V stredu oznámili, že sa od pondelka 16. júna na vnútronemeckých a európskych linkách bude platiť takzvaný palivový príplatok 24 eur (727,34 Sk), čo bude o 3 eurá ((90,91 Sk) viac než doteraz. Na diaľkových linkách sa bude na letenku priplácať po 92 eur (2788 Sk), čo bude o 10 eur (303 Sk) viac než v súčasnosti.
Podobným spôsobom upravuje ceny leteniek aj druhá najväčšia nemecká letecká spoločnosť Air Berlin.
Obe spoločnosti naposledy upravovali výšku palivového príplatku v polovici mája.
Keď sa pred vyše štyrmi rokmi zaviedla táto forma zvyšovania cien leteniek, pokladalo sa to len za dočasné opatrenie. Podľa svetových aerolínií sa mali palivové príplatky zrušiť, ak by cena barelu ropy klesla na úroveň, pri ktorej sa zaviedol palivový príplatok. Mnohí analytici sa domnievajú, že príplatok zostane už na večné veky a k jeho zrušeniu už nikdy nedôjde.
Vedenie spoločnosti Air France-KLM informovalo, že ak by sa cena barelu ropy udržala dlhší čas pod hranicou 100 USD (1953,20 Sk), výška palivového príplatku na jej linkách sa zníži o 50 %. Spoločnosť oznámila, že palivový príplatok zruší, ak bude stáť barel ropy menej ako 95 USD. Analytici uvádzajú, že toto opatrenie by mohla letecká spoločnosť prijať v súvislosti s poklesom výmennej hodnoty americkej meny, lebo za ostatné štyri roky sa dolár voči euru výrazne znehodnotil.
V súvislosti s prudko rastúcou cenou leteckého benzínu sa niektoré leteckého spoločnosti rozhodli upravovať výšku palivového príplatku v mesačne. Opatrenie sa bude vzťahovať aj na prepravu nákladov. Divízia Lufthansy Cargo zvýšila naposledy jeho výšku na kilogram nákladu o vyše 10 % na 1,05 eura (31,82 Sk). Podľa hovorcu divízie, Cargo prepravilo vlani 1,81 milióna ton pošty a iných druhov nákladu.
Informovala o tom agentúra DPA a internetové stránky leteckých spoločností.