Proti vylúčeniu z tendra na mýto sa odvolajú

Vylúčenie z tretieho tendra na dodanie komplexnej služby elektronického výberu mýta už potvrdili pre agentúru SITA traja neúspešní uchádzači.

BRATISLAVA 5. mája (SITA) -

Ako posledné z nich tak spravilo medzinárodné konzorcium Slovakpass, vedené talianskou diaľničnou spoločnosťou Autostrade. V pondelok takisto informovalo, že už obdržalo rozhodnutie Národnej diaľničnej spoločnosti (NDS) o svojom vyradení zo súťaže a chce sa proti nemu odvolať.

Medializovaný víťaz súťaže - konzorcium v zložení firiem SanToll a Ibertax, za ktorými je francúzska firma Sanef, tak ako jediné zatiaľ neinformovalo, či už obdržalo rozhodnutie NDS o jeho výsledkoch.

"Sme presvedčení, že dôvody pre vylúčenie nie sú platné a sú založené pravdepodobne na nedorozumení zo strany NDS," uviedol zástupca združenia Slovakpass Peter Newole. Slovakpass podľa neho plánuje požiadať vyhlasovateľa tendra o prehodnotenie rozhodnutia o vylúčení. Zdôvodnil to tým, že hlavným kritériom tendra bola finančná ponuka so 60-percentnou váhou.

"Bolo by viac ako čudné, ak by teraz vyhrala tá najdrahšia ponuka," dodal Newole. Najvyššiu cenu mýtneho systému vo výške 25,670 mld. Sk vrátane dane z pridanej hodnoty totiž podľa informácií zverejnených v denníku SME predložilo víťazné združenie SanToll a Ibertax. Slovakpass navrhol v súťaži najnižšiu cenu - 19,006 mld. Sk, ToSy.sk 19,620 mld. Sk a Kapsch 22,575 mld. Sk.

Koncom uplynulého týždňa už potvrdili svoje vylúčenie z tendra slovensko-švajčiarske konzorcium ToSy.sk na čele so spoločnosťou Elektrovod Holding, a.s. Bratislava ako aj združenie vedené rakúskou firmou Kapsch TrafficCom. Obe skupiny pritom zvažujú, či sa v NDS do piatka tohto týždňa odvolajú proti vylúčeniu v podobe žiadosti o nápravu.

"Rozhodnutie, či konzorcium podá do siedmich dní opravný prostriedok voči rozhodnutiu, urobíme až po dôkladnej analýze odôvodnenia vylúčenia, ktoré nám obstarávateľ zaslal spolu s vyrozumením," informovala ešte koncom uplynulého týždňa hovorkyňa spoločnosti Kapsch Sylvia Košťálová. Po dôkladnom oboznámení so zdôvodnením rozhodnutia sa združenie ToSy.sk rozhodne, či využije prvú možnosť o prehodnotenie rozhodnutia NDS.

Zástupca ToSy.sk Štefan Fecko vyslovil predpoklad, že túto možnosť pravdepodobne využijú. Nepozdáva sa mu totiž formulácia diaľničnej spoločnosti o neobvykle nízkej cene. "Nie je to neobvykle nízka cena, keď predpokladaná cena v tendri je 20 mld. Sk," vyslovil počudovanie Fecko.

Druhým hlavným kritériom pri vyhodnocovaní ponúk bola efektívnosť výberu mýta s 30-percentnou váhou. NDS požadovala od uchádzačov garantovať minimálne 95-percentnú úspešnosť výberu poplatkov. ToSy.sk navrhlo efektivitu výberu mýta 0,9980, Slovakpass 0,9950, SanToll - Ibertax 0,9891 a Kapsch 0,9620.

Pokiaľ ide o zostávajúce kritérium mýtnej transakcie s váhou 10 %, Slovakpass a SanToll - Ibertax mali navrhnúť 1 190 Sk, ToSy.sk 1 291,22 Sk a Kapsch 2 380 Sk. V tomto prípade ide o náklady na elektronický systém od prejazdu jedného auta po spoplatnenom úseku diaľnice až po zúčtovanie a zaplatenie poplatku.

NDS pôvodne plánovala podpísanie zmluvy s víťazom tendra do konca apríla 2008. V prípade, ak vylúčení uchádzači podajú žiadosti o nápravu rozhodnutia v NDS a následne prípadne aj námietky na ÚVO, konečné výsledky tendra môžu byť známe najskôr približne v polovici júna 2008. Mýtny systém mal byť pôvodne sprevádzkovaný 1. januára 2009, kvôli meškaniu však môže byť zavedený pravdepodobne len čiastočne na najfrekventovanejších diaľničných úsekoch.

Do tretieho tendra na elektronický výber mýta sa pôvodne prihlásilo osem konzorcií, NDS z nich neskôr vybrala päť a vyzvala ich na predloženie ponúk. Výber mýta má byť zavedený pre vozidlá nad 3,5 tony na diaľniciach, rýchlocestách a časti ciest 1. triedy v dĺžke okolo 2 400 kilometrov.

NDS plánuje uzavrieť zmluvu s budúcim dodávateľom komplexnej služby elektronického výberu mýta na obdobie 14 rokov s možnosťou jej predĺženia o ďalších päť rokov. Vybraný prevádzkovateľ má dodať službu podľa systému DBFOT, čiže navrhni, postav, financuj, prevádzkuj/udržuj a preveď.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  2. Od septembra opäť po starom
  3. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  4. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  5. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte
  6. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  7. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  8. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  9. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  1. Mama taxi: Koľko najazdí rodič mesačne kvôli svojim deťom?
  2. Od septembra opäť po starom
  3. Máte doma retro kúsky spojené s pivom Šariš?
  4. Študenti stredných a vysokých škôl môžu získať na účet 1000€
  5. ENERGOFÓRUM® 2017 spojí elektrinu a plyn pod jednu strechu
  6. 100 %-nú hypotéku môžete dostať aj na mestský apartmán
  7. Business Smartphones Connected to Public Wi-Fi Can Be in Danger
  8. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd
  9. Poslanec Borguľa žiada o uvoľnenie parkoviska pre rezidentov
  10. OMV sa postará o pitný režim, bude rozdávať vodu
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 6 225
  2. Získajte prístup k zamknutým článkom už o niekoľko sekúnd 3 263
  3. Ako sme jazdili v socializme 1 898
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku 1 790
  5. Návod, ako si s kreditkou užijete dovolenku a ešte aj ušetríte 1 449
  6. Očarujúca Srí Lanka: malý ostrov plný prekvapení 1 410
  7. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 269
  8. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole 1 254
  9. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 172
  10. Leto nekončí! 842

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Gašpar prikryl Kočnerovho vyšetrovateľa

Policajný prezident tvrdil, že požiadal prokurátora o správu, aby mohol proti vyšetrovateľovi zakročiť. Prokuratúra takú žiadosť nedostala.

KOMENTÁRE

Ficov zásadný prelom. Alebo ani nie

Sme na priesečníku, keď Ficov prospech a prospech krajiny, sa pretínajú.

SVET

Premiér Fico kráča iným smerom ako Visegrád

Slovensko začína v regióne viesť debatu o budúcnosti EÚ.

Neprehliadnite tiež

Jaguar bude v Nitre väčší, zamestná šesťtisíc ľudí a vyrábať bude batérie

Britská automobilka potrebuje batérie, do roku 2020 chce mať každé druhé auto elektrické.

O 13. a 14. plate už nahlas hovorí aj Smer. Kto, kedy a ako ho dostane

Koaličné strany sa zrejme dohodnú na úľavách pre firmy, ktoré vyplácajú ľuďom trináste a štrnáste platy.

Neistota okolo leteckej dopravy po brexite môže spôsobiť pokles letov

Nie je jasné, či Británia zostane členom Európskeho leteckého úradu, ktorý dohliada na dodržiavanie zákonov o bezpečnosti leteckej dopravy.

Do Česka mieri rekordný počet ojazdených áut. Zbavujú sa ich Nemci

Priemerný vek auta v susednom Česku prekročil pätnásť rokov, európsky priemer je pritom deväť rokov.