Prvá vlna mediálnej kampane o eure sa ľuďom páčila

Bratislava 13. mája (TASR) - Televízny spot informačnej kampane o zavedení eura v SR s názvom Europríbeh sa páčil 84 % respondentov. Z toho 23 % opýtaných ...

Bratislava 13. mája (TASR) - Televízny spot informačnej kampane o zavedení eura v SR s názvom Europríbeh sa páčil 84 % respondentov. Z toho 23 % opýtaných sa vyjadrilo, že sa im spot páči veľmi. Outdoorová reklama Silná mena pre Slovensko sa páčila 74 % opýtaných. Vyplýva to z aprílového prieskumu agentúry Ipsos Tambor pre Ministerstvo financií (MF) SR.

Na otázku, či obyvatelia zaregistrovali aspoň jednu zo zložiek mediálnej kampane o príchode eura na Slovensko, odpovedala pozitívne viac ako polovica opýtaných (55 %). Z pohľadu priradenia určitých atribútov ku kampani bol televízny spot Europríbeh označený ako sympatický (77 %), originálny (69 %) a vyvolávajúci zvedavosť (68 %). Kampaň Silná mena pre Slovensko je verejnosťou vnímaná nadpriemerne pozitívne v atribútoch originality (58 %), oslovení ľudí "ako ja" (51 %) a dôveryhodnosti (41 %).

Pre viac ako polovicu skupiny, ktorá poznala televízny spot Europríbeh, bolo jeho hlavnou myšlienkou upozornenie na fakt, že euro prichádza na Slovensko. Ako najdôležitejší slogan, resp. informáciu respondenti označili "August, všetky ceny sú dvojmo". Cieľová skupina registrovala aj ďalšie informácie - o spôsobe prechodu na euro, o najdôležitejších dátumoch a duálnom zobrazovaní cien. Všetky z informácií prezentovaných kampaňou označili respondenti za výrazne relevantné.

Agentúra Ipsos Tambor zrealizovala kvantitatívny výskum pre MF SR v období od 8. do 24. apríla tohto roka na vzorke 1015 respondentov formou face-to-face dopytovania. Cieľovou skupinou bola všeobecná slovenská populácia vo veku 15 až 69 rokov. Hlavným cieľom prieskumu prvej vlny mediálnej časti informačnej kampane o zavedení eura na Slovensku bolo zistenie vplyvu kampane na informovanosť občanov SR o pripravovanom prechode na euro. Kampaň bežala na všetkých celoštátnych televíznych staniciach od 7. do 30. marca 2008 formou 40-sekundového informačného spotu, ktorý bol podporený outdoorovou kampaňou vo viac ako 30 slovenských mestách.

TASR o tom informovala projektová manažérka eurokampane Národnej banky Slovenska (NBS) Diana Garbierová.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  7. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 991
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 11 916
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 9 801
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 2 590
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 335
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 2 154
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 547
  8. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 392
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 373
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky 1 119

Téma: Prieskumy volebných preferencií


Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Odstrihnime sa od koreňov nenávisti (píše Michal Havran)

Pri výročí reformácie dokázali francúzski protestanti odsúdiť Lutherov antisemitizmus. A čo Slováci?

TECH

Astronautka z NASA: Vieme, že sa niečo pokazí

Ako vyzerá tréning a ako sa astronauti pripravujú na zlyhania.

KOMENTÁRE

Púť do Compostely nám pripomína stratené ideály

Všetci pocestní sa v jednu chvíľu stretli, aby sa stručne pozdravili „buen camino“, a aby sa hneď potom aj rozišli.

Neprehliadnite tiež

Fed sa chce zbaviť dlhopisov, ktoré nakupoval od krízy. Čo to prinesie?

Od októbra sa americká centrálna banka každý mesiac zbaví dlhopisov v hodnote 10 miliárd dolárov.

Do Prahy dorazili čínske bicykle ofo, ide o najväčšiu bikesharingovú službu na svete

Obyvatelia Prahy môžu zadarmo jazdiť na bicykloch od firmy ofo. Stačí im na to len mobilný telefón.

V Bratislave otvorili pizzeriu Domino´s, druhú najväčšiu sieť na svete

Pizzeria Domino´s má v hlavnom meste problém s doručovaním.