Medzi Berlínom a Pekingom začnú premávať vlaky

Nákladný vlak prejde vzdialenosť medzi Nemeckom a Čínou za 15 dní.

Berlín 26. mája (TASR) - Šéf Nemeckej železnice (Deutsche Bahn - DB) Hartmut Mehdorn pokladá tento výkon za veľmi dobrý na to, aby sa začal obojsmerný prevoz tovarov medzi Berlínom a Pekingom.

Pravidelnú premávku po železnici medzi oboma krajinami začne spoločný medzinárodný dopravný podnik CUIRC do troch mesiacov. Pre nemecký denník Die Welt to uviedol šéf prevádzky CUIRC Manfred Michel. Dodal, že DB má v podniku osempercentný podiel. Trasa vlakov vedie z Nemecka, cez Poľsko, Bielorusko, Rusko, Mongolsko do Číny.

Doprava nákladu z Číny do Európy za 24 hodín až tri dni nie je problémom. Avšak jeho dovoz lietadlami je veľmi drahý. Cesta tovaru loďou z Číny do Nemecka trvá priemerne 35 dní. Pokiaľ ide o objem prepravy, železnica nemôže konkurovať zámorským lodiam, ale pri spešninách má doprava tovarov po koľajach zmysel.

Vlaky sa budú vydávať na trasu medzi Berlínom a Pekingom, dlhú 9850 kilometrov, trikrát týždenne. CUIRC by mal spočiatku dosahovať tržby 10 až 20 miliónov eur ročne.

Nemecká železnica si od marca 2005 otestovala trasu štyrmi skúšobnými vlakmi. Posledný odišiel z Pekingu 9. januára tohto roku. Skúšky sa vydarili. Súpravy budú prevážať maximálne po 140 kontajnerov.

big.gif

Informoval o tom nemecký denník Die Welt.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  2. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  3. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  4. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  5. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  6. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  7. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  10. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou
  1. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  2. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  3. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  4. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  5. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  6. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  7. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  8. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  9. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 14 307
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 9 559
  3. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 9 271
  4. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 206
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 6 094
  6. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 5 189
  7. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 5 064
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 5 047
  9. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 4 390
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 330

Hlavné správy zo Sme.sk

ŽENA

Chcete vyzerať atraktívnejšie? Mali by ste sa vyspať

Vedci oficiálne potvrdili, že dostatok spánku súvisí s tým, ako pôsobí náš výzor na ostatných.

DOMOV

Generálny prokurátor navrhol zrušiť Kotlebovu stranu

Najvyšší súd obdržal podnet na rozpustenie ĽSNS.

KOMENTÁRE

Máme na viac, než zborovičkovaní bliakať Slovenskoooo

Máme potenciál byť jednou z najlepších krajín.

Neprehliadnite tiež

Ropný kartel schválil predĺženie dohody o znížení ťažby

OPEC chce dosiahnuť rast cien ropy aj pokles jej nadmerných zásob v svetových skladoch.

Tržby aj zisk Wizz Air v uplynulom roku vzrástli

Aerolínie zatiaľ nezaznamenali žiadny citeľný vplyv referenda o brexite na svoje výsledky.

Aston Martin sa vrátil po desiatich rokoch k zisku

Prispel k tomu najmä vysoký dopyt po novom modeli DB11.

Vláda má dosť peňazí na diaľnice. Zákon meniť nepotrebujeme, tvrdí rozpočtová rada

Návrh zmeniť pravidlá dlhovej brzdy sa nepáči opozícií ani ekonómom.