Slováci majú hlad po spotrebnej elektronike

Čoraz viac Slovákov modernizuje svoje domácnosti a rozširuje vybavenie bielej a čiernej techniky. Pribúdajú rodiny, ktoré vlastnia plochý televízor, digitálny fotoaparát alebo umývačku riadu.

Vyplýva to z prieskumu spoločnosti GfK Slovakia CENZUS 2007, ktorý kontinuálne monitoruje sociodemografické znaky slovenskej populácie.

Rýchly a moderný životný štýl badať aj na technickom vybavení slovenských domácností. Stojí za tým najmä snaha o čo najpohodlnejšie bývanie a taktiež nové formy trávenia voľného času. Spomedzi bielej techniky sa okrem iných elektrospotrebičov stala úplnou samozrejmosťou napríklad mikrovlnná rúra. Vlastní ju až 80 percent domácností, pričom ide zhruba o 13 percentný nárast v porovnaní s rokom 2005.

Rovnaký rast zaznamenali aj rychlovarné kanvice, ktoré vlastní 84 percent domácností na Slovensku. Z roka na rok pribúdajú aj rodiny, kde umýva riad umývačka riadu. Vlastní ju niečo cez 8 percent domácností. Zatiaľ čo automatická práčka je úplne bežným javom pre 91 percent domovov, Slováci uprednostňujú prirodzené sušenie bielizne, keďže o sušičku bielizne prejavilo záujem len minimum domácností (2,5 percent).

Slováci radi investujú aj do čiernej techniky, ktorá úzko súvisí s ich životným štýlom, záľubami a zábavou. Takmer 8 percent slovenských domácností si dopraje pozeranie televízie na LCD alebo plazmovom televízore. Domáce kino pritom má asi desatina domácností. Na Slovensku postupne pribúdajú aj Hi-Fi súpravy, nájdeme ich skoro v každej tretej domácnosti.

V porovnaní s rokom 2005 vzrástol počet domácností s počítačom až o 17 percentuálnych bodov na súčasných 45 percent. Tento fakt tiež ovplyvňuje nárast obľúbenosti rôznych počítačových hier, keďže Playstation možno nájsť v každej desiatej slovenskej domácnosti, najmä tam, kde sú mladší členovia. Veľmi obľúbenou súčasťou mnohých rodín je digitálny fotoaparát, ktorý vlastní necelá tretina domácností. Oveľa menej – iba 8 percent domácnosti si natáča svoje zážitky na digitálnu videokameru.

Prieskum CENZUS 2007 je ekonomicko-sociálno-demografická štúdia slovenskej populácie. V roku 2007 sa do nej zapojilo 6330 domácností.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  5. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  10. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  1. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  2. Detské zúbky sú veda
  3. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  4. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  5. Rastie nám pokrivená generácia?
  6. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  7. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  8. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  10. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 14 953
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 10 602
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 4 835
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 3 107
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 059
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 492
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 287
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 196
  9. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 186
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 651

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan: Bol som zmierený s tým, že nevyhrám

Slovenský cyklista dokázal to, čo sa ešte nikdy nikomu nepodarilo.

KOMENTÁRE

Až teraz si Merkelová začína budovať svoj odkaz

Bude to ona, kto bude ovládať nemeckú aj európsku politiku.

Neprehliadnite tiež

Tesco bojuje proti plytvaniu s jedlom, do roku 2030 zníži potravinový odpad o polovicu

Vo Veľkej Británii Tesco zverejňuje údaje o potravinovom odpade každé štyri roky, najnovšie ich bude zverejňovať aj na Slovensku či v Česku.

Londýnčania sú proti zrušeniu Uberu, petíciu podpísalo vyše pol milióna ľudí

Uber v Londýne dlhodobo čelí útokom tradičných taxikárov, podľa ktorých nerešpektuje bezpečnostné pravidlá, čím ohrozuje cestujúcich.