Nemeckí poslanci nechceli, aby SR vstúpila do eurozóny

Luxemburg 3. júna (TASR) - Slovensko dnes získalo súhlas ministrov financií členských krajín Európskej únie pre vstup do eurozóny od 1. januára 2009. ...

Luxemburg 3. júna (TASR) - Slovensko dnes získalo súhlas ministrov financií členských krajín Európskej únie pre vstup do eurozóny od 1. januára 2009. Po Slovinsku, Malte a Cypre sa tak stane štvrtou krajinou spomedzi nových členských štátov, ktoré zaviedli euro.

Niektorí nemeckí členovia Európskeho parlamentu minulý týždeň naliehali na ministrov, aby zamietli snahy Slovenska o vstup do eurozóny, pretože slovenská koruna nebola po vstupe do pásma výmenných kurzov ERM-2 stabilná. Svedčia vraj o tom dve revalvácie koruny. Zotrvanie v tomto mechanizme po dobu dvoch rokov bez zásadných pohybov meny je pritom podmienkou na zavedenie eura.

Ale podľa pravidiel EÚ je revalvácia povolená na rozdiel od devalvácie, ktorá sa môže stať príčinou odmietnutia kandidáta na vstup do eurozóny.

Slovensko ako jediné menilo takzvanú centrálnu paritu dvakrát. Nová parita 30,126 SKK/EUR je o 15 percent silnejšia ako dovtedajšia 35,4424 SKK/EUR. Mnohí analytici očakávajú, že sa stane aj konverzným kurzom. Ten by mali ministri financií určiť na ďalšom zasadaní, ktoré sa uskutoční 8. júla.

Informovala o tom agentúra Reuters.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  2. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  5. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  6. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  7. Nový Jaguar XF Sportbrake
  8. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich
  9. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov
  10. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP
  1. VW Tiguan Allspace: prvé sedemmiestne SUV od Volkswagnu
  2. 3 pravidlá pre lepší dôchodok
  3. Moskva alebo Petrohrad?
  4. Aké auto si vybrať - nové, zánovné alebo jazdené?
  5. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni
  6. Nový článokHB Reavis predstavuje projekt Stanica Nivy na veľtrhu
  7. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli
  8. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte
  9. Nový Jaguar XF Sportbrake
  10. Tradičné bratislavské dvory sú späť. V Jarabinkách sú až dva
  1. Moskva alebo Petrohrad? 11 836
  2. Ako pracujú poisťováci? Dostali sme sa medzi nich 4 022
  3. Nepríjemná bolesť. Tu sú 3 rady, ako sa jej zbavíte 2 105
  4. Jubilejná desiata KOCKA privíta zákazníkov v Starej Ľubovni 1 738
  5. Diabetici môžu získať 25-tisíc eur cez nový grantový program 1 597
  6. Nový Jaguar XF Sportbrake 1 440
  7. Špeciálna príloha: Pre budúcich vysokoškolákov 1 080
  8. 5 zaujímavostí, ktoré ste o koži možno nevedeli 1 029
  9. Výhodné a lacné neznamená to isté, ani pri PZP 853
  10. 3 pravidlá pre lepší dôchodok 560

Téma: Európska únia


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

My sme les. Zastavíme katastrofu?

Slovenské lesy miznú, rozšírili sa v nich pilčíci a traktory.

Neprehliadnite tiež

Jaguar prekladisko nedostane, železnice stopli jeho výstavbu

Zákazku získala spoločnosť Strabag. Celková investícia sa mala vyšplhať na úroveň 52 miliónov eur.

Švédsky koncern Vattenfall investuje milióny do jadrovej elektrárne

Vattenfall predal svoje tepelné elektrárne v Nemecku.

Irán a Pakistan sa usilujú vytvoriť zónu voľného obchodu

Prekážkou na dosiahnutie cieľa je fakt, že medzi bankami oboch krajín nie je priame prepojenie.