Brusel 8. mája (TASR) - Európania sú pri kúpe leteniek prostredníctvom internetu vystavení aj naďalej zavádzajúcej reklame a nekalým praktikám zo strany predajcov. Uviedla to dnes komisárka pre ochranu spotrebiteľov Meglena Kunevová pri prezentácii správy o výsledkoch kontrolnej akcie v 15 členských krajinách Európskej únie a v Nórsku. Slovensko medzi nimi nebolo.
Zo správy vyplýva, že zákazníci sa stretávajú s pretrvávajúcimi a vážnymi problémami, keď jeden z troch spotrebiteľov, ktorí si chcú zarezervovať letenku prostredníctvom internetu, sa stal obeťou podvodu, krádeže alebo dostal zavádzajúce informácie.
V priebehu uplynulých siedmich mesiacov sa podľa Bruselu zistilo, že 137 z 386 preverovaných internetových stránok porušilo predpisy na ochranu spotrebiteľa. Na viacerých internetových stránkach sa pritom zistilo súčasne viacero problémov. V prípade 58 % kontrolovaných stránok na našli zavádzajúce ceny, 49 % stránok malo nedostatky v zmluvných podmienkach a u 15 % stránok sa odhalili problémy s nedostupnosťou ponúkaných zliav. Nedostatky sa pritom týkali touroperátorov aj leteckých spoločností, vrátane veľkých firiem, avšak vo vyše 50 % prípadov už došlo k náprave.
Podľa komisárky je neprípustné, aby spotrebitelia čelili takémuto zavádzaniu. EK chce ukončiť kontrolu do 1. mája budúceho roku, no Kunevová už teraz apeluje na letecké spoločnosti a ďalších predajcov, aby konali, pretože inak zasiahne Brusel.
"Doterajšie zistenia sú jasným signálom, ktorý nemôžem ignorovať. Dúfam, že predajcovia si už uvedomili, že komisia je pripravená konať v mene spotrebiteľov vždy, keď to bude potrebné. Do 1. mája budúceho roku chcem vidieť jasné dôkazy toho, že sa predajné a marketingové postupy v leteckej doprave zlepšili, inak budeme musieť zakročiť," varovala komisárka.