Penam plánuje dosiahnuť 30-percentný trhový podiel

Bratislava 13. mája (TASR) - Výrobca pečiva a pekárenských výrobkov firma Penam chce byť na Slovensku jednotkou vo svojej brandži. V rámci tohto segmentu ...

Bratislava 13. mája (TASR) - Výrobca pečiva a pekárenských výrobkov firma Penam chce byť na Slovensku jednotkou vo svojej brandži. V rámci tohto segmentu plánuje do dvoch až troch rokov dosiahnuť 25- až 30-% trhový podiel a celoplošne pokryť distribučné kanály s týmito výrobkami od západu na východ SR.

Obchodnú transakciu ako posledný krok k tomuto cieľu uskutočnila firma Penam Slovakia, a. s., Nitra 31. marca 2008. V tento deň totiž zavŕšila akvizíciu spoločnosti Šarišské pekárne a cukrárne (Šarpek), jej pekární v Prešove a Bardejove, a tak zvýšila svoj 17-% podiel na pekárenskom trhu SR o 5 %. V súčasnosti pokrýva 22 % relevantného trhu.

Článok pokračuje pod video reklamou

"Získali sme do svojho portfólia najvýznamnejšieho východoslovenského výrobcu a distribútora pečivárskeho tovaru - Šarpek, ktorý má veľmi silné postavenie v regióne východného Slovenska, kde sme predtým neboli aktívni," konštatoval generálny riaditeľ Penam Slovakia Ivan Morávek na tlačovej konferencii v Bratislave.

Sieť firmy Šarpek tvorí viac ako 700 odberných miest jej tovarov. Až 40 % produktového portfólia firmy tvorí chlieb a 34 % pečivo. Je to spoločnosť na vysokej technologickej úrovni a spĺňa požadované potravinárske normy. Priemerná mesačná výroba firmy predstavuje 1300 ton. Vlani dosiahla obrat 360 miliónov Sk (11,33 milióna eur). Zamestnáva asi 470 ľudí.

"V rámci akvizičného procesu sme sa stali majiteľom 92,44-% podielu firmy Šarpek. Postupne chceme odkúpiť jej zvyšné akcie a plne ju začleniť do firmy Penam Slovakia," dodal.

Šarpek je jeden z mála výrobcov predpečeného a predmrazeného pečiva a v škále ním ponúkaných výrobkov tento segment dosahuje 16 %. Ide o jeden z najrýchlejšie rastúcich segmentov v odvetví podnikania Penamu. Po akvizícii sa podľa neho podarila jedna z vízií - schopnosť aj predpečené a predmrazené pečivo dodávať celoplošne a rozšíriť skúsenosti odborníkov z tejto výroby do ďalších závodov. V roku 2008 Penam investuje do tohto segmentu 60 až 80 miliónov Sk (1,9 až 2,5 milióna eur). Profit z kúpy Šarpeku je pre Penam fakt, že bude z hľadiska distribúcie tohto pečiva celoplošný hráč a v brandži ako jediná firma na Slovensku bude mať rozvoj tohto segmentu pod vlastnou kontrolou. Bude ďalej dodávateľom pre obchodné reťazce a maloobchod a pre asi 500 pekární v SR sa chce stať kooperujúcim partnerom.

Žiadne akvizície už Penam v SR nezvažuje. Zameria sa však podľa riaditeľa na reštrukturalizáciu a modernizáciu výroby a posilnenie postavenia na trhu v zmysle firemnej vízie.

Penam Slovakia vznikla v roku 2006 a má 10 pekární a tri mlyny. Je dcérskou spoločnosťou českého Penamu, ktorý tam podniká od roku 1999 a od roku 2004 tvorí súčasť spoločnosti Agrofert Holding.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Hovoriaci prekladač reči do vrecka Langie - až 52 jazykov!
  2. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  3. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  4. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  5. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  6. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  7. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  8. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  9. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  10. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  1. Dúbravské Čerešne dozreli: Začína sa kolaudovať!
  2. Nášmu telu stačí iba málo vitamínov
  3. Hlasujte za Cenu verejnosti v súťaži Učiteľ Slovenska!
  4. Podnikajte múdro, skúste služby profesionálneho call centra
  5. Mesto necháva Košičanov platiť za parkovanie aj ďalej
  6. Billa otvorila svoju 150. predajňu na Slovensku
  7. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku
  8. Arabská exotika: Top hotely v Ománe
  9. Pracujú vo svojich komunitách. Má Slovensko lokálnych lídrov?
  10. Boj o vedenie radnice v známom kúpeľnom meste
  1. Vianoce a Silvester v teple: Pätnásť tipov, kam sa vybrať 17 770
  2. Najužitočnejšia appka 17 702
  3. Arabská exotika: Top hotely v Ománe 11 894
  4. V O2 to s dátami poriadne prehnali 10 805
  5. Zistili sme, ako sa vyrába najčistejší slnečnicový olej 9 627
  6. IKEA je postavená na tých správnych hodnotách 6 387
  7. Javorina otvorila svoj tretí showroom na Slovensku 4 590
  8. Alena Bašistová: Nikomu nejdem brať hlasy a ani s nimi kšeftovať 3 994
  9. Účet za liečbu chlapca? Šesť miliónov eur 3 657
  10. Do boja s plastovým odpadom na Slovensku vstúpil prvý reťazec 3 149

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

V pozadí detvianskej kauzy sa objavuje Kotleba a spravodajcovia

Firma z Bránikovho blogu robila čistky

Sĺpček Zuzany Kepplovej

Čo by mal Šefčovič pochopiť

Veru, nie sme ako Španieli.

DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Ako nevidiaci zistí, že má šaty rovnakej farby

S čím všetkým sa musí nevidiaci vysporiadať.

Píše Samuel Jezný

Kňazi vraj znásilňujú deti. Môžu za to liberáli

Biskup čelí obvineniu zo zneužitia dieťaťa. Z reakcie cirkvi zastáva rozum.

Neprehliadnite tiež

Porsche už viac nebude vyrábať dieselové autá

Porsche sa chce vrátiť k svojim športovým koreňom.

Smartfóny vytlačia z peňaženiek karty, platiť sa bude dať aj prsteňmi

Firmy sú pri nových spôsoboch platby inovatívne.

Štát bude vedieť detaily o nákupoch ľudí, mená nie

Navrhované zmeny by mali platiť od januára.

Talianska skupina UniCredit predá ďalší balík nedobytných úverov

Podľa talianskych médií záujem prejavilo niekoľko amerických investičných fondov.

Argentína sa ponára hlbšie do krízy, počet chudobných stúpa

Problémy krajiny však tvrdo zasiahli najzraniteľnejšie skupiny obyvateľstva.