SME
Piatok, 5. marec, 2021 | Meniny má FridrichKrížovkyKrížovky

Križovatka v Košiciach bude stáť 500 miliónov

Celkové investičné náklady približne 500 miliónov Sk bez DPH si vyžiada záverečná 3. etapa križovatky Prešovská - Sečovská v Košiciach.

Košice 9. júna (TASR) - Celkové investičné náklady približne 500 miliónov Sk bez DPH si vyžiada záverečná 3. etapa najvýznamnejšej dopravnej stavby za posledné roky v Košickom samosprávnom kraji - križovatky Prešovská - Sečovská v Košiciach. Jej dominantou je 240 metrov dlhý mostný objekt.

Investorom stavby, ktorú otvorili v septembri 2006 s termínom dokončenia tohtoročný september, je Slovenská správa ciest (SSC) Bratislava. Prípravu a realizáciu zabezpečuje SSC - Investičná výstavba a správa ciest (IVSC) v Košiciach. Rozsiahle dopravené dielo realizuje združenie firiem - Doprastav, a.s., Bratislava a košické Inžinierske stavby, a.s., člen skupiny Colas.

Skryť Vypnúť reklamu

Križovatka je spojnicou dvoch štátnych ciest - I/50 a I/68. Ako uviedol pre TASR námestník IVSC SSC Košice Roman Šplíchal, v tomto dopravnom uzle sa stretajú veľmi silné smery tranzitnej dopravy smerujúcej po osi sever juh ako aj východ západ. V dopravnom uzle sa navyše dopĺňajú o vnútromestskú dopravu smerujúcu zo širšieho centra mesta ako aj z okrajových častí mesta do samotného centra mesta Košice.

Šplíchal spresnil, že v súčasnosti realizujú tretiu etapu výstavby, ktorej ukončenie zabezpečí plnú funkčnosť križovatky a odľahčí tento dopravný uzol od permanentne sa tvoriacich upchávok ciest a prieťahu mesta Košice.

"Motoristi, ktorí denno-denne touto križovatkou prechádzajú a odtrpia si rannú dopravnú špičku pri vstupe do mesta a popoludňajšiu dopravnú špičku pri návrate domov, po ukončení tejto etapy výstavby pochopia a ocenia jej význam v plnom rozsahu", povedal Šplíchal.

Skryť Vypnúť reklamu

Stavba je v súčasnosti v značnom štádiu rozpracovanosti. Náročnosť podľa investičného námestníka spočíva hlavne v realizácii v súbehu ako aj v miestach jestvujúcich komunikácií, čo značne sťažuje kompletizáciu čiastkových úsekov. Nemožno ju rozpracovať na ucelenejších úsekoch a realizuje sa vždy na miestach, kde to dopravná situácia umožňuje. Časté sú presmerovania dopravy na ukončené úseky stavby, čo umožňuje rozvinúť práce na ďalších stavebných objektoch.

Nosným stavebným objektom a dominantou tejto etapy výstavby je monolitický mostný objekt dlhý 240 metrov, ktorý bude spájať smery Michalovce centrum Košíc,, Rožňava a Prešov centrum Košíc, Rožňava. Všetky tieto smery sa spoja na moste a budú následne pokračovať v súbehu.

Umiestnenie stavby v intraviláne si vyžiadalo komplexnú rekonštrukciu a úpravu inžinierskych sietí, ako aj realizáciu ďalších vyvolaných investícií stavby v intraviláne. Ide o chodníky, účelové komunikácie a ich napojenie na štátnu sieť, rekonštrukcie verejného osvetlenia a komplexné riešenie protihlukových opatrení.

Skryť Vypnúť reklamu

"Sme v záverečnej fáze výstavby a v súčasnosti by nás už nejaké mimoriadne okolnosti na stavbe prekvapiť nemali. Práce sú v etape, keď sú viditeľné a hmatateľné aj pre širokú motoristickú verejnosť - kompletizácia úsekov ciest, presmerovanie dopravy na ukončené časti komunikácie a postupná kompletizácia realizovaných mostných objektov," dodal Šplíchal.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Študuj na univerzite s viac ako 60 ročnou tradíciou!
  2. Študuj perspektívne programy!
  3. Si maturant? Vyber si kvalitu a príď študovať pod Zobor!
  4. Študuj ekonómiu na špičkovej škole a odštartuj svoju kariéru!
  5. Nové číslo Historickej revue
  6. Porsche sa rozrastá o nový shooting brake Taycan Cross Turismo
  7. Ostrov Saona pri Dominikánskej republike je pravý karibský raj
  8. Oplatí sa teraz kupovať byt alebo je lepšie si počkať?
  9. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými?
  10. Denník SME spolu s knihou Rozhovory o ľudskom tele
  1. Last chance to get The Slovak Spectator discounted subscription
  2. Ostrov Saona pri Dominikánskej republike je pravý karibský raj
  3. Porsche sa rozrastá o nový shooting brake Taycan Cross Turismo
  4. Nové číslo Historickej revue
  5. Veolia dostala exkluzívne do správy projekt SKY PARK
  6. AS EUBA vyhlasuje protest proti novele zákona o VŠ
  7. Firmy sa spojili s učiteľmi, rozhodli sa pomôcť chudobným žiakom
  8. Počas pandémie vzrástli obavy z právnych sporov
  9. Oplatí sa teraz kupovať byt alebo je lepšie si počkať?
  10. A new, multifunctional centre will revive the Danube embankment
  1. 5 najčastejších dôvodov, pre ktoré sa v noci budíme 17 806
  2. Oplatí sa teraz kupovať byt alebo je lepšie si počkať? 17 197
  3. Maldivy, Emiráty, Egypt z Bratislavy aj s poistením liečby COVID 15 816
  4. Skutočná vanilka a čokoláda. Čo robí potraviny kvalitnými? 8 646
  5. Korona zlacňuje elektroniku. Tento týždeň je až o 50 % lacnejšia 8 462
  6. Telo v karanténe, jar a domácnosť, rozhovor s Denisou Dvončovou 7 662
  7. Dovolenka v Egypte: Vyskúšali sme, ako sa aktuálne cestuje 7 321
  8. AGEL spustil testovanie expresnými PCR testami 7 137
  9. Spoznajte Olomouc – univerzitné mesto a svoju budúcnosť 6 446
  10. 10 vecí, kvôli ktorým do banky už chodiť nemusíte 5 977
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Téma: Križovatky

Prečítajte si aj ďalšie články k téme
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér a minister zdravotníctva vítali príchod ruskej vakcíny na košickom letisku.

Dôležité bude aj to, na čiu stranu sa postaví Sme rodina.

6 h

Covid má na Slovensku vyše 7500 obetí.

3 h
Stĺpček šéfredaktorky Beaty Balogovej

Žijeme to, čoho sme sa najviac báli

Beata Balogová, šefredaktorka denníka SME

Dnes nikto nechce od nás recept, len tragické poučenie, aby nezopakovali naše chyby.

6 h

Neprehliadnite tiež

Komunikácia so štátom sa má digitalizovať.

Občan stále robí úradom poštára.

3 h
Turecko patrí medzi top destinácie.

Ceny zájazdov neklesli.

3 h
Ilustračné foto

Ubudne 917-tisíc vlakokilometrov plánovaných pre rok 2021.

7 h
(ilustračné foto)

Prešetrovanie sčasti vyvolali sťažnosti developerov aplikácií.

7 h