Zákon o poštových službách podľa Pošty neposilňuje monopol

Bratislava 19. mája (TASR) - Novela zákona o poštových službách platná od 1. apríla 2008 v žiadnom prípade neposilňuje štátny monopol na doručovanie zásielok ...

Bratislava 19. mája (TASR) - Novela zákona o poštových službách platná od 1. apríla 2008 v žiadnom prípade neposilňuje štátny monopol na doručovanie zásielok (listov) do 50 gramov. Tie aj pred nadobudnutím účinnosti novely zákona patrili do tzv. poštovej výhrady. Píše sa v stanovisku, ktoré TASR poskytol predseda Poštového regulačného úradu Ján Fľak.

Služby tzv. hybridnej pošty tak v minulosti ako aj v súčasnosti sú voľné s výnimkou dodávania (doručovania) zásielok do 50 gramov, ktoré pod výhradu spadali a aj spadajú. Je nekorektným správaním sa niektorých poskytovateľov služby vyberanie tzv. "hrozienok" zo služby, uvádza sa v stanovisku.

Poštový regulačný úrad je za rýchlejšiu liberalizáciu poštových služieb, v tomto prípade je však potrebné vyriešiť financovanie univerzálnych poštových služieb, a to tak, aby nedochádzalo k diskriminácii časti obyvateľstva a aby poštová služba mohla byť zabezpečovaná na celom území komplexne v požadovanej kvalite na základe stanovených kritérií.

V súčasnosti nie je iný poskytovateľ služby schopný na celom území zabezpečiť poštové služby (vyberanie alebo dodávanie zásielok) minimálne jedenkrát denne v pracovné dni.

J.Fľak stanoviskom reaguje na tvrdenia alternatívnych operátorov, že novela zákona im zamedzila poskytovanie tzv.hybridnej pošty iným subjektom.

Podľa výkonnej riaditeľky Prvej Doručovacej Jany Bagiovej novela pre spoločnosť znamená stratu príjmov klientov a následne aj tržieb približne o 40 % a stále sa prehlbuje. Spoločnosť investovala značné prostriedky do rozvoja siete vrátane náboru pracovníkov. V spolupráci s úradmi práce zamestnali desiatky pracovníkov na doručovanie zásielok pre ktorých teraz nemajú prácu.

Dôvodom, ako ďalej uviedla, bola skutočnosť, že pred prijatím novely zákona poskytovali alternatívni operátori služby hybridnej pošty. Ešte približne pred dvoma rokmi Poštový regulačný úrad vo svojom stanovisku potvrdil, že na tento druh poštovej služby sa nevzťahuje poštová výhrada. Po dvoch rokoch názor zmenil a vydal opačné stanovisko a do poštovej výhrady zaradila hybridnú poštu aj novela zákona. Ide o druh pošty fungujúci na princípe kombinácie elektronického a fyzického doručenia. Je to služba, keď poštový operátor dostane od klienta elektronickou poštou databázu a správu, respektíve oznam, ktorý chce klient poslať viacerým adresátom, zásielky hromadne vyrobí a následne fyzicky doručí koncovým adresátom. Práve túto službu novela zákona zaradila medzi klasickú, spadajúcu pod poštovú výhradu. Znamená to, že poskytovať ju môže len univerzálny operátor, ktorým je Slovenská pošta.

Podľa riaditeľa spoločnosti Slovak Mail Services Maroša Hornáčka je to jednoznačné narušenie hospodárskej súťaže a konkurenčného prostredia, a preto žiadajú nápravu na pôde Európskej komisie. Táto, ako uviedol, by mala rozhodnúť v krátkom čase.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 346
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 779
  3. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 079
  4. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 044
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 163
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 653
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 638
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 425
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 422
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 058

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.