NEOFICIÁLNE INFORMÁCIE HOVORIA, ŽE VYHRAL NAJDRAHŠÍ – SANTOLL. VČERA O VÝSLEDKU EŠTE NEVEDEL.

Traja z tendra o mýto sú už vonku

Tri lacnejšie ponuky na stavbu a prevádzku elektronického výberu mýta vyradili zo súťaže. Údajný víťaz, ktorý ponúkol o šesť miliárd vyššiu cenu ako bola najnižšia, rozhodnutie ešte nedostal.

Elektronický výber mýta zrejme zabezpečí konzorcium, ktoré podalo najdrahšiu ponuku. Jeho troch konkurentov zo súťaže vyradili.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ – ČTK)

BRATISLAVA. O svojom vyradení zo súťaže sa v piatok dozvedelo rakúsko-­slovenské združenie Kapsch a včera aj taliansko-­rakúske spojenie Slovakpass. Minulý týždeň dostala od Národnej diaľničnej spoločnosti rozhodnutie o vyradení švajčiarsko-­slovenská skupina Tossy. Štátna spoločnosť ho vylúčila pre neobvykle nízku cenu.

Ešte lacnejšie než Tossy chcel systém postaviť a prevádzkovať Slovakpass. Do súťaže prišiel s 19-­miliardovou ponukou. To je o šesť a pol miliardy korún menej ako ponuka údajného víťaza – francúzsko-­slovenskej skupiny SanToll.

Tá ešte včera nemala od Národnej diaľničnej spoločnosti žiadne výsledky.

Najdôležitejšia má byť cena

„Hlavným kritériom v súťaži bola cena. Bolo by viac než čudné, keby v tendri zvíťazila naj­drahšia ponuka,“ reagoval na vyradenie združenia Slovakpass jeho zástupca Peter Newole. Cena mala vo výberových kritériách váhu až šesťdesiat percent.

SanToll so svojou 25,5-­miliardovou ponukou prekročil aj kalkulácie štátu. Na mýto totiž rátal so sumou 20 miliárd korún bez dane z pridanej hodnoty, čiže 23,8 miliardy korún aj s daňou.

Do tejto sumy sa zmestili všetky tri vyradené konzorciá. Dôvody, pre ktoré boli vylúčené, zatiaľ okrem Tossy neuviedli.

Čo sa hodnotilo

Podľa súťažných podkladov, ktoré máme k dispozícii, malo celkovo v súťaži najlepšie uspieť konzorcium Slovakpass. Druhým by bolo Tossy, ktoré by najlepšie uspelo pri hodnotení druhého kritéria. Tým je efektívnosť výberu mýta, teda schopnosť systému zachytiť čo najviac áut. Jeho váha je 30 percent.

Nakoniec sa malo hodnotiť takzvané kritérium mýtnej transakcie. To vyjadruje, koľko by stálo rozšírenie systému aj na ďalšie než doteraz plánované cestné úseky. V tejto časti dal najlepšiu ponuku Slovakpass a SanToll. V tomto prípade bola váha desaťpercentná.

Všetci doteraz neúspešní uchádzači sa pravdepodobne odvolajú. Konečný víťaz súťaže teda bude známy, až keď sa rozhodne o všetkých odvolaniach, na ktoré majú konzorciá nárok. Najprv sa môžu sťažovať Národnej diaľničnej spoločnosti. Ak tu neuspejú, na rade je Úrad pre verejné obstarávanie.

Ako sa o jednotlivých ponukách rozhodovalo, bude zrejme jasné až po skončení celého výberového procesu. Národná diaľničná spoločnosť o tendri nechce hovoriť až do jeho skončenia. Rovnaký postoj zaujalo ministerstvo dopravy. Ministerstvo chce mýtny systém spustiť začiatkom budúceho roka pre vozidlá nad tri a pol tony. Celkovo má byť spoplatnených asi 2400 kilometrov diaľnic, rýchlostných ciest a niektorých ciest prvej triedy. Po roku 2012 sa má mýto platiť aj za osobné autá.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  3. Rastie nám pokrivená generácia?
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  5. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  7. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  8. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  10. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  1. Detské zúbky sú veda
  2. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  4. Rastie nám pokrivená generácia?
  5. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  6. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  7. AAA AUTO za päť rokov predalo 320 tisíc vozidiel
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  9. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  10. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 21 189
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 8 601
  3. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 7 569
  4. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 5 561
  5. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 928
  6. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 1 873
  7. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 781
  8. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 1 601
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 1 579
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 1 434

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

Sagan je najväčším favoritom. Zapíše sa do dejín svetovej cyklistiky?

Vlani nebol najväčším favoritom, ale aj tak vyhral.

DOMOV

Lipšic dostal za nehodu z minulého roka podmienečný trest

Súd odsúdil bývalého poslanca Lipšica.

KOMENTÁRE

Vracajú sa deväťdesiate roky a prečo sa Danko drží ruskej letky

Akcia proti Kiskovi je porovnateľná len s únosom mladého Kováča.

SVET

Orbán sa modlí za Merkelovej víťazstvo v nemeckých voľbách

Maďarský premiér sa obáva o eurofondy, ak by voľby vyhralo SPD.

Neprehliadnite tiež

Fed sa chce zbaviť dlhopisov, ktoré nakupoval od krízy. Čo to prinesie?

Od októbra sa americká centrálna banka každý mesiac zbaví dlhopisov v hodnote 10 miliárd dolárov.

Do Prahy dorazili čínske bicykle ofo, ide o najväčšiu bikesharingovú službu na svete

Obyvatelia Prahy môžu zadarmo jazdiť na bicykloch od firmy ofo. Stačí im na to len mobilný telefón.

V Bratislave otvorili pizzeriu Domino´s, druhú najväčšiu sieť na svete

Pizzeria Domino´s má v hlavnom meste problém s doručovaním.

Čoskoro prijme Slovensko eurosmernicu ATAD, ktorá má prispieť k férovému zdaneniu

Cieľom smernice je aj uľahčiť výmenu informácií medzi finančnými spravodajskými jednotkami pri identifikácii a sledovaní podozrivých transakcií.