Ľubľana 11. júna (TASR) -
Slovinská firma si tak upevní pozíciu na trhu Beneluxu s 20 miliónmi obyvateľov a do svojho katalógu pridá prestížnu značku ATAG.
"Pre Gorenje je to historický krok, ktorý nám umožní posilniť si pozíciu na európskom trhu a výrazne sa bude podieľať na našom ďalšom raste," oznámila firma.
Holandský výrobca elektrospotrebičov tvorí až 90 % svojich príjmov na trhoch krajín Beneluxu, zatiaľ čo Gorenje sa presadzuje najmä v strednej a východnej Európe.
ATAG Europe dosiahol minulý rok čistý zisk 11 miliónov eur (333,11 milióna Sk) pri tržbách 150 miliónov eur (4,54 miliardy Sk).
Čistý zisk slovinskej firmy za minulý rok bol 23,7 milióna eur (717,71 milióna Sk) a Gorenje očakáva, že v tomto roku by sa aj vďaka akvizícii mohol zvýšiť na 30 miliónov eur (908,49 milióna Sk). Tržby očakávajú Slovinci na úrovni 1,4 miliardy eur (42,40 miliardy Sk), zatiaľ čo v minulom roku to bolo 1,3 miliardy eur (39,37 miliardy Sk). Na budúci rok by mal zisk vzrásť výraznejšie, a to na 42,8 milióna eur (1,30 miliardy Sk) a tržby na 1,5 miliardy eur (45,42 miliardy Sk).
Informovala o tom agentúra Reuters.