Prvá vlna mediálnej kampane o eure sa ľuďom páčila

Bratislava 13. mája (TASR) - Televízny spot informačnej kampane o zavedení eura v SR s názvom Europríbeh sa páčil 84 % respondentov. Z toho 23 % opýtaných ...

Bratislava 13. mája (TASR) - Televízny spot informačnej kampane o zavedení eura v SR s názvom Europríbeh sa páčil 84 % respondentov. Z toho 23 % opýtaných sa vyjadrilo, že sa im spot páči veľmi. Outdoorová reklama Silná mena pre Slovensko sa páčila 74 % opýtaných. Vyplýva to z aprílového prieskumu agentúry Ipsos Tambor pre Ministerstvo financií (MF) SR.

Na otázku, či obyvatelia zaregistrovali aspoň jednu zo zložiek mediálnej kampane o príchode eura na Slovensko, odpovedala pozitívne viac ako polovica opýtaných (55 %). Z pohľadu priradenia určitých atribútov ku kampani bol televízny spot Europríbeh označený ako sympatický (77 %), originálny (69 %) a vyvolávajúci zvedavosť (68 %). Kampaň Silná mena pre Slovensko je verejnosťou vnímaná nadpriemerne pozitívne v atribútoch originality (58 %), oslovení ľudí "ako ja" (51 %) a dôveryhodnosti (41 %).

Pre viac ako polovicu skupiny, ktorá poznala televízny spot Europríbeh, bolo jeho hlavnou myšlienkou upozornenie na fakt, že euro prichádza na Slovensko. Ako najdôležitejší slogan, resp. informáciu respondenti označili "August, všetky ceny sú dvojmo". Cieľová skupina registrovala aj ďalšie informácie - o spôsobe prechodu na euro, o najdôležitejších dátumoch a duálnom zobrazovaní cien. Všetky z informácií prezentovaných kampaňou označili respondenti za výrazne relevantné.

Agentúra Ipsos Tambor zrealizovala kvantitatívny výskum pre MF SR v období od 8. do 24. apríla tohto roka na vzorke 1015 respondentov formou face-to-face dopytovania. Cieľovou skupinou bola všeobecná slovenská populácia vo veku 15 až 69 rokov. Hlavným cieľom prieskumu prvej vlny mediálnej časti informačnej kampane o zavedení eura na Slovensku bolo zistenie vplyvu kampane na informovanosť občanov SR o pripravovanom prechode na euro. Kampaň bežala na všetkých celoštátnych televíznych staniciach od 7. do 30. marca 2008 formou 40-sekundového informačného spotu, ktorý bol podporený outdoorovou kampaňou vo viac ako 30 slovenských mestách.

TASR o tom informovala projektová manažérka eurokampane Národnej banky Slovenska (NBS) Diana Garbierová.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  2. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  3. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  4. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  5. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  8. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  9. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  10. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 025
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 7 800
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 047
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 309
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 220
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 957
  7. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 712
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 679
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 491
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 881

Hlavné správy zo Sme.sk

PLUS

Mnohí mlčia, on nie. Služba vlasti z neho spravila lovca ľudí

Tóth tvrdí, že si z vojenčiny priniesol domov traumu.

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, Cargo neuspelo

Štátny prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo.

EKONOMIKA

Kotleba zamestnával načierno

Kraj prišiel o vyše 20 miliónov eur z eurofondov.

DOMOV

‘Kaliňák dáva peniaze na prijatie migrantov’ je hoax

Konšpirátori si vymýšľajú štátne dotácie.

Neprehliadnite tiež

Holjenčíkovho nástupcu oslabia, vláda rozdelí funkcie

Nový predseda Úradu pre reguláciu sieťových odvetví už nebude šéfom regulačnej rady.

Sberbank ruší kreditky aj niektoré účty. Chystá sa na spojenie s Primou?

Ľuďom prišiel list, že musia minuté peniaze z kreditky zaplatiť do dvoch mesiacov.

Prečo je pre ľudí dobré, že začali ceny opäť rásť?

Výška prídavkov a dávok by sa mala rozmraziť a ich suma by mala opäť začať rásť.

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, slovenské Cargo v súťaži neuspelo

Štátny nákladný prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo o subdodávkach na slovenskom a českom úseku.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop