Bratislava 6. mája (TASR) - Slovenská sporiteľňa (SLSP) postupne rieši prípady klientov, ktorých platobné karty prostredníctvom tzv. skimmingu zneužil neznámy páchateľ. Väčšina z nich má už pritom peniaze späť na svojich účtoch. TASR o tom informoval hovorca banky Štefan Frimmer.
Informácie o tom, že niekoľko desiatok klientov Slovenskej sporiteľne sa stalo obeťou podvodníkov, sa objavili v pondelok. Neznámy páchateľ umiestnil na bankomat sporiteľne tzv. skimmovacie zariadenie, prostredníctvom ktorého skopíroval údaje z platobnej karty a vyrobil ich falzifikáty. Podvodníci následne použili falzifikát platobnej karty na výber hotovosti v iných bankomatoch v zahraničí.
"Klient, ktorý má podozrenie že jeho platobná karta bola zneužitá, by mal banku čo najskôr požiadať o zablokovanie platobnej karty a uplatniť si reklamáciu. Ak je na kartu vydaný zákaz, kartu ani jej falzifikát už nie je možné použiť a každý bankomat na Slovensku aj v zahraničí pri snahe o jej použitie ju zadrží," zdôraznil Frimmer. Všetkých takmer 600 svojich bankomatov už sporiteľňa skontrolovala a priebežne ich monitoruje tak, aby minimalizovala možnosti ich zneužitia.
Skimming je postup, pri ktorom sa pôvodné údaje z magnetického prúžku karty elektronicky skopírujú na inú kartu bez vedomia právoplatného držiteľa karty. PIN kód klienta môžu podvodníci získať tak, že sú v jeho blízkosti, keď bankomat používa, alebo na bankomat namontujú minikameru, ktorá zosníma zadávaný PIN kód.