Križovatka v Košiciach bude stáť 500 miliónov

Celkové investičné náklady približne 500 miliónov Sk bez DPH si vyžiada záverečná 3. etapa križovatky Prešovská - Sečovská v Košiciach.

Košice 9. júna (TASR) - Celkové investičné náklady približne 500 miliónov Sk bez DPH si vyžiada záverečná 3. etapa najvýznamnejšej dopravnej stavby za posledné roky v Košickom samosprávnom kraji - križovatky Prešovská - Sečovská v Košiciach. Jej dominantou je 240 metrov dlhý mostný objekt.

Investorom stavby, ktorú otvorili v septembri 2006 s termínom dokončenia tohtoročný september, je Slovenská správa ciest (SSC) Bratislava. Prípravu a realizáciu zabezpečuje SSC - Investičná výstavba a správa ciest (IVSC) v Košiciach. Rozsiahle dopravené dielo realizuje združenie firiem - Doprastav, a.s., Bratislava a košické Inžinierske stavby, a.s., člen skupiny Colas.

Križovatka je spojnicou dvoch štátnych ciest - I/50 a I/68. Ako uviedol pre TASR námestník IVSC SSC Košice Roman Šplíchal, v tomto dopravnom uzle sa stretajú veľmi silné smery tranzitnej dopravy smerujúcej po osi sever juh ako aj východ západ. V dopravnom uzle sa navyše dopĺňajú o vnútromestskú dopravu smerujúcu zo širšieho centra mesta ako aj z okrajových častí mesta do samotného centra mesta Košice.

Šplíchal spresnil, že v súčasnosti realizujú tretiu etapu výstavby, ktorej ukončenie zabezpečí plnú funkčnosť križovatky a odľahčí tento dopravný uzol od permanentne sa tvoriacich upchávok ciest a prieťahu mesta Košice.

"Motoristi, ktorí denno-denne touto križovatkou prechádzajú a odtrpia si rannú dopravnú špičku pri vstupe do mesta a popoludňajšiu dopravnú špičku pri návrate domov, po ukončení tejto etapy výstavby pochopia a ocenia jej význam v plnom rozsahu", povedal Šplíchal.

Stavba je v súčasnosti v značnom štádiu rozpracovanosti. Náročnosť podľa investičného námestníka spočíva hlavne v realizácii v súbehu ako aj v miestach jestvujúcich komunikácií, čo značne sťažuje kompletizáciu čiastkových úsekov. Nemožno ju rozpracovať na ucelenejších úsekoch a realizuje sa vždy na miestach, kde to dopravná situácia umožňuje. Časté sú presmerovania dopravy na ukončené úseky stavby, čo umožňuje rozvinúť práce na ďalších stavebných objektoch.

Nosným stavebným objektom a dominantou tejto etapy výstavby je monolitický mostný objekt dlhý 240 metrov, ktorý bude spájať smery Michalovce centrum Košíc,, Rožňava a Prešov centrum Košíc, Rožňava. Všetky tieto smery sa spoja na moste a budú následne pokračovať v súbehu.

Umiestnenie stavby v intraviláne si vyžiadalo komplexnú rekonštrukciu a úpravu inžinierskych sietí, ako aj realizáciu ďalších vyvolaných investícií stavby v intraviláne. Ide o chodníky, účelové komunikácie a ich napojenie na štátnu sieť, rekonštrukcie verejného osvetlenia a komplexné riešenie protihlukových opatrení.

"Sme v záverečnej fáze výstavby a v súčasnosti by nás už nejaké mimoriadne okolnosti na stavbe prekvapiť nemali. Práce sú v etape, keď sú viditeľné a hmatateľné aj pre širokú motoristickú verejnosť - kompletizácia úsekov ciest, presmerovanie dopravy na ukončené časti komunikácie a postupná kompletizácia realizovaných mostných objektov," dodal Šplíchal.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  5. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  6. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  7. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  8. Kam do tepla v januári?
  9. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  1. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  2. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  5. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  6. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  7. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  8. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  9. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  10. Stavebná fakulta STU pozýva na Deň otvorených dverí!
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 426
  2. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 6 706
  3. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 174
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 3 362
  5. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 589
  6. Kam do tepla v januári? 2 414
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 358
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 113
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 258
  10. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa 1 095

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Boli sme na Babišovom Čapím hnízde. Nikde nikto, len hotel takmer plný

Žiadny podvod, opakuje český premiér. Podvod naznačujú európski vyšetrovatelia.

ŠPORT

Svitko na Dakare skončil, doplatil na ťažký pád

Slovák bol priebežne na ôsmom mieste.

DOMOV

Exekučná amnestia sa blíži, štát by odpúšťal dlhy

V poisťovni Dôvera chce dlhy odpustiť štyritisíc ľudí.

KOMENTÁRE

Búrka po tichu na Balkáne

Neznámi páchatelia zastrelili umierneného politika v Kosove, Srbi sú až podozrivo rozčúlení.

Neprehliadnite tiež

Miera inflácie klesla v 23 členských štátoch eurozóny

Najvyššiu infláciu zaznamenali Litva a Estónsko.

Vláda podporí politiku súdržnosti, rastu a zamestnanosti v EÚ

Význam politiky súdržnosti sa ukázal v zmiernení dosahov svetovej hospodárskej krízy na slovenskú ekonomiku.

Zvýšenie príplatkov za prácu skomplikuje situáciu zamestnávateľov, tvrdí Iness

Z krátkodobého hľadiska sa to najviac prejaví v sektoroch, ktoré sú náročné na víkendovú prácu.

Skanska plánuje reštrukturalizáciu a hlási prepúšťanie

Švédska spoločnosť odhaduje náklady na reštrukturalizáciu vo výške približne 600 miliónov SEK.

SaS žiada verejnú kontrolu cenovej regulácie pre energetické monopoly

Poslanci SaS Galek a Kiššová predložili NR SR novelu zákona o regulácii v sieťových odvetviach.