Križovatka v Košiciach bude stáť 500 miliónov

Celkové investičné náklady približne 500 miliónov Sk bez DPH si vyžiada záverečná 3. etapa križovatky Prešovská - Sečovská v Košiciach.

Košice 9. júna (TASR) - Celkové investičné náklady približne 500 miliónov Sk bez DPH si vyžiada záverečná 3. etapa najvýznamnejšej dopravnej stavby za posledné roky v Košickom samosprávnom kraji - križovatky Prešovská - Sečovská v Košiciach. Jej dominantou je 240 metrov dlhý mostný objekt.

Investorom stavby, ktorú otvorili v septembri 2006 s termínom dokončenia tohtoročný september, je Slovenská správa ciest (SSC) Bratislava. Prípravu a realizáciu zabezpečuje SSC - Investičná výstavba a správa ciest (IVSC) v Košiciach. Rozsiahle dopravené dielo realizuje združenie firiem - Doprastav, a.s., Bratislava a košické Inžinierske stavby, a.s., člen skupiny Colas.

Križovatka je spojnicou dvoch štátnych ciest - I/50 a I/68. Ako uviedol pre TASR námestník IVSC SSC Košice Roman Šplíchal, v tomto dopravnom uzle sa stretajú veľmi silné smery tranzitnej dopravy smerujúcej po osi sever juh ako aj východ západ. V dopravnom uzle sa navyše dopĺňajú o vnútromestskú dopravu smerujúcu zo širšieho centra mesta ako aj z okrajových častí mesta do samotného centra mesta Košice.

Šplíchal spresnil, že v súčasnosti realizujú tretiu etapu výstavby, ktorej ukončenie zabezpečí plnú funkčnosť križovatky a odľahčí tento dopravný uzol od permanentne sa tvoriacich upchávok ciest a prieťahu mesta Košice.

"Motoristi, ktorí denno-denne touto križovatkou prechádzajú a odtrpia si rannú dopravnú špičku pri vstupe do mesta a popoludňajšiu dopravnú špičku pri návrate domov, po ukončení tejto etapy výstavby pochopia a ocenia jej význam v plnom rozsahu", povedal Šplíchal.

Stavba je v súčasnosti v značnom štádiu rozpracovanosti. Náročnosť podľa investičného námestníka spočíva hlavne v realizácii v súbehu ako aj v miestach jestvujúcich komunikácií, čo značne sťažuje kompletizáciu čiastkových úsekov. Nemožno ju rozpracovať na ucelenejších úsekoch a realizuje sa vždy na miestach, kde to dopravná situácia umožňuje. Časté sú presmerovania dopravy na ukončené úseky stavby, čo umožňuje rozvinúť práce na ďalších stavebných objektoch.

Nosným stavebným objektom a dominantou tejto etapy výstavby je monolitický mostný objekt dlhý 240 metrov, ktorý bude spájať smery Michalovce centrum Košíc,, Rožňava a Prešov centrum Košíc, Rožňava. Všetky tieto smery sa spoja na moste a budú následne pokračovať v súbehu.

Umiestnenie stavby v intraviláne si vyžiadalo komplexnú rekonštrukciu a úpravu inžinierskych sietí, ako aj realizáciu ďalších vyvolaných investícií stavby v intraviláne. Ide o chodníky, účelové komunikácie a ich napojenie na štátnu sieť, rekonštrukcie verejného osvetlenia a komplexné riešenie protihlukových opatrení.

"Sme v záverečnej fáze výstavby a v súčasnosti by nás už nejaké mimoriadne okolnosti na stavbe prekvapiť nemali. Práce sú v etape, keď sú viditeľné a hmatateľné aj pre širokú motoristickú verejnosť - kompletizácia úsekov ciest, presmerovanie dopravy na ukončené časti komunikácie a postupná kompletizácia realizovaných mostných objektov," dodal Šplíchal.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  3. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  4. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  5. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  6. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  7. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  8. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  9. Inteligencia vo všetkom
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  1. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  2. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  3. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  4. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  5. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  6. 3 šťavnaté spôsoby, ako povzbudiť výkon mozgu
  7. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  8. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  9. Todos predstaví 4 americké premiéry na Autosalóne
  10. Ekonomický a účtovný softvér Humanet oslavuje
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 23 860
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 608
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 6 566
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 445
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 6 247
  6. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 4 832
  7. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 4 366
  8. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 3 711
  9. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 2 946
  10. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 560

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Milan Kňažko: Fico klame, keď tvrdí, že nevedel, kam sa sťahuje

Keď nie ste aktívny v obrane svojich práv, prídete o ne, tvrdí MILAN KŇAŽKO.

DOMOV

Pri kontrole pošty sa Danko môže pozrieť do zahraničia

Preverovanie zásielok robí aj pošta. Obálky však neotvárajú.

KOMENTÁRE

Bez Radičovej, bez Kisku a bez obáv: v čom majú Mihál s Beblavým nevýhodu

Postačia úroveň a normálnosť na úspech v politike? Alebo budú práve naopak, hendikepom?

Neprehliadnite tiež

Európska komisia prijala návrh piliera sociálnych práv

Pilier pozostáva z 20 kľúčových zásad a práv na podporu dobre fungujúcich trhov práce a systémov sociálneho zabezpečenia.

Prečo by sme Uber či Airbnb mali podporovať?

Európsky parlament odhaduje, že v najbližších rokoch by mohla zdieľaná ekonomika zvýšiť potenciál HDP Európy o 500 miliárd eur ročne.

Richter zavádza 90-ročných dôchodcov, penzie všetkým nezvýši

Minister práce sľubuje, že zvýši penzie najstarším dôchodcom. Viac dostane len každý štvrtý.

Trump sa chystá zredukovať dane najviac v histórii

Šéf rezortu financií uviedol, že prezidentov plán bude najrozsiahlejšou daňovou reformou.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop