Kampaň má zmeniť návyky vodičov

Bratislava 27. mája (TASR) Európska asociácia ropného priemyslu (EUROPIA) a Európska komisia (EK) začali dnes v 29 krajinách Európy kampaň zameranú na ...

Bratislava 27. mája (TASR) Európska asociácia ropného priemyslu (EUROPIA) a Európska komisia (EK) začali dnes v 29 krajinách Európy kampaň zameranú na zmenu návykov vodičov pri využívaní motorových vozidiel. Jej cieľom nie je len šetrenie finančných prostriedkov motoristov, ale najmä zlepšenie životného prostredia.

Do kampane "Šetrite viac než len palivo" sa zapojí približne 45.000 čerpacích staníc v celej Európe. Na Slovensku by to malo byť 364 čerpacích staníc vybraných spoločností. O možnostiach, ako usporiť nielen pohonné látky, budú motoristov informovať letáky s 10 radami. Vo všetkých zapojených krajinách je ich zatiaľ pripravených 30 miliónov, v prípade potreby sa ďalšie dotlačia.

"Kampaň slúži podľa názoru EK ako veľmi dobrý príklad, ako zapojiť občanov do boja s emisiami. Podľa prieskumu EK môžu motoristi počas jazdy v súlade s týmito radami znížiť v mestskom cykle spotrebu paliva zo 7,3 litra na 5 litrov na 100 kilometrov. Pri jednoduchej kalkulácii, ak vezmeme 40 Sk/liter benzínu (1,28 eura) a počet ročne najazdených kilometrov 15.000, ušetrí motorista takmer 14.000 Sk (449,57 eura)," konštatovala dnes v Bratislave na tlačovej konferencii Slovenskej asociácie petrolejárskeho priemyslu a obchodu (SAPPO) vedúca zastúpenia EK na Slovensku Andrea Elscheková-Matisová.

Ministerstvo hospodárstva (MH) SR, ktoré vyslovilo kampani plnú podporu, ju síce nepovažuje za zásadný systémový krok, vníma ju však ako doplňujúci prvok pri snahách vlády SR o zníženie energetickej spotreby Slovenska a zvýšenie energetickej efektívnosti SR. "Minimálne je to osvetový krok, ktorý spotrebiteľom pohonných látok zvýši povedomie a začnú sa správať racionálnejšie," uviedol štátny tajomník MH SR Peter Žiga. Dodal, že slovenské hospodárstvo je dvakrát energeticky náročnejšie ako priemer krajín Organizácie pre hospodársku spoluprácu a rozvoj (OECD). "Tendencia je však smerom k znižovaniu," poznamenal.

Kampaň v SR organizuje Slovenská asociácia petrolejárskeho priemyslu a obchodu (SAPPO) v spolupráci so spoločnosťami Slovnaft, a. s., OMV Slovensko, s. r. o., a Jurki Hayton, s. r. o. SAPPO považuje kampaň za naštartovanie dlhodobého procesu zmeny verejnej mienky v tejto oblasti. Nevylučuje tiež, že v budúcnosti sa do kampane zapoja aj jej ďalšie členské spoločnosti, ktorých združuje v súčasnosti spolu deväť. Rady motoristom poskytujú spoločnosti nielen na letákoch, ale sú prístupné aj na špeciálne zriadenej internetovej stránke www.savemorethanfuel.eu v lokálnych jazykoch zapojených krajín.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  2. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  3. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  8. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  9. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  10. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  1. Modesta Real Estate sprostredkovala pre Emil Frey halu v P3
  2. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  3. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  4. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  5. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  6. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  7. Cíťte sa v priestore príjemne
  8. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  10. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 9 719
  2. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 427
  3. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 4 359
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 303
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 883
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 3 835
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 836
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 695
  9. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 1 851
  10. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek 1 338

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Andrássyovci milovali ženy, na Gemeri dodnes žijú ich potomkovia

Betliar je miesto, kde ožívajú časy Andrássyovcov, hovorí Július Barczi. Vládne tu zmes nostalgie a sentimentu

KOMENTÁRE

Fico, Danko a Bugár slabnú. Kto miesto nich zosilnel?

Podľa preferencií by koalícia nezostavila vládu.

SVET

Máme plán B, chváli sa Erdogan. Európu už nepotrebuje

Turecko potrebuje Európu viac ako Európa Turecko.

Neprehliadnite tiež

Pozrite sa, koľko stoja Sociálnu poisťovňu nemocenské či materské dávky

Za šesť mesiacov vyplatila poisťovňa vyše milión rôznych dávok.

Na Expe v Kazachstane predstavuje Slovensko svoje kúpele a hrady

Slovensko sa na výstave prezentuje ako krajina dobrých nápadov.

Google zisťoval, koľko miliónov zarobili vydieračské vírusy v počítačoch

Vydieračské vírusy po prieniku do počítačov zašifrujú dáta a žiadajú výkupné.