozširovateľnejší. Ministerstvo dopravy sa nechalo niekoľko raz počuť, že to bude satelitný alebo hybridný systém," dodal Slezák. Nevie si pritom predstaviť hybridný systém, lebo taký ešte nikde nevidel. Satelitný a mikrovlnný systém sú podľa neho technologicky úplne odlišné, spoločné môže byť spracovanie údajov, no ich zber je dvojnásobný. Hybridný systém by bol zhruba o polovicu drahší ako čisto satelitný, tvrdí Slezák.

Námietky voči vylúčeniu z tendra na výber mýta predložili na Úrad pre verejné obstarávanie (ÚVO) 23. a 26. mája tohto roku skupina dodávateľov Slovakpass, vedená talianskou spoločnosťou Autostrade, konzorcium na čele s rakúskym Kapsch TrafficCom a slovensko-švajčiarske združenie ToSy.sk vedené firmou Elektrovod Holding, a.s. ÚVO má rozhodnúť o námietkach podľa zákona o verejnom obstarávaní v tridsaťdňovej lehote od ich podania.

Do tretieho tendra na elektronický výber mýta sa pôvodne prihlásilo osem konzorcií, NDS z nich neskôr vybrala päť a vyzvala ich na predloženie ponúk. Výber mýta sa má zaviesť pre vozidlá nad 3,5 tony na diaľniciach, rýchlocestách a časti ciest 1. triedy v dĺžke okolo 2 400 kilometrov. NDS plánuje uzavrieť zmluvu s budúcim dodávateľom komplexnej služby elektronického výberu mýta na obdobie 14 rokov s možnosťou jej predĺženia o ďalších päť rokov. Vybraný prevádzkovateľ má dodať službu podľa systému DBFOT, čiže navrhni, postav, financuj, prevádzkuj/udržuj a preveď.


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 719
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 345
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 210
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 7 094
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 023
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 882
  7. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 752
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 485
  9. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 460
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 415

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan začal sezónu klasík druhým miestom, opäť ho zdolal van Avermaet

Belgičan porazil slovenského cyklistu na belgickej klasike Omloop Het Nieuswblad aj minulý rok.

DOMOV

Inštruktor lyžovania: Ľudia často preceňujú svoje sily

Vlado Zboja zdolal Everest, na Kubínskej holi vedie školu lyžovania.

KOMENTÁRE

Nevedno, s čím Kažimíra vyprevadil Sulík

Kažimír buduje na ilúzii, že brzda je iba poistka.

Neprehliadnite tiež

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.

Spor medzi štátom a vysokými školami vyriešia až súdy

Či bolo všetko v poriadku, posudzuje aj Úrad pre verejné obstarávanie. V niektorých prípadoch už dal za pravdu školám.

Analytici z prognóz nepoľavujú, ekonomika má rásť vyše trojpercentným tempom

Analytici komerčných bánk predpovedajú slovenskému hospodárstvu v tomto roku medziročný rast o 3,2 percenta.

Od marca sa menia pravidlá osobného bankrotu, bude dostupnejší

Domáhať sa zbavenia dlhov týmito spôsobmi bude môcť dlžník iba raz za desať rokov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop