Žilina 23.apríla (TASR) Najneskôr do konca júna tohto roka očakáva Slovenská autobusová doprava, š. p., Žilina schválenie privatizačného projektu podniku Ministerstvom pre správu a privatizáciu národného majetku SR. Žilinský podnik SAD patrí z hľadiska prepravných výkonov k najväčším zo 17 SAD na Slovensku, z hľadiska vybavenia strojového parku sa s priemerným vekom autobusov 12,4 roku radí medzi najstaršie. Majetok SAD Žilina predstavuje asi 200 miliónov Sk.
Riaditeľ podniku Peter Pobeha pre TASR spresnil, že po schválení privatizačného projektu sa š. p. SAD Žilina stane štátnou akciovou spoločnosťou a v ďalšej fáze štát odpredá 49 % akcií podniku súkromnému záujemcovi. Ako povedal P. Pobeha, privatizér SAD nemôže očakávať žiadne výnosy z dividend, keďže prevádzkovanie autobusovej dopravy so súčasným rozsahom poskytovaných zliav na cestovnom a nevyhnutnou obnovou autobusového parku nie je možné bez štátnych dotácií. Aj keď SAD Žilina v minulom roku dosiahla čistý zisk 6,1 milióna korún, až 80 % jej celkových výkonov tvorí stratová prímestská doprava.
Podľa P. Pobehu je dôležité, aby pri výbere nového nadobúdateľa boli dodržané všetky odborné kritériá a aby bolo aj po privatizácii zabezpečené fungovanie pravidelnej autobusovej dopravy v tomto regióne, kde je jej úloha nenahraditeľná.
Do SAD, š. p., Žilina patria po zlúčení od roku 1999 aj bývalé š. p. SAD z Čadce, Kysuckého Nového Mesta, Turzovky a Martina. Momentálne má žilinská SAD k dispozícii 358 autobusov a pracuje tu celkom 845 zamestnancov.
* raf we nel
* * *