Predaj zájazdov v predstihu príjemne prekvapil

Bratislava 26. mája (TASR) - V minulom roku majiteľov cestovných kancelárií (CK) na Slovensku predaj zahraničných zájazdov v predstihu (first moment), ...

Bratislava 26. mája (TASR) - V minulom roku majiteľov cestovných kancelárií (CK) na Slovensku predaj zahraničných zájazdov v predstihu (first moment), a to už v zimných mesiacoch, príjemne prekvapil. Povedal to viceprezident Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a cestovných agentúr (SACKA) Pavol Komora.

Jedným z dôvodov tohto vývoja podľa jeho skúseností bolo, že cestovky začali podstatne skôr ako v predchádzajúcich rokoch ponúkať svoje zájazdy. V minulosti bolo bežné, že prichádzali s katalógmi zájazdov až v polovičke januára počas výstavy cestovného ruchu Slovakiatour v Bratislave. "Postupne sa termín posúval dozadu a v tomto roku bolo neobvyklé, aby CK nevydala svoj katalóg už na prelome novembra a decembra," povedal Komora.

O to skôr začali CK inzerovať a vytvorila sa tak na predaj pozitívnejšia atmosféra. Navyše, zľavy na first moment v mnohých prípadoch, najmä čo sa týka júlových a augustových termínov, predstihli zľavy, za ktoré sa predávali letné dovolenky v roku 2007.

Aj z tohto titulu podľa jeho slov hlásili potom CK v období first momentov rast predajov približne o 30 percent. "Na záver tohto roka sa očakáva zvýšenie tohto typu predajov zhruba o 10 až 15 percent, čo svedčí o polarizácii, zvýrazňovaní rozdielov predaja pobytov v zahraničí. "Kým v minulosti CK skôr spravili predaje na poslednú chvíľu (last minute), dnes sa posilňuje skupina, ktorá kupuje dovolenky v predstihu," konštatoval.

Viceprezident pripomenul, že vlani bol apríl najslabší z aprílov a to vyplýva z obrovskej polarizácie ľudí, ktorí si kupujú zájazdové akcie first moment, a ľudí, ktorí vyčkávajú na predaje na poslednú chvíľu. Medzi záujemcami, ktorí čakajú na last momenty, sú tí, ktorým ide iba o cenu zájazdu, ktorú musia zaplatiť," potvrdil. Až 50 % týchto klientov tvoria ľudia, ktorí si nedokážu, napr. z dôvodu pracovného zaťaženia - podnikatelia, naplánovať dovolenku vo veľkom časovom predstihu. "Pozitívne SACKA vníma i to, že títo ľudia nečakajú na to, aká bude cena zájazdu, ale prídu do CK a chcú si v priebehu jedného týždňa destináciu obstarať a sú ochotní investovať iks desaťtisíc korún," upozornil na prax Komora.

Klientov CK, ktorí čakajú na najnižšiu cenu, v roku 2008 v porovnaní s rokom 2007 nepribúda, "skôr si myslím, že tá skupina zostáva rovnaká", dodal.

Turecko tento rok v rebríčku destinácií TOP 10 poskočí dopredu

Turecko má všetky predpoklady na to, aby v rebríčku zahraničných destinácií TOP 10 v roku 2008 poskočilo v rámci organizovaného turizmu prostredníctvom cestovných kancelárií dopredu. Kým vlani bolo skokanom v rebríčku tretie Bulharsko, ktoré sa tam posunulo z piateho miesta, v tomto roku touroperátori predpovedajú posun dopredu Turecku. Podľa výjazdov Slovákov v ostatných troch rokoch patrila Turecku v tomto rebríčku siedma pozícia.

"Inak by v tomto roku nemali v rebríčku nastať nejaké výraznejšie zmeny, jednotkou a dvojkou zostanú asi Chorvátsko a Grécko. Turecko sa však môže v rebríčku TOP 10 posunúť vyššie. Svedčia o tom signály majiteľov CK a tiež dobrý predaj zájazdov na Tureckú riviéru. Dá sa preto očakávať, že v prípade Turecka nastane minimálny rast predaja o 30 až 40 %," povedal viceprezident Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a cestovných agentúr Pavol Komora.

Turecko je krajina, ktorá si dlhodobo udržiava stabilitu. Má jedno z najteplejších morí. Známe je nielen vysokou kvalitu služieb, ale aj priaznivým pomerom kvality služieb k cenám. "Síce dnes nájde klient slovenskej cestovnej kancelárie lacnejší all inclusive pobyt v Egypte, ale mnohí Slováci už absolvovali dovolenku v Egypte dva aj tri razy. Navyše, v júli a auguste je určite príjemnejšie prežiť dovolenku v Turecku ako v Egypte. Výrazný posun záujmu klientov z krajín Egypt a Tunisko bude v prospech Turecka," dodal. Tomuto skoku Turecka v rebríčku zrejme pomôžu aj novo inštalované lety z Bratislavy do Izmiru, domnieva sa Komora.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 903
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 11 444
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 9 698
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 911
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 243
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 2 124
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 580
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 408
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 344
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 1 155

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Ovocinár: Vypestovať si vlastné ovocie je úplne iný zážitok

Vlastné ovocie má úplne inú chuť, ako to kúpené.

KOMENTÁRE

Ozajstná stávka víkendu je voľba koaličného partnera Merkelovej

Je kľúčový ako pre stredovýchodnú EÚ, tak aj Emmaunela Macrona.

Neprehliadnite tiež

Fed sa chce zbaviť dlhopisov, ktoré nakupoval od krízy. Čo to prinesie?

Od októbra sa americká centrálna banka každý mesiac zbaví dlhopisov v hodnote 10 miliárd dolárov.

Do Prahy dorazili čínske bicykle ofo, ide o najväčšiu bikesharingovú službu na svete

Obyvatelia Prahy môžu zadarmo jazdiť na bicykloch od firmy ofo. Stačí im na to len mobilný telefón.

V Bratislave otvorili pizzeriu Domino´s, druhú najväčšiu sieť na svete

Pizzeria Domino´s má v hlavnom meste problém s doručovaním.