Penam plánuje dosiahnuť 30-percentný trhový podiel

Bratislava 13. mája (TASR) - Výrobca pečiva a pekárenských výrobkov firma Penam chce byť na Slovensku jednotkou vo svojej brandži. V rámci tohto segmentu ...

Bratislava 13. mája (TASR) - Výrobca pečiva a pekárenských výrobkov firma Penam chce byť na Slovensku jednotkou vo svojej brandži. V rámci tohto segmentu plánuje do dvoch až troch rokov dosiahnuť 25- až 30-% trhový podiel a celoplošne pokryť distribučné kanály s týmito výrobkami od západu na východ SR.

Obchodnú transakciu ako posledný krok k tomuto cieľu uskutočnila firma Penam Slovakia, a. s., Nitra 31. marca 2008. V tento deň totiž zavŕšila akvizíciu spoločnosti Šarišské pekárne a cukrárne (Šarpek), jej pekární v Prešove a Bardejove, a tak zvýšila svoj 17-% podiel na pekárenskom trhu SR o 5 %. V súčasnosti pokrýva 22 % relevantného trhu.

"Získali sme do svojho portfólia najvýznamnejšieho východoslovenského výrobcu a distribútora pečivárskeho tovaru - Šarpek, ktorý má veľmi silné postavenie v regióne východného Slovenska, kde sme predtým neboli aktívni," konštatoval generálny riaditeľ Penam Slovakia Ivan Morávek na tlačovej konferencii v Bratislave.

Sieť firmy Šarpek tvorí viac ako 700 odberných miest jej tovarov. Až 40 % produktového portfólia firmy tvorí chlieb a 34 % pečivo. Je to spoločnosť na vysokej technologickej úrovni a spĺňa požadované potravinárske normy. Priemerná mesačná výroba firmy predstavuje 1300 ton. Vlani dosiahla obrat 360 miliónov Sk (11,33 milióna eur). Zamestnáva asi 470 ľudí.

"V rámci akvizičného procesu sme sa stali majiteľom 92,44-% podielu firmy Šarpek. Postupne chceme odkúpiť jej zvyšné akcie a plne ju začleniť do firmy Penam Slovakia," dodal.

Šarpek je jeden z mála výrobcov predpečeného a predmrazeného pečiva a v škále ním ponúkaných výrobkov tento segment dosahuje 16 %. Ide o jeden z najrýchlejšie rastúcich segmentov v odvetví podnikania Penamu. Po akvizícii sa podľa neho podarila jedna z vízií - schopnosť aj predpečené a predmrazené pečivo dodávať celoplošne a rozšíriť skúsenosti odborníkov z tejto výroby do ďalších závodov. V roku 2008 Penam investuje do tohto segmentu 60 až 80 miliónov Sk (1,9 až 2,5 milióna eur). Profit z kúpy Šarpeku je pre Penam fakt, že bude z hľadiska distribúcie tohto pečiva celoplošný hráč a v brandži ako jediná firma na Slovensku bude mať rozvoj tohto segmentu pod vlastnou kontrolou. Bude ďalej dodávateľom pre obchodné reťazce a maloobchod a pre asi 500 pekární v SR sa chce stať kooperujúcim partnerom.

Žiadne akvizície už Penam v SR nezvažuje. Zameria sa však podľa riaditeľa na reštrukturalizáciu a modernizáciu výroby a posilnenie postavenia na trhu v zmysle firemnej vízie.

Penam Slovakia vznikla v roku 2006 a má 10 pekární a tri mlyny. Je dcérskou spoločnosťou českého Penamu, ktorý tam podniká od roku 1999 a od roku 2004 tvorí súčasť spoločnosti Agrofert Holding.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  2. Hitparáda štiav
  3. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  4. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  5. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  6. Malé knedličky, veľké dojmy
  7. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  8. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  9. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  10. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 635
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 931
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 6 838
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 500
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 488
  6. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 5 082
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 477
  8. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 2 544
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 2 531
  10. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 188

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Británia sa rozhodla, hranice aj pre Slovákov chce zatvoriť už v marci

Theresa Mayová chystá obmedzenie voľného pohybu oznámiť v rovnaký deň, kedy oficiálne spustí rokovania o brexite.

EKONOMIKA

Ktorá personálka zamestnala najviac ľudí? Pozrite si grafy

Pravidlá fungovania personálnych agentúr by sa mohli čoskoro zase meniť.

Neprehliadnite tiež

Premiéri krajín V4 sa stretnú k téme nekvalitných výrobkov vo Varšave

Fico v Trnave zdôraznil, že chcú reagovať na niečo, čo nemôžeme akceptovať, aby z nás robili občanov 2. kategórie.

UPC zvyšuje ceny internetu a televízie. Čo môžete robiť?

Káblová spoločnosť mení služby a ceny uprostred viazanosti, ľudia sa búria.

Briti budú múdri a ak budú ľudí potrebovať, pustia ich (rozhovor)

Analytik Next Finance Jiří Cihlář tvrdí, že Veľká Británia si po brexite bude zamestnancov z cudziny vyberať.

Medzi sto najatraktívnejších regiónov Únie patrí aj Bratislavský kraj

Konkurencieschopný región je taký, ktorý dokáže firmám aj obyvateľom ponúknuť atraktívne a udržateľné prostredie na život a prácu.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop