MÓDNY NÁVRHÁR KIMLIČKA: MUŽI SI NA ZNAČKU POTRPIA, KÝM U ŽIEN ČASTO NEHRÁ ROLU

Najmódnejší sú v Košickom kraji

Prieskum o módnych trendoch ukázal, že takmer polovica z nás sa oblieka značkovo. O módu sa najviac zaujímajú mladí.

BRATISLAVA. Slovenských mužov najviac zaujímajú módne trendy topánok, džínsov a športového oblečenia. Pre ženy je zas dôležitejšie mať na sebe módne tričká a blúzky, odevné doplnky a kabelky. Tvrdí to marcový prieskum spoločnosti GfK Slovakia. Ten zisťoval, čo znamenajú módne trendy pre ľudí na Slovensku.

Prieskum ukázal, že obliekanie sa podľa najnovšej módy je dôležité pre 41 percent z nás. O módu sa zaujímame v porovnaní s priemerným Európanom a Američanom takmer o desatinu viac, zistila agentúra GfK.

Značkové oblečenie sa predáva viac. Okrem toho, že na to máme, je to aj tým, že v minulosti u nás nebolo.

Módne topánky zaujímajú viac mužov ako ženy

Zaujímavý v prieskume bol fakt, že mať módne značkové topánky či džínsy je dôležitejšie pre mužov ako pre ženy.

Dá sa to vysvetliť tým, že muži si na značku potrpia, lebo nakupujú na dlhšie a menej. Ženy sledujú aktuálne trendy meniace sa každú sezónu. Dôležitejšie je pre ne mať módnu vec ako značku.

Módny návrhár, stylista a fotograf Lukáš Kimlička hovorí, že ženy nakupujú spôsobom, čo sa im páči, to chcú a značka tam často nehrá rolu. „Naopak muži sa chvália medzi sebou, čo majú a naozaj si na značke potrpia,“ povedal. Dosiahnuté vzdelanie tiež ovplyvňuje nakupovanie značkovej módy. Kým u mužov je to tak, že čím vyššie vzdelanie majú, tým viac značkových vecí kupujú, u žien je to presne naopak.

Vzdelaná žena podľa Klimičku asi rieši úplne iné problémy, ako to, čo si dá na seba. „Aj keď ženy, čo sa pohybujú v lepších kruhoch, si dajú záležať na tom, čo majú na sebe“.

Tínedžeri sa obliekajú podľa najnovšej módy

Najviac sledujú a obliekajú sa podľa módnych trendov v Košickom kraji, vyplýva z tvrdení východniarov. Značkové oblečenie však najviac nakupujú ľudia v Bratislavskom kraji. Je ich dvakrát viac, ako ľudí z Prešovského kraja. Tých je necelých 24 percent, tvrdí prieskum.

Aktuálne módne hity sledujú najviac tínedžeri. Skoro 80 percent z nich sa vyjadrilo, že oblečenie podľa najnovšej módy je pre nich dôležité a prevažná väčšina ho aj nosí. Veľký význam módnemu oblečeniu pripisujú aj mladí ľudia vo veku 20 až 29 rokov. Vekom záujem o módu klesá.

Zdroje, odkiaľ čerpáme módnu inšpiráciu, sú rôzne. Viac ako polovicu z nás ovplyvňujú priatelia, známi a rodina. Až 40 percent žien hľadá nové nápady v módnych časopisoch. Tretina ľudí sleduje novinky v nákupných centrách, televízii a reklame.

Prieskum realizovala spoločnosť GfK na vzorke 1000 obyvateľov vo veku od 15 do 79 rokov.


Kliknite - obrázok zväčšíte.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  2. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  3. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  4. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  5. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  6. Inteligencia vo všetkom
  7. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo
  8. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku
  9. Čo sa môže stať, keď šetríte na zateplení?
  10. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie
  1. Advokáti budú v stredu bezplatne radiť v 8 mestách
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  3. Apartmány s výnosom až 4% v lyžiarskom stredisku Obergurgl
  4. Finále súťaže CEWE Fotokniha roka 2016
  5. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  6. Východniari investujú do bývania spomedzi regiónov najviac
  7. Recenzie.sme.sk udelili 60 certifikátov Ocenený expertmi
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande
  9. 5 krokov k vlastnému bývaniu
  10. Pôžička, ktorá odmeňuje? Nie, nepomýlili sme sa
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 22 483
  2. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 9 095
  3. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 8 626
  4. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 7 457
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 4 101
  6. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 4 005
  7. Moderný bungalov očami mladých architektov 1 909
  8. Rodinná dovolenka v Burgenlande 1 799
  9. Continental spúšťa dlhodobý test pneumatík s vodičmi z Facebooku 1 611
  10. Inteligencia vo všetkom 1 539

Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Až teraz sa začína boj o Európu. Le Penová sa na Macrona teší

Macron vidí Francúzsko ako krajinu, ktorá má všetko. Le Penová program stavia na kritike.

KOMENTÁRE

Prečo prežívame v napätí francúzske voľby

O čo pôjde v druhom kole prezidentských volieb?

KOMENTÁRE

Hľadá sa dodatočný argument pre operáciu Gaulieder II

V demokraciách odvolávajú opoziční politici (trebárs) ministra vnútra.

DOMOV

Prezident Kiska cestuje do Bratislavy vlakom

Prezident nastúpil na IC v Poprade.

Neprehliadnite tiež

Medzinárodný menový fond vyzdvihol ekonomické výsledky Slovenska

Išlo predovšetkým o výsledky hospodárenia.

Érsek potápa súťaž na vlaky do Bystrice, obnovuje rýchliky do Košíc cez Zvolen

Ministerstvo dopravy zrušilo vo februári súťaž na vlaky medzi Bratislavou a Banskou Bystricou. Mali priniesť lepšie služby a nižšie ceny

Richter: Máme záujem pracovať so znevýhodnenými skupinami

Minister zdôraznil, že je potrebné sa zamerať na absolventov evidovaných na úradoch práce.

Mihál: Školil som ženy z úradu práce, nik im nevysvetlil nový zákon

Minister práce Ján Richter chce do konca roka nezamestnanosť znížiť na 7-percent.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop