NEOFICIÁLNE INFORMÁCIE HOVORIA, ŽE VYHRAL NAJDRAHŠÍ – SANTOLL. VČERA O VÝSLEDKU EŠTE NEVEDEL.

Traja z tendra o mýto sú už vonku

Tri lacnejšie ponuky na stavbu a prevádzku elektronického výberu mýta vyradili zo súťaže. Údajný víťaz, ktorý ponúkol o šesť miliárd vyššiu cenu ako bola najnižšia, rozhodnutie ešte nedostal.

Elektronický výber mýta zrejme zabezpečí konzorcium, ktoré podalo najdrahšiu ponuku. Jeho troch konkurentov zo súťaže vyradili.(Zdroj: ILUSTRAČNÉ – ČTK)

BRATISLAVA. O svojom vyradení zo súťaže sa v piatok dozvedelo rakúsko-­slovenské združenie Kapsch a včera aj taliansko-­rakúske spojenie Slovakpass. Minulý týždeň dostala od Národnej diaľničnej spoločnosti rozhodnutie o vyradení švajčiarsko-­slovenská skupina Tossy. Štátna spoločnosť ho vylúčila pre neobvykle nízku cenu.

Ešte lacnejšie než Tossy chcel systém postaviť a prevádzkovať Slovakpass. Do súťaže prišiel s 19-­miliardovou ponukou. To je o šesť a pol miliardy korún menej ako ponuka údajného víťaza – francúzsko-­slovenskej skupiny SanToll.

Tá ešte včera nemala od Národnej diaľničnej spoločnosti žiadne výsledky.

Najdôležitejšia má byť cena

„Hlavným kritériom v súťaži bola cena. Bolo by viac než čudné, keby v tendri zvíťazila naj­drahšia ponuka,“ reagoval na vyradenie združenia Slovakpass jeho zástupca Peter Newole. Cena mala vo výberových kritériách váhu až šesťdesiat percent.

SanToll so svojou 25,5-­miliardovou ponukou prekročil aj kalkulácie štátu. Na mýto totiž rátal so sumou 20 miliárd korún bez dane z pridanej hodnoty, čiže 23,8 miliardy korún aj s daňou.

Do tejto sumy sa zmestili všetky tri vyradené konzorciá. Dôvody, pre ktoré boli vylúčené, zatiaľ okrem Tossy neuviedli.

Čo sa hodnotilo

Podľa súťažných podkladov, ktoré máme k dispozícii, malo celkovo v súťaži najlepšie uspieť konzorcium Slovakpass. Druhým by bolo Tossy, ktoré by najlepšie uspelo pri hodnotení druhého kritéria. Tým je efektívnosť výberu mýta, teda schopnosť systému zachytiť čo najviac áut. Jeho váha je 30 percent.

Nakoniec sa malo hodnotiť takzvané kritérium mýtnej transakcie. To vyjadruje, koľko by stálo rozšírenie systému aj na ďalšie než doteraz plánované cestné úseky. V tejto časti dal najlepšiu ponuku Slovakpass a SanToll. V tomto prípade bola váha desaťpercentná.

Všetci doteraz neúspešní uchádzači sa pravdepodobne odvolajú. Konečný víťaz súťaže teda bude známy, až keď sa rozhodne o všetkých odvolaniach, na ktoré majú konzorciá nárok. Najprv sa môžu sťažovať Národnej diaľničnej spoločnosti. Ak tu neuspejú, na rade je Úrad pre verejné obstarávanie.

Ako sa o jednotlivých ponukách rozhodovalo, bude zrejme jasné až po skončení celého výberového procesu. Národná diaľničná spoločnosť o tendri nechce hovoriť až do jeho skončenia. Rovnaký postoj zaujalo ministerstvo dopravy. Ministerstvo chce mýtny systém spustiť začiatkom budúceho roka pre vozidlá nad tri a pol tony. Celkovo má byť spoplatnených asi 2400 kilometrov diaľnic, rýchlostných ciest a niektorých ciest prvej triedy. Po roku 2012 sa má mýto platiť aj za osobné autá.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  2. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  3. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  6. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  7. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  8. Jarné prázdniny pri mori?
  9. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  10. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  2. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  3. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Mesto Medzev v Charte európskych vidieckych obcí
  8. Valentínska nálada v Poluse pokračuje
  9. M.Borguľa vyzýva veľvyslanca USA k urýchlenému odstráneniu plota
  10. Ušetrite s hypotékou viac ako 1 200 eur
  1. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 17 720
  2. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 556
  3. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 6 907
  4. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 6 145
  5. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 5 783
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 220
  7. Jarné prázdniny pri mori? 3 944
  8. Jeden z najkrajších interiérov má Meridiana v Prievidzi 3 919
  9. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 3 774
  10. Fakulta manažmentu prepája štúdium a prax cez ďalšie strediská 3 416

Hlavné správy zo Sme.sk

ŠPORT

BBC ukázalo ruských chuligánov. Jediným pravidlom je nezabiť

Nie pre každého budú MS len o futbale.

KOMENTÁRE

Sulík sa vyfarbil, ruské noviny ho vytočili

Ruské médiá opisujú údajnú petíciu za vystúpenie Slovenska z EÚ.

PLUS

Trpeli vojaci i rodičia. O šikane na vojenčine vedel aj Husák

Realita Československej ľudovej armády.

Neprehliadnite tiež

Česko má v Krušných horách veľké nálezisko lítia

Lítium sa používa do batérií mobilných telefónov a notebookov.

Pellegrini avizoval investície za 1,8 miliardy eur

Jurzyca vidí problém v odchode ľudí do Nemecka či Rakúska.

Agentúra Moody's zlepšila výhľad ratingu Ruska

Medzinárodná ratingová agentúra zlepšila výhľad ratingu záväzkov ruskej vlády na stabilný z negatívneho.

Štát chce energetický holding, o podrobnostiach mlčí

S myšlienkou vytvorenia energetického holdingu prišla prvá vláda Roberta Fica. Kontúry načrtol minister hospodárstva Tomáš Malatinský.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop