Nový Airbus má priniesť zlatý dážď a tisíce pracovných miest

Mníchov 22. mája (TASR) - Model lietadla A350 intenzívne vyvíja v Airbuse 3000 inžinierov. Z nich sa 800 od marca minulého roku ním zaoberá v špeciálnej ...

Mníchov 22. mája (TASR) - Model lietadla A350 intenzívne vyvíja v Airbuse 3000 inžinierov. Z nich sa 800 od marca minulého roku ním zaoberá v špeciálnej toulouskej kancelárii, ktorá sa v podnikovom žargóne nazýva "plateau". Nový model, ktorý by mal výrobcovi priniesť zlatý dážď príjmov, tvoria (zatiaľ) takmer len v počítačoch.

Šéf Airbusu Tom Enders sa rozhodol vyvodiť závery z neúspešného nábehu výroby modelu A380. V budúcnosti by sa nemali dopravovať všetky dodávky v Toulouse, kde sa robila ich konečná montáž. Deľba práce a špecializácia medzi strediskami koncernu sa prehĺbi. Napríklad Nemecko, ktoré dodáva časti trupu už na A380, sa bude venovať ich výrobe aj na A350. To by mu malo priniesť desaťtisíce pracovných miest. Okrem toho prevezme aj ich vývoj.

Článok pokračuje pod video reklamou

V Rusku by sa mali vyrábať niektoré komponenty na toto lietadlo preto, lebo tam sú platy inžinierov podstatne nižšie než v západnej Európe.

Od júla minulého roku došlo k zastaveniu zmien dizajnu lietadla a interná podniková komisia teraz hľadá možnosti, ako ho odľahčiť. Skôr, než sa vyrobí prototyp A350, lietadlo by malo "schudnúť" o osem ton nadbytočnej hmotnosti.

Enders chce dosiahnuť, aby Airbus dostával od externých dodávateľov 50 % súčiastok a komponentov. Ich podiel v porovnaní s A380 podstatne vzrastie. Súčasne sa má však podstatne znížiť ich počet, aby sa znížili nároky na koordináciu vývoja komponentov a aby sa zlepšili podmienky na ich výrobu.

Pre A350 vedenie Airbusu už vybralo vyše 20 hlavných dodávateľov, ktorí by mali zaručiť včasnosť a samozrejme aj kvalitu subdodávok.

Rodina lietadiel A350 má začať slúžiť cestujúcim od roku 2013. Airbus od nej očakáva, že si upevní pozíciu voči konkurentovi, americkému Boeingu. A350, s dizajnom 21. storočia, bude mať priemerný dolet 15.380 kilometrov a jednotlivé modely budú dimenzované pre 270 až 350 cestujúcich. Model A350-900R doletí najďalej. Okrem modelov pre cestujúcich bude vyrábať Airbus aj nákladnú verziu A350.

Podľa projektantov A350 priemerne bude mať o 20 % nižšie náklady na sedadlo než súčasné modely rovnakej kategórie. Jeho spotreba paliva na sedadlo má dokonca klesnúť o 25 %.

Informoval o tom nemecký denník Handelsblatt.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Čerešne dozreli: Aj po zmenách na hypotekárnom trhu chutia!
  2. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  3. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  4. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  5. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  6. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  7. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  8. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  9. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  10. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie
  1. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  2. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  3. Uncovering Artificial Intelligence in Slovakia
  4. Digitalizácia dokumentov firmám ušetrí nielen peniaze
  5. Intenzívne sa rozvíjajúca spolupráca s čínskymi univerzitami
  6. Šariš obliekol svoje pivá do unikátneho šatu
  7. Chcete zažiť skvelú dovolenku 2018? Na toto netreba zabudnúť!
  8. Events you should not miss during your visit in Bratislava
  9. Modernizácia rozvodov tepla v Medzeve, Slavošovciach a Plešivci
  10. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  1. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 49 978
  2. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 22 983
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 17 336
  4. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 16 903
  5. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 11 555
  6. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie 6 936
  7. Máte nad 40? Skontrolujte si, či je Vaše srdce skutočne zdravé 6 206
  8. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 6 100
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 5 580
  10. Volkswagen je vďaka bonusom dostupnejší 3 137

Téma: Európska únia


Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Robili radikálne reformy. Nemali inú možnosť

Krajiny, ktoré s trhovými reformami otáľali, sú dnes na tom horšie ako Poľsko, tvrdí Leszek Balcerowicz, autor radikálnych reforiem zo začiatku 90. rokov.

Píše Miroslav Kocúr

Pozvať Kuffu na festival Lumen je problém

Miera nekontrolovanej nenávisti dosahuje stále nové maximá.

PÍŠE PETR ŠABATA

Prečo je také mrzuté, že sa Kiska rozhodol pre odchádzanie

Kiskovo nasadenie v straníckej politike bude skôr symbolické a nedostatočné.

Neprehliadnite tiež

Biznis s kanceláriami v Bratislave vynáša. Láka to investorov

Bratislava už láka realitných investorov viac ako Praha. Kancelárie im vedia zarobiť viac ako peniaze v banke.

Pivo v plechovke vydrží menej, ukázal test

Český denník testoval s odborníkmi štrnásť vzoriek svetlého ležiaka.

Richter chce viac kontrolovať eseročky. Odborníci hovoria o šikane

Ministerstvo práce si chce posvietiť na jednoosobové firmy.

Volkswagen chce s Fordom vyrábať úžitkové vozidlá

Spolupráca by mala viesť k tomu, že vozidlá budú plniť kritériá na množstvo škodlivín.

Vláda má vôľu vyhlásiť voči dlžníkom sociálnej poisťovne generálny pardon

Dankovi sa zároveň nepáči, že dlhy vymáhajú súkromní exekútori.