Prvá vlna mediálnej kampane o eure sa ľuďom páčila

Bratislava 13. mája (TASR) - Televízny spot informačnej kampane o zavedení eura v SR s názvom Europríbeh sa páčil 84 % respondentov. Z toho 23 % opýtaných ...

Bratislava 13. mája (TASR) - Televízny spot informačnej kampane o zavedení eura v SR s názvom Europríbeh sa páčil 84 % respondentov. Z toho 23 % opýtaných sa vyjadrilo, že sa im spot páči veľmi. Outdoorová reklama Silná mena pre Slovensko sa páčila 74 % opýtaných. Vyplýva to z aprílového prieskumu agentúry Ipsos Tambor pre Ministerstvo financií (MF) SR.

Na otázku, či obyvatelia zaregistrovali aspoň jednu zo zložiek mediálnej kampane o príchode eura na Slovensko, odpovedala pozitívne viac ako polovica opýtaných (55 %). Z pohľadu priradenia určitých atribútov ku kampani bol televízny spot Europríbeh označený ako sympatický (77 %), originálny (69 %) a vyvolávajúci zvedavosť (68 %). Kampaň Silná mena pre Slovensko je verejnosťou vnímaná nadpriemerne pozitívne v atribútoch originality (58 %), oslovení ľudí "ako ja" (51 %) a dôveryhodnosti (41 %).

Pre viac ako polovicu skupiny, ktorá poznala televízny spot Europríbeh, bolo jeho hlavnou myšlienkou upozornenie na fakt, že euro prichádza na Slovensko. Ako najdôležitejší slogan, resp. informáciu respondenti označili "August, všetky ceny sú dvojmo". Cieľová skupina registrovala aj ďalšie informácie - o spôsobe prechodu na euro, o najdôležitejších dátumoch a duálnom zobrazovaní cien. Všetky z informácií prezentovaných kampaňou označili respondenti za výrazne relevantné.

Agentúra Ipsos Tambor zrealizovala kvantitatívny výskum pre MF SR v období od 8. do 24. apríla tohto roka na vzorke 1015 respondentov formou face-to-face dopytovania. Cieľovou skupinou bola všeobecná slovenská populácia vo veku 15 až 69 rokov. Hlavným cieľom prieskumu prvej vlny mediálnej časti informačnej kampane o zavedení eura na Slovensku bolo zistenie vplyvu kampane na informovanosť občanov SR o pripravovanom prechode na euro. Kampaň bežala na všetkých celoštátnych televíznych staniciach od 7. do 30. marca 2008 formou 40-sekundového informačného spotu, ktorý bol podporený outdoorovou kampaňou vo viac ako 30 slovenských mestách.

TASR o tom informovala projektová manažérka eurokampane Národnej banky Slovenska (NBS) Diana Garbierová.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  9. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  2. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  3. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  4. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  5. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  6. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  7. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  8. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  9. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  10. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 15 089
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 10 229
  3. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 9 181
  4. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 297
  5. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 6 170
  6. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 5 978
  7. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 5 595
  8. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 4 636
  9. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 4 189
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 4 036

Hlavné správy zo Sme.sk

ŽENA

Chcete vyzerať atraktívnejšie? Mali by ste sa vyspať

Vedci oficiálne potvrdili, že dostatok spánku súvisí s tým, ako pôsobí náš výzor na ostatných.

DOMOV

Policajný odborár: Útočiť na ženu od chrbta nie je normálny zákrok

Ak by mali policajti kvalitnú výbavu, počet incidentov by klesol, tvrdí policajný odborár MARIÁN MAGDOŠKO.

DOMOV

Kaliňák nepovažuje sotenie ženy za podstatné, nová ombudsmanka to skúma

Policajný prezident Tibor Gašpar chce zlepšiť psychickú prípravu policajtov.

KOMENTÁRE

Dni Islamského štátu sú takmer spočítané, ale teror v Európe nezmizne

Radikálni bojovníci sa vracajú do Európy.

Neprehliadnite tiež

Môžete si doma otestovať zeleninu na dusičnany? A čo tým získate?

Prístroje na meranie dusičnanov si na internete bez problémov kúpite, ale ich výsledky sú otázne.

Autododávatelia tlačia, aby štát zjednodušil prijímanie cudzincov

Na Slovensku pôsobí asi tristo dodávateľských firiem. Svoje výrobky dodávajú aj pre automobilky v samotnom regióne

Rusko považuje novú spoluprácu s OPEC za úspešnú

Všetko naznačuje tomu, že OPEC sa s producentmi mimo kartelu dohodne na predĺžení aktuálnych ťažobných limitov až do marca 2018.

Číňania chcú s českým Bonatransom vyrábať kolesá pre rýchlovlaky

Bonatrans potvrdil, že firmy o spolupráci rokujú, ďalšie podrobnosti nie sú známe.