Predaj zájazdov v predstihu príjemne prekvapil

Bratislava 26. mája (TASR) - V minulom roku majiteľov cestovných kancelárií (CK) na Slovensku predaj zahraničných zájazdov v predstihu (first moment), ...

Bratislava 26. mája (TASR) - V minulom roku majiteľov cestovných kancelárií (CK) na Slovensku predaj zahraničných zájazdov v predstihu (first moment), a to už v zimných mesiacoch, príjemne prekvapil. Povedal to viceprezident Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a cestovných agentúr (SACKA) Pavol Komora.

Jedným z dôvodov tohto vývoja podľa jeho skúseností bolo, že cestovky začali podstatne skôr ako v predchádzajúcich rokoch ponúkať svoje zájazdy. V minulosti bolo bežné, že prichádzali s katalógmi zájazdov až v polovičke januára počas výstavy cestovného ruchu Slovakiatour v Bratislave. "Postupne sa termín posúval dozadu a v tomto roku bolo neobvyklé, aby CK nevydala svoj katalóg už na prelome novembra a decembra," povedal Komora.

O to skôr začali CK inzerovať a vytvorila sa tak na predaj pozitívnejšia atmosféra. Navyše, zľavy na first moment v mnohých prípadoch, najmä čo sa týka júlových a augustových termínov, predstihli zľavy, za ktoré sa predávali letné dovolenky v roku 2007.

Aj z tohto titulu podľa jeho slov hlásili potom CK v období first momentov rast predajov približne o 30 percent. "Na záver tohto roka sa očakáva zvýšenie tohto typu predajov zhruba o 10 až 15 percent, čo svedčí o polarizácii, zvýrazňovaní rozdielov predaja pobytov v zahraničí. "Kým v minulosti CK skôr spravili predaje na poslednú chvíľu (last minute), dnes sa posilňuje skupina, ktorá kupuje dovolenky v predstihu," konštatoval.

Viceprezident pripomenul, že vlani bol apríl najslabší z aprílov a to vyplýva z obrovskej polarizácie ľudí, ktorí si kupujú zájazdové akcie first moment, a ľudí, ktorí vyčkávajú na predaje na poslednú chvíľu. Medzi záujemcami, ktorí čakajú na last momenty, sú tí, ktorým ide iba o cenu zájazdu, ktorú musia zaplatiť," potvrdil. Až 50 % týchto klientov tvoria ľudia, ktorí si nedokážu, napr. z dôvodu pracovného zaťaženia - podnikatelia, naplánovať dovolenku vo veľkom časovom predstihu. "Pozitívne SACKA vníma i to, že títo ľudia nečakajú na to, aká bude cena zájazdu, ale prídu do CK a chcú si v priebehu jedného týždňa destináciu obstarať a sú ochotní investovať iks desaťtisíc korún," upozornil na prax Komora.

Klientov CK, ktorí čakajú na najnižšiu cenu, v roku 2008 v porovnaní s rokom 2007 nepribúda, "skôr si myslím, že tá skupina zostáva rovnaká", dodal.

Turecko tento rok v rebríčku destinácií TOP 10 poskočí dopredu

Turecko má všetky predpoklady na to, aby v rebríčku zahraničných destinácií TOP 10 v roku 2008 poskočilo v rámci organizovaného turizmu prostredníctvom cestovných kancelárií dopredu. Kým vlani bolo skokanom v rebríčku tretie Bulharsko, ktoré sa tam posunulo z piateho miesta, v tomto roku touroperátori predpovedajú posun dopredu Turecku. Podľa výjazdov Slovákov v ostatných troch rokoch patrila Turecku v tomto rebríčku siedma pozícia.

"Inak by v tomto roku nemali v rebríčku nastať nejaké výraznejšie zmeny, jednotkou a dvojkou zostanú asi Chorvátsko a Grécko. Turecko sa však môže v rebríčku TOP 10 posunúť vyššie. Svedčia o tom signály majiteľov CK a tiež dobrý predaj zájazdov na Tureckú riviéru. Dá sa preto očakávať, že v prípade Turecka nastane minimálny rast predaja o 30 až 40 %," povedal viceprezident Slovenskej asociácie cestovných kancelárií a cestovných agentúr Pavol Komora.

Turecko je krajina, ktorá si dlhodobo udržiava stabilitu. Má jedno z najteplejších morí. Známe je nielen vysokou kvalitu služieb, ale aj priaznivým pomerom kvality služieb k cenám. "Síce dnes nájde klient slovenskej cestovnej kancelárie lacnejší all inclusive pobyt v Egypte, ale mnohí Slováci už absolvovali dovolenku v Egypte dva aj tri razy. Navyše, v júli a auguste je určite príjemnejšie prežiť dovolenku v Turecku ako v Egypte. Výrazný posun záujmu klientov z krajín Egypt a Tunisko bude v prospech Turecka," dodal. Tomuto skoku Turecka v rebríčku zrejme pomôžu aj novo inštalované lety z Bratislavy do Izmiru, domnieva sa Komora.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  9. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  2. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  4. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  5. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  6. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  7. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  8. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  10. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 15 556
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 10 633
  3. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 7 177
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 6 406
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 336
  6. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 5 864
  7. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 486
  8. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 5 200
  9. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 4 584
  10. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 4 232

Hlavné správy zo Sme.sk

TECH

Mesiac som žil v inteligentnej domácnosti. A takto to dopadlo

Moderná, zábavná a zaujímavá. Inteligentná domácnosť je ale drahá a slovenským príkazom zatiaľ nerozumie.

KOMENTÁRE

Nová česká celebrita, hlúpa Mary a budúcnosť ľavosúdia (Schutzov týždeň)

Proti „ideám“ Sme rodina je šuvix aj nový „sociálny balík“ Smer-SNS-HíD.

SVET

Rozhoduje sa o budúcnosti sveta, čo plánujú lídri (Globsec naživo)

Lídri, vojaci a odborníci sa rozprávajú o hrozbách.

SVET

Američania obkľučujú Severnú Kóreu. Tentoraz nejde o bluf

Pri Kórejskom polostrove sú lietadlové lode.

Neprehliadnite tiež

Expres, Markíza a Nový Čas vedú medzi médiami

Televíziu v štvrtom kvartáli 2016 a prvom kvartáli tohto roku celkovo sledovali takmer štyri milióny divákov.

Môžete si doma otestovať zeleninu na dusičnany? A čo tým získate?

Prístroje na meranie dusičnanov si na internete bez problémov kúpite, ale ich výsledky sú otázne.

Kurz bitcoinu sa dostal na rekordnú úroveň

Kurz digitálnej meny za uplynulý rok prudko vzrástol.

Legendárne Hviezdne vojny majú 40 rokov. Pozrite sa, koľko zarobili

Prvý diel kultovej série Star Wars mal premiéru pred 40-timi rokmi. Vtedy stál 11 miliónov dolárov