VŠETKY PORAZENÉ KONZORCIÁ V SÚŤAŽI UŽ NAZNAČILI, ŽE SA BUDÚ ODVOLÁVAŤ

Mýtny tender čakajú odvolania

Príliš nízka cena. To je dôvod, pre ktorý Národná diaľničná spoločnosť vyradila zo súťaže o systém výberu mýta konzorcium Tossy. Zákazku údajne dostala skupina SanToll, ktorá chce za stavbu a prevádzku systému o 6 miliárd korún viac.

Zo súťaže o elektronické mýto vypadlo konzorcium Tossy, lebo ponúklo nízku cenu. Na fotografii mýtny systém v Česku.(Zdroj: ČT K)

BRATISLAVA. Proti rozhodnutiu štátnej diaľničnej spoločnosti o tom, kto má postaviť a potom aj prevádzkovať diaľničné mýto, sa budú neúspešní kandidáti zrejme odvolávať. Švajčiarsko–slovenskému konzorciu Tossy sa napríklad nepáči, že ho z tendra vylúčili pre príliš nízku cenu, ďalší z uchádzačov – taliansko­rakúsky Slovakpass – si je istý, že jeho ponuka bola najvýhodnejšia.

Dva dni po tom, čo štát rozposlal účastníkom súťaže oznámenie o výsledku, jeho úradníci mlčia. Odmietajú tak aj odpovedať na otázku, či je pravda, že tri lacnejšie ponuky prebila výrazne drahšia od francúzsko–slovenského konzorcia SanToll.

Zrejme sa odvolajú viacerí súťažiaci

„Národná diaľničná spoločnosť si robila na cenu svoje kalkulácie, a tie sú žiaľ stále vyššie ako tie naše,“ vysvetlil dôvody vylúčenia konzorcia Tossy z tendra jeho zástupca Štefan Fecko. Ako vypočítali svoju 19,6­miliardovú ponuku, podľa neho NDS vysvetľovali.

Čo presne prekážalo na nízkej cene, nevysvetlilo ani ministerstvo dopravy, ani diaľničná spoločnosť.

Fecko z Tossy si stojí za svojím. „Trvám na tom, že naša cena je v poriadku. Podľa všetkého podáme proti rozhodnutiu opravný prostriedok,“ povedal.

Dodal, že v rozhodnutí diaľničnej spoločnosti sa píše aj to, že keby uviedli takú cenu, akú vypočítala ona, možno by boli s ponukou spokojní.

Ak by súťaž vyhralo najdrahšie konzorcium SanToll, odvolávali by sa aj ďalší. „Ako už bolo povedané, cenový rozdiel medzi našou ponukou a ponukou najdrahšieho účastníka tendra je šesť a pol miliardy korún. Naše konzorcium bolo po ekonomickej a technickej stránke čistou jednotkou,“ povedal za konzorcium Slovakpass Peter Newole.

Táto skupina chcela za svoju prácu najmenej – 19 miliárd korún. Newole dodal, že firma a jej akcionári budú situáciu analyzovať a potom podniknú všetky legálne kroky, aby sa výherca vybral transparentne.

Možnosť odvolať sa nevylučuje ani tretí súťažiaci. Ak by vyhral, účtoval by si vyše 22,5 miliardy korún. „Zatiaľ sme nedostali oficiálne rozhodnutie,“ povedala hovorkyňa konzorcia Kapsch Sylvia Košťálová. Ako sa konzorcium zachová po doručení výsledkov, zatiaľ nepovedalo.

Majú na to sedem dní

„Ak sa nejaký uchádzať cíti byť diskriminovaný, môže podať žiadosť o nápravu, a to Národnej diaľničnej spoločnosti,“ povedala Helena Fialová z Úradu pre verejné obstarávanie.

Ak by odtiaľto dostali zamietavú odpoveď, môžu ešte namietať na Úrade pre verejné obstarávanie – opäť do siedmich dní odvtedy, čo dostanú rozhodnutie.

Celé to nakoniec môže trvať aj mesiace. V Česku, kde mýto stavalo konzorcium Kapsch, to boli zhruba štyri mesiace.

Kapsch v Česku stavia dokopy za 22 miliárd českých korún (v čase podpísania zmluvy takmer 29 miliárd slovenských korún). Za tieto peniaze musí mýtny systém fungovať zhruba na 2100 kilometroch diaľnic, rýchlostných ciest a tiež na niektorých cestách prvej triedy. Na Slovensku ide o 2400 kilometrov.

„Vtedy sme ponúkli tretiu najlepšiu cenu, rozdiely v jednotlivých ponukách však neboli také výrazné ako v slovenskom tendri,“ povedala Košťálová.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  2. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  3. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  8. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Ďalšia stovka si našla ten svoj
  2. Register partnerov verejného sektora v rukách profesionálov
  3. Jakub Mankovecký z SPU v Nitre bol opäť úspešný v reze viniča
  4. Hitparáda štiav
  5. 14. ročník AmCham „Job Fair“ v Košiciach
  6. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  7. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  8. Malé knedličky, veľké dojmy
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  10. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 10 979
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 7 350
  3. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 5 915
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 5 525
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 180
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 4 995
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 226
  8. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo 2 954
  9. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa 2 195
  10. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 041

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Najnebezpečnejší text na facebooku napísal jeho zakladateľ

Mark Zuckerberg chce použiť silu firmy na to, aby zmenil podobu našej spoločnosti. Bol by veľmi nebezpečným spasiteľom.

BLOG TRANSPARENCY

Ombudsmanka: Lajčák opakovane porušoval ústavu

V zdôvodnení vysvetľuje, čo ministerstvo nespravilo.

BRATISLAVA

Bratislavskí poslanci mali brať úplatky. Za hazard aj proti nemu

Ak prejde úplný zákaz, tri roky bude jediným kasínom Banco.

DOMOV

Zoznam vecí, na ktorých chce ušetriť štátna poisťovňa

Pozrite si výber úsporných opatrení.

Neprehliadnite tiež

Dodávateľ nemocníc dostal pokutu za biele kone z Cypru

Prvý postih za neprehľadnú vlastnícku štruktúru je právoplatný. Pokutu dostala firma, ktorá dodáva najmä špeciálny zdravotnícky materiál.

Firmám sa na Slovensku podniká horšie, vadia im kauzy aj korupcia

Negatívne hodnotenie je oproti posledným výsledkom aj tak miernejšie.

Sólymos chystá zmeny pre testovacie pokusy v elektrárňach

Ministerstvo situáciu v Novákoch sledovalo aj konalo.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop