MÓDNY NÁVRHÁR KIMLIČKA: MUŽI SI NA ZNAČKU POTRPIA, KÝM U ŽIEN ČASTO NEHRÁ ROLU

Najmódnejší sú v Košickom kraji

Prieskum o módnych trendoch ukázal, že takmer polovica z nás sa oblieka značkovo. O módu sa najviac zaujímajú mladí.

BRATISLAVA. Slovenských mužov najviac zaujímajú módne trendy topánok, džínsov a športového oblečenia. Pre ženy je zas dôležitejšie mať na sebe módne tričká a blúzky, odevné doplnky a kabelky. Tvrdí to marcový prieskum spoločnosti GfK Slovakia. Ten zisťoval, čo znamenajú módne trendy pre ľudí na Slovensku.

Prieskum ukázal, že obliekanie sa podľa najnovšej módy je dôležité pre 41 percent z nás. O módu sa zaujímame v porovnaní s priemerným Európanom a Američanom takmer o desatinu viac, zistila agentúra GfK.

Značkové oblečenie sa predáva viac. Okrem toho, že na to máme, je to aj tým, že v minulosti u nás nebolo.

Módne topánky zaujímajú viac mužov ako ženy

Zaujímavý v prieskume bol fakt, že mať módne značkové topánky či džínsy je dôležitejšie pre mužov ako pre ženy.

Dá sa to vysvetliť tým, že muži si na značku potrpia, lebo nakupujú na dlhšie a menej. Ženy sledujú aktuálne trendy meniace sa každú sezónu. Dôležitejšie je pre ne mať módnu vec ako značku.

Módny návrhár, stylista a fotograf Lukáš Kimlička hovorí, že ženy nakupujú spôsobom, čo sa im páči, to chcú a značka tam často nehrá rolu. „Naopak muži sa chvália medzi sebou, čo majú a naozaj si na značke potrpia,“ povedal. Dosiahnuté vzdelanie tiež ovplyvňuje nakupovanie značkovej módy. Kým u mužov je to tak, že čím vyššie vzdelanie majú, tým viac značkových vecí kupujú, u žien je to presne naopak.

Vzdelaná žena podľa Klimičku asi rieši úplne iné problémy, ako to, čo si dá na seba. „Aj keď ženy, čo sa pohybujú v lepších kruhoch, si dajú záležať na tom, čo majú na sebe“.

Tínedžeri sa obliekajú podľa najnovšej módy

Najviac sledujú a obliekajú sa podľa módnych trendov v Košickom kraji, vyplýva z tvrdení východniarov. Značkové oblečenie však najviac nakupujú ľudia v Bratislavskom kraji. Je ich dvakrát viac, ako ľudí z Prešovského kraja. Tých je necelých 24 percent, tvrdí prieskum.

Aktuálne módne hity sledujú najviac tínedžeri. Skoro 80 percent z nich sa vyjadrilo, že oblečenie podľa najnovšej módy je pre nich dôležité a prevažná väčšina ho aj nosí. Veľký význam módnemu oblečeniu pripisujú aj mladí ľudia vo veku 20 až 29 rokov. Vekom záujem o módu klesá.

Zdroje, odkiaľ čerpáme módnu inšpiráciu, sú rôzne. Viac ako polovicu z nás ovplyvňujú priatelia, známi a rodina. Až 40 percent žien hľadá nové nápady v módnych časopisoch. Tretina ľudí sleduje novinky v nákupných centrách, televízii a reklame.

Prieskum realizovala spoločnosť GfK na vzorke 1000 obyvateľov vo veku od 15 do 79 rokov.


Kliknite - obrázok zväčšíte.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  2. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  3. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  4. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  5. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  6. Kam do tepla v januári?
  7. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  8. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  9. Divoký Island: cesta ostrovom ľadu a ohňa
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  2. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  3. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  4. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  5. Tipy pre atraktívne poprsie po dojčení. Plastike povedzte nie
  6. Stanovisko spoločnosti Advokátska kancelária JUDr. Radomír Bžán
  7. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy
  8. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur
  9. Denník SME oslavuje 25 rokov rekordným počtom predplatiteľov
  10. Najinzerovanejšie zánovné auto roku 2017? Mnohých to prekvapí
  1. Iba dnes: Narodeninové predplatné SME.sk za 25 eur 16 163
  2. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 5 952
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 615
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 3 968
  5. Kam do tepla v januári? 2 502
  6. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru? 2 384
  7. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 2 349
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 2 225
  9. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 1 315
  10. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život 1 099

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Diskriminácia, sťažujú sa veriaci na nový poplatok za sobáš

Za cirkevný sobáš sa doteraz matričný poplatok neplatil, kresťanským aktivistom sa jeho zavedenie nepáči. Ministerstvo vnútra im sľubuje stretnutie.

DOMOV

Dobré ráno: Kto je Harabin a kto ho chce za prezidenta

Konšpirácie už nestačia, Harabina chcú za prezidenta

KOMENTÁRE

Profesionálni kresťania objavili novú diskrimináciu

Úrady si účtujú poplatok za akýsi administratívny úkon.

KOMENTÁRE

Harabin je šašo, nebezpečný bude Kotleba

Kotleba nemá čo prehrať, s hanbou neodíde, môže len oživiť svoj kapitál.

Neprehliadnite tiež

PSD2: Bez zvolenia banky nič neprevedú

Históriu transakcií uvidia tretie strany aj bez autorizácie klienta.

PSD2: Treba ustrážiť, komu dávate súhlas a na čo

Osobné údaje klientov budú môcť noví hráči speňažiť, napríklad podľa histórie transakcií môžu lepšie cieliť reklamu.

Vďaka PSD2 vzniknú k účtom lepšie aplikácie

Európska smernica: cez nové aplikácie budete môcť obsluhovať účty vo viacerých bankách naraz

Swan oslobodil svoju mobilnú sieť od Číňanov

V prospech čínskej štátnej banky bola doteraz založená celá mobilná sieť Štvorky aj príjmy od jej zákazníkov.

Diskriminácia, sťažujú sa veriaci na nový poplatok za sobáš

Za cirkevný sobáš sa doteraz matričný poplatok neplatil, kresťanským aktivistom sa jeho zavedenie nepáči. Ministerstvo vnútra im sľubuje stretnutie.