MÓDNY NÁVRHÁR KIMLIČKA: MUŽI SI NA ZNAČKU POTRPIA, KÝM U ŽIEN ČASTO NEHRÁ ROLU

Najmódnejší sú v Košickom kraji

Prieskum o módnych trendoch ukázal, že takmer polovica z nás sa oblieka značkovo. O módu sa najviac zaujímajú mladí.

BRATISLAVA. Slovenských mužov najviac zaujímajú módne trendy topánok, džínsov a športového oblečenia. Pre ženy je zas dôležitejšie mať na sebe módne tričká a blúzky, odevné doplnky a kabelky. Tvrdí to marcový prieskum spoločnosti GfK Slovakia. Ten zisťoval, čo znamenajú módne trendy pre ľudí na Slovensku.

Prieskum ukázal, že obliekanie sa podľa najnovšej módy je dôležité pre 41 percent z nás. O módu sa zaujímame v porovnaní s priemerným Európanom a Američanom takmer o desatinu viac, zistila agentúra GfK.

Značkové oblečenie sa predáva viac. Okrem toho, že na to máme, je to aj tým, že v minulosti u nás nebolo.

Módne topánky zaujímajú viac mužov ako ženy

Zaujímavý v prieskume bol fakt, že mať módne značkové topánky či džínsy je dôležitejšie pre mužov ako pre ženy.

Dá sa to vysvetliť tým, že muži si na značku potrpia, lebo nakupujú na dlhšie a menej. Ženy sledujú aktuálne trendy meniace sa každú sezónu. Dôležitejšie je pre ne mať módnu vec ako značku.

Módny návrhár, stylista a fotograf Lukáš Kimlička hovorí, že ženy nakupujú spôsobom, čo sa im páči, to chcú a značka tam často nehrá rolu. „Naopak muži sa chvália medzi sebou, čo majú a naozaj si na značke potrpia,“ povedal. Dosiahnuté vzdelanie tiež ovplyvňuje nakupovanie značkovej módy. Kým u mužov je to tak, že čím vyššie vzdelanie majú, tým viac značkových vecí kupujú, u žien je to presne naopak.

Vzdelaná žena podľa Klimičku asi rieši úplne iné problémy, ako to, čo si dá na seba. „Aj keď ženy, čo sa pohybujú v lepších kruhoch, si dajú záležať na tom, čo majú na sebe“.

Tínedžeri sa obliekajú podľa najnovšej módy

Najviac sledujú a obliekajú sa podľa módnych trendov v Košickom kraji, vyplýva z tvrdení východniarov. Značkové oblečenie však najviac nakupujú ľudia v Bratislavskom kraji. Je ich dvakrát viac, ako ľudí z Prešovského kraja. Tých je necelých 24 percent, tvrdí prieskum.

Aktuálne módne hity sledujú najviac tínedžeri. Skoro 80 percent z nich sa vyjadrilo, že oblečenie podľa najnovšej módy je pre nich dôležité a prevažná väčšina ho aj nosí. Veľký význam módnemu oblečeniu pripisujú aj mladí ľudia vo veku 20 až 29 rokov. Vekom záujem o módu klesá.

Zdroje, odkiaľ čerpáme módnu inšpiráciu, sú rôzne. Viac ako polovicu z nás ovplyvňujú priatelia, známi a rodina. Až 40 percent žien hľadá nové nápady v módnych časopisoch. Tretina ľudí sleduje novinky v nákupných centrách, televízii a reklame.

Prieskum realizovala spoločnosť GfK na vzorke 1000 obyvateľov vo veku od 15 do 79 rokov.


Kliknite - obrázok zväčšíte.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  2. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  3. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  4. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  5. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou
  7. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami
  8. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade
  9. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku
  10. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky
  1. Modesta Real Estate sprostredkovala pre Emil Frey halu v P3
  2. Recept na príjemné ráno od „majstra rozkoší“ Daniela Nekonečného
  3. K-Classic – značka, ktorá pomáha!
  4. Pred 25 rokmi musela byť jazdenka zo západu
  5. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty
  6. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek
  7. Cíťte sa v priestore príjemne
  8. Ktorý odšťavovač má najvyššiu výťažnosť?
  9. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  10. Ako si vybrať wc a umývadlo?
  1. Odteraz pri volaniach už nemusíte rátať minúty 9 722
  2. Volkswagen Golf: Odpoveď na takmer všetky otázky 4 427
  3. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 4 360
  4. Dobrý internet v meste i na vidieku. Dostupný je takmer všade 4 300
  5. Mexická Oaxaca: Vonia čokoládou a jedinečnými pyramídami 3 883
  6. Návod, ako získať maximum pri nákupoch s kreditkou 3 838
  7. Na tieto veci sa oplatí myslieť pred odchodom na dovolenku 2 833
  8. Vietnam: Krajina, ktorá rozmazná jedlom a uchváti históriou 2 691
  9. I cez prázdniny testujte elektrobicykle 1 849
  10. Nenaleťte pochybným predajcom jazdeniek 1 351

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Andrássyovci milovali ženy, na Gemeri dodnes žijú ich potomkovia

Betliar je miesto, kde ožívajú časy Andrássyovcov, hovorí Július Barczi. Vládne tu zmes nostalgie a sentimentu

KOMENTÁRE

Fico, Danko a Bugár slabnú. Kto miesto nich zosilnel?

Podľa preferencií by koalícia nezostavila vládu.

SVET

Máme plán B, chváli sa Erdogan. Európu už nepotrebuje

Turecko potrebuje Európu viac ako Európa Turecko.

EKONOMIKA

Fico sa bavil s Junckerom o potravinách, Komisia vydá usmernenie

Pre Fica je najdôležitejšie, že EK problém uznala.

Neprehliadnite tiež

Čipy pomohli Samsungu k rekordnému zisku, podľa odhadov prekonal aj Apple

V druhom kvartáli stúpol zisk Samsungu o 85 percent v porovnaní s rovnaakým obdobím vlaňajška.

Pozrite sa, koľko stoja Sociálnu poisťovňu nemocenské či materské dávky

Za šesť mesiacov vyplatila poisťovňa vyše milión rôznych dávok.

Na Expe v Kazachstane predstavuje Slovensko svoje kúpele a hrady

Slovensko sa na výstave prezentuje ako krajina dobrých nápadov.

Google zisťoval, koľko miliónov zarobili vydieračské vírusy v počítačoch

Vydieračské vírusy po prieniku do počítačov zašifrujú dáta a žiadajú výkupné.