AKTUALIZOVANÉ 16:19

SDKÚ: Bratislavské letisko je klinicky mŕtve

Bratislavské letisko zažíva podľa poslanca za SDKÚ Pavla Prokopoviča stav klinickej smrti a ak sa kóma bude predlžovať, dôjde k absolútnemu kolapsu.

Bratislava 5. júna (TASR) - Bratislavské letisko zažíva podľa poslanca za SDKÚ-DS Pavla Prokopoviča stav klinickej smrti a ak sa kóma bude predlžovať, dôjde k absolútnemu kolapsu.

Prokopovič tak na dnešnom brífingy reagoval na nečinnosť vlády po odmietnutí vstupu strategického investora do podniku. Podpredseda SDKÚ-DS Ivan Mikloš pripomenul, že kabinet Roberta Fica zrušením vstupu strategického investora obral slovenský štátny rozpočet o 11 miliárd Sk a Letisko M. R. Štefánika v Bratislave (BTS) o investície vo výške 9 miliárd Sk.

"Príklad bratislavského letiska je žiaľbohu veľmi výstižným príkladom bezútešnej bezradnosti, nečinnosti a neschopnosti Ficovej vlády, na čo doplácajú občania Slovenskej republiky," konštatoval Mikloš.

Ako pozitívny príklad vstupu strategického investora označil Košické letisko, ktoré rastie a rozvíja sa, kým bratislavské letisko vyzerá horšie ako niektoré letiská v postsovietskych guberniách.

Mikloš zdôraznil, že ak by vláda nezrušila privatizáciu letiska v Bratislave, dnes by sa brífing nemohol uskutočniť na mieste, kde sa konal, lebo by na ňom stála nová hala, a kúsok od nej by stál nový parkovací dom, namiesto toho tu sú nedôstojné podmienky pre cestujúcich.

Prokopovič naznačil, že z bratislavského letiska sa pomaly, ale isto stáva vidiecke letisko, čo dokumentoval príkladom, že Slovensko je jedinou krajinou Európskej únie, ktorá nemá priame spojenie s Bruselom.

Maďarské letisko po vstupe strategického investora podľa neho postupuje sedemmíľovými krokmi, rozvíja sa letisko vo Viedni, v Brne. Osobitnou kategóriou je pražské letisko, ktoré zvykol dávať Fico za vzor štátneho letiska, prednedávnom však prijala česká vláda rozhodnutie o predaji časti akcií strategickému investorovi.

Reálnym východiskom je podľa Mikloša zmena postoja vlády, ktorá by mala začať konečne niečo robiť.

Kabinet ešte v januári 2008 rozhodol, že rozvoj BTS bude financovať z vlastných zdrojov. Investície na rozvoj bratislavského letiska by mali do roku 2012 predstavovať 4,9 miliardy Sk.

Investície do výstavby nového terminálu budú vo výške 2,9 miliardy Sk, ostatné investičné náklady by mali predstavovať 2 miliardy Sk. Letisko pri výstavbe nového terminálu z vlastných zdrojov dokáže prefinancovať 2 miliardy Sk, 800 miliónov Sk si požičia a zvyšok, teda 2,1 miliardy očakáva od štátu.

Nový terminál by mal zvýšiť kapacitu letiska do roku 2010 na 3,5 milióna cestujúcich. V roku 2012 by to mohlo byť už 5 miliónov cestujúcich.

S jeho výstavbou plánuje BTS začať v decembri tohto roka. Žiadosť o udelenie stavebného povolenia chce letisko podať v júli, v septembri ho chce získať, vyhlásiť verejnú súťaž a v decembri začať stavať. Plán rozvoja bratislavského letiska teraz analyzuje Ministerstvo financií SR.

Podľa ministra Jána Počiatka sa ukazuje, že zo štátnych finančných aktív bude možné vyčleniť určité prostriedky, nechce však, aby sa na to vedenie letiska spoliehalo. Mikloš si myslí, že ak vláda bude postupovať ako doteraz, výstavba terminálu podľa predpokladaných termínov je nereálna.

Ministerstvo dopravy, pôšt a telekomunikácií odmieta výhrady politikov SDKÚ-DS Ivana Mikloša a Pavla Prokopoviča.

"Tvrdenia politikov na dnešnej tlačovej besede svedčia o tom, že buď nesledujú, alebo nechcú sledovať kroky akcionárov, ako aj vedenia letiska M.R. Štefánika, a. s., Bratislava (BTS)," informoval dnes TASR hovorca ministra dopravy Ľubomíra Vážneho Marián Jánošík.

Zdôraznil, že od začiatku roka 2008 BTS zaznamenalo priemerný 18-% nárast cestujúcich, pričom sa ešte nerozbehla letná turistická sezóna. Letisko v minulom roku dokončilo stavebné a rekonštrukčné práce v súvislosti so vstupom do schengenského priestoru. Najvýznamnejšou stavbou minulého roka boli nástupné mosty, ktoré zvýšili kapacitu terminálu a zároveň oddelili schengenských a neschengenských cestujúcich. BTS zároveň rozšírilo kapacitu parkovacích miest, konštatoval Jánošík.

TASR sa pokúsi získať reakciu Ministerstva dopravy, pôšt a telekomunikácií SR.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  7. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  10. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  1. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  2. Malé knedličky, veľké dojmy
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  4. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  5. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  6. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  7. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  10. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 899
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 789
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 795
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 6 478
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 399
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 4 619
  7. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 3 908
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 739
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 087
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 850

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Pozrite, čo sa stalo na Slovensku, hromží Trump pred kamerami (Komentár Máriusa Kopcsaya)

Preceňovanie utečeneckej témy odpútava pozornosť od úplatkov.

KOMENTÁRE

Férové, ale drsné ultimátum z USA (Schutzov týždeň)

Prečo je balvanom v oku ten iliberál, ktorý nevládne?

Blog prezidenta SZĽH

Silné reči o Slovane v KHL hokej nespasia

Spor Lintner vs. Krajči ukázal, aké zbytočné sú silné reči veľkých chlapcov.

EKONOMIKA

Do Ameriky a späť sa dá letieť za menej ako 150 eur

Norwegian už predáva letenky za menej ako sto eur.

Neprehliadnite tiež

Kažimír dostal košom. Sulík odmietol zmenu dlhovej brzdy

Šéf liberálov Richard Sulík sa stretol s ministrom financií Petrom Kažimírom. Investičnú výnimku z ústavnej dlhovej brzdy však odmietol.

Potravinárska komora tvrdí, že máme dosť potravín podobným tým z EÚ-15

Na slovenský trh sa podľa Fica dovážajú aj niektoré potraviny druhej, horšej kategórie. Premiér tak reagoval na nedávne zistenia Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka.

Väčšina Slovákov podporuje vznik Energetickej únie

Tretina respondentov si myslí, že cieľom s najvyššou prioritou v rámci Energetickej únie by mala byť ochrana životného prostredia.

Nedostatok vyškolených pracovníkov rastie, firmy to núti zvyšovať platy

Nedostatok pracovnej sily sa prejavuje práve v raste personálnych nákladov.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop