VŠETKY PORAZENÉ KONZORCIÁ V SÚŤAŽI UŽ NAZNAČILI, ŽE SA BUDÚ ODVOLÁVAŤ

Mýtny tender čakajú odvolania

Príliš nízka cena. To je dôvod, pre ktorý Národná diaľničná spoločnosť vyradila zo súťaže o systém výberu mýta konzorcium Tossy. Zákazku údajne dostala skupina SanToll, ktorá chce za stavbu a prevádzku systému o 6 miliárd korún viac.

Zo súťaže o elektronické mýto vypadlo konzorcium Tossy, lebo ponúklo nízku cenu. Na fotografii mýtny systém v Česku.(Zdroj: ČT K)

BRATISLAVA. Proti rozhodnutiu štátnej diaľničnej spoločnosti o tom, kto má postaviť a potom aj prevádzkovať diaľničné mýto, sa budú neúspešní kandidáti zrejme odvolávať. Švajčiarsko–slovenskému konzorciu Tossy sa napríklad nepáči, že ho z tendra vylúčili pre príliš nízku cenu, ďalší z uchádzačov – taliansko­rakúsky Slovakpass – si je istý, že jeho ponuka bola najvýhodnejšia.

Dva dni po tom, čo štát rozposlal účastníkom súťaže oznámenie o výsledku, jeho úradníci mlčia. Odmietajú tak aj odpovedať na otázku, či je pravda, že tri lacnejšie ponuky prebila výrazne drahšia od francúzsko–slovenského konzorcia SanToll.

Zrejme sa odvolajú viacerí súťažiaci

„Národná diaľničná spoločnosť si robila na cenu svoje kalkulácie, a tie sú žiaľ stále vyššie ako tie naše,“ vysvetlil dôvody vylúčenia konzorcia Tossy z tendra jeho zástupca Štefan Fecko. Ako vypočítali svoju 19,6­miliardovú ponuku, podľa neho NDS vysvetľovali.

Čo presne prekážalo na nízkej cene, nevysvetlilo ani ministerstvo dopravy, ani diaľničná spoločnosť.

Fecko z Tossy si stojí za svojím. „Trvám na tom, že naša cena je v poriadku. Podľa všetkého podáme proti rozhodnutiu opravný prostriedok,“ povedal.

Dodal, že v rozhodnutí diaľničnej spoločnosti sa píše aj to, že keby uviedli takú cenu, akú vypočítala ona, možno by boli s ponukou spokojní.

Ak by súťaž vyhralo najdrahšie konzorcium SanToll, odvolávali by sa aj ďalší. „Ako už bolo povedané, cenový rozdiel medzi našou ponukou a ponukou najdrahšieho účastníka tendra je šesť a pol miliardy korún. Naše konzorcium bolo po ekonomickej a technickej stránke čistou jednotkou,“ povedal za konzorcium Slovakpass Peter Newole.

Táto skupina chcela za svoju prácu najmenej – 19 miliárd korún. Newole dodal, že firma a jej akcionári budú situáciu analyzovať a potom podniknú všetky legálne kroky, aby sa výherca vybral transparentne.

Možnosť odvolať sa nevylučuje ani tretí súťažiaci. Ak by vyhral, účtoval by si vyše 22,5 miliardy korún. „Zatiaľ sme nedostali oficiálne rozhodnutie,“ povedala hovorkyňa konzorcia Kapsch Sylvia Košťálová. Ako sa konzorcium zachová po doručení výsledkov, zatiaľ nepovedalo.

Majú na to sedem dní

„Ak sa nejaký uchádzať cíti byť diskriminovaný, môže podať žiadosť o nápravu, a to Národnej diaľničnej spoločnosti,“ povedala Helena Fialová z Úradu pre verejné obstarávanie.

Ak by odtiaľto dostali zamietavú odpoveď, môžu ešte namietať na Úrade pre verejné obstarávanie – opäť do siedmich dní odvtedy, čo dostanú rozhodnutie.

Celé to nakoniec môže trvať aj mesiace. V Česku, kde mýto stavalo konzorcium Kapsch, to boli zhruba štyri mesiace.

Kapsch v Česku stavia dokopy za 22 miliárd českých korún (v čase podpísania zmluvy takmer 29 miliárd slovenských korún). Za tieto peniaze musí mýtny systém fungovať zhruba na 2100 kilometroch diaľnic, rýchlostných ciest a tiež na niektorých cestách prvej triedy. Na Slovensku ide o 2400 kilometrov.

„Vtedy sme ponúkli tretiu najlepšiu cenu, rozdiely v jednotlivých ponukách však neboli také výrazné ako v slovenskom tendri,“ povedala Košťálová.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  2. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  9. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  2. Prijatie delegácie rektorov ekonomických univerzít z Indonézie
  3. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky
  4. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  5. Základné štandardy práce pre realitné kancelárie
  6. Takmer polovicu porúch šikmých striech spôsobujú zlé doplnky
  7. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  8. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  9. Ukončil si 1.stupeň vysokoškolského štúdia a chceš pokračovať?
  10. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 11 754
  2. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 8 496
  3. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 7 347
  4. Desať obľúbených miest v Chorvátsku 6 493
  5. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 6 171
  6. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní 5 715
  7. Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného 5 616
  8. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 5 204
  9. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 3 421
  10. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 2 851

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Zelenina z Lidla pohorela v amatérskom teste. Dá sa veriť domácim meračom?

Internetom sa šíri video, v ktorom niekto meria dusičnany v zelenine a ovocí.

SVET

Minúta po minúte: Polícia má meno podozrivého

Útočníkom mal byť len dvadsaťdva ročný Brit s líbyjským pôvodom.

KULTÚRA

Dominik Dán o knižnom trhu: S mafiánskymi praktikami som sa nestretol

Spisovateľ má s podnikateľmi zlú skúsenosť.

KULTÚRA

Existoval len jeden James Bond, ktorý mohol hrať sám seba

Roger Moore stvárňoval agenta 007 najdlhšie.

Neprehliadnite tiež

Zelenina z Lidla pohorela v amatérskom teste. Dá sa veriť domácim meračom?

Internetom sa šíri video, v ktorom neznámy muž meria dusičnany v zelenine a ovocí.

Vláda chce rodinám zaplatiť sťahovanie sa za prácou

Niekoľkotisícový príspevok by mal ľudí motivovať, aby opustili svoje domovy a za prácou sa presťahovali tam, kde je.

Francúzsky miliardár dostal zelenú na prevzatie značky Christian Dior

LVMH je najväčším výrobcom luxusného tovaru na svete.

Vyhlásili tender na obnovu Gabčíkova

Celý projekt obnovy si vyžiada celkovo vyše 144 miliónov eur.