MONTE CARLO. S viacerými výrobkami firiem, ktoré súťažili o globálny titul Podnikateľ roka, sa stretávajú aj ľudia na Slovensku. Bicykle firmy Giant sú už dokonca aj známou značkou. Patria jej aj trofeje na niektorých etapách Tour de France a medaily na letnej olympiáde.
Vysoké ceny ropy v 70. rokoch pomohli Taiwancovi King Liu k nápadu predávať bicykle. Dnes je na tom tak isto. Ceny ropy rastú a zároveň čoraz viac ľudí chce športovať a žiť zdravšie.
No až také idylické to nie je, King Liu priznáva, že problémy v súčasnosti zasiahli aj trhy s bicyklami. Rieši sa to znižovaním nákladov, čo však podľa taiwanského podnikateľa môže pomôcť, no nemožno od toho čakať zásadný prelom. „Aj znižovanie má svoje limity a je to pasívna cesta,“ povedal Liu.
Byť aktívny podľa neho znamená vymýšľať nové produkty a prichádzať s novými nápadmi, ako predávať výrobky. Preto zo 685–miliónových eurových tržieb dáva Giant každý rok dve percentá na rozvoj a výskum a v piatich vývojových centrách na celom svete zamestnáva 150 vedcov.
King Liu začal podnikať na kontinente, ktorý je pre Európana synonymom masovej výroby inde vymyslených vecí, no hovorí, že úspešná firma nesmie len kopírovať, ale musí prísť aj s niečím novým.
A nemusí to byť za každú cenu produktová inovácia, pokojne stačí nanovo vymyslieť marketing. On, obchodník s bicyklami, je hrdý na nápad postaviť aj obchod výlučne len pre ženy.
Autor: vf