Bratislava/Armonk 8. júna (TASR) -
Poukazuje na to štúdia IBM, podľa ktorej by až 80 percent spotrebiteľov uprednostnilo takého poskytovateľa služieb, ktorý im umožní viac možností pri výbere aplikácií a služieb pre ich mobilné zariadenia.
Mobilný web poskytuje ľuďom prístup k internetu kedykoľvek a kdekoľvek. Rovnako sa predpokladá, že v tomto období narastie počet používateľov mobilného internetu na celom svete na celkový počet jednej miliardy, čo predstavuje 191percentné zvýšenie v porovnaní s rokom 2006 a celkový priemerný ročný nárast na úrovni 24 percent. Dostupnosť vysokorýchlostných bezdrôtových sietí kdekoľvek ako aj stále väčší výber cenovo dostupných moderných inteligentných telefónov zmení spôsob, akým budú firmy na celom svete pristupovať k svojim zákazníkom, zamestnancom a partnerom.
Spoločnosť IBM oslovila približne 700 spotrebiteľov z celého sveta a zamerala sa na ich preferencie týkajúce sa mobilného internetu. Celkovo 69 percent opýtaných uviedlo, že vyžadujú zariadenia, ktoré sú otvorené personalizácii ako aj konfigurovateľnosti aplikácií.
Podľa štúdie sa bude mobilný internet stále viac využívať v oblasti transakčných služieb a služieb založených na špecifických aplikáciách pre zákazníkov. Napríklad 60 percent zákazníkov sa zaujíma o využitie mobilných zariadení v bankovníctve. Ďalšie špecifické služby zahŕňajú e-mail, instant messaging (komunikácia v reálnom čase), informácie týkajúce sa obchodovania na burze, spravodajstvo, poskytovanie informácií a bežné prezeranie internetu. Rovnako rastie aj popularita aplikácií orientovaných na zábavu. Podľa štúdie IBM sa 53 percent respondentov zaujíma o mobilnú televíziu a 45 percent o nákup hudby prostredníctvom mobilných zariadení.
Trhy v jednotlivých krajinách si prispôsobia mobilný web rôznymi spôsobmi. Podľa konzultantov IBM sa na vyspelých trhoch rozšíri mobilný web natoľko, že vytvorí významný doplnok a rozšírenie k osobnému počítaču. Na rozvíjajúcich sa trhoch, akými sú napríklad India a Čína, vynechávajú spotrebitelia nákup svojho prvého počítača a prechádzajú priamo k vyspelým mobilným platformám, ktoré dokážu poskytnúť rovnaké služby. Konzultanti IBM tiež predpovedajú, že v krajinách s nižšou úrovňou gramotnosti sa rozšíri nákup nízko-nákladových mobilných telefónov s hlasovým ovládaním, ktoré umožnia rozšíriť možnosti pripojenia k ľuďom a dátam.