Železnice vyhlásili súťaž za deväť miliárd

BRATISLAVA 2. mája (SITA) - Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) vyhlásili verejnú súťaž na prvú a druhú etapu rekonštrukcie železničnej trate v úseku Nové Mesto nad Váhom - Trenčianske Bohuslavice - ...

BRATISLAVA 2. mája (SITA) - Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) vyhlásili verejnú súťaž na prvú a druhú etapu rekonštrukcie železničnej trate v úseku Nové Mesto nad Váhom - Trenčianske Bohuslavice - Zlatovce v predpokladanej hodnote 275,75 mil. eur bez DPH, čo je podľa aktuálneho kurzu 8,887 mld. Sk.

Je to súčasť pripravovanej modernizácie železničnej trate z Nového Mesta nad Váhom do Púchova v dĺžke 58,6 kilometra pre traťovú rýchlosť do 160 kilometrov za hodinu. Projekt sa má realizovať tri roky a osem mesiacov pri spolufinancovaní z prostriedkov Kohézneho fondu Európskej únie (EÚ) a štátneho rozpočtu v rámci Operačného programu Doprava a prioritnej osi Železničná infraštruktúra. O vyhlásení súťaže ŽSR informovali v Úradnom vestníku EÚ.

Cieľom stavby je modernizovať technickú infraštruktúru trate na predmetnom úseku, ktorý je súčasťou európskeho železničného koridoru č. V. "Hlavnou úlohou je umožniť lepšiu prístupnosť k transeurópskej dopravnej sieti a k dopravnej sieti susediacich štátov. Navrhovaná stavba musí po realizácii spĺňať požiadavky na zaistenie interoperability európskeho železničného systému v zmysle zákona o dráhach," zdôvodnili železnice plánovanú modernizáciu. Tá bude spočívať v prestavbe železničnej dopravnej cesty.

Uchádzači môžu požiadať o súťažné podklady do 21. mája, ponuky majú predložiť do 14. júla 2008, kedy by mali byť aj otvorené obálky s ponukami. Ponuky sú pritom viazané minimálne do 29. decembra tohto roku. Rozhodovať má podľa vyhlasovateľa súťaže ekonomicky najvýhodnejšia ponuka na základe dvoch kritérií. Akceptovaná zmluvná cena má pritom váhu 85 % a požiadavky na obmedzenie železničnej prevádzky zvyšných 15 %. ŽSR vyžadujú zábezpeku vo výške 10 mil.

Jednou z podmienok účasti v súťaži je dosiahnutie priemerného ročného obratu v rokoch 2005 až 2007 vo výške najmenej 3,2 mld. Sk. V žiadnom z týchto rokov však nesmie byť obrat nižší ako 2,6 mld. Sk. K činnosti rovnakého alebo podobného charakteru sa pritom musí viazať najmenej 2,5 mld. Sk priemerného ročného obratu v uvedenom období, pričom v žiadnom z troch rokov nesmie byť nižší ako 2 mld. Sk. Uchádzač zároveň musí preukázať, že v rokoch 2003 až 2007 aspoň jedna z realizovaných zmlúv mala v každom z týchto rokov náklady nad 1 mld. Sk a nad 3 mld. Sk. Aspoň jedna realizovaná zmluva by pritom mala obsahovať náklady najmenej 450 mil. Sk na zabezpečovacie zariadenia pre rýchlosť 120 alebo 160 kilometrov za hodinu.


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Pivný bar Senica: Miesto, kde objavíte, ako má chutiť pivo
  2. Projekt "Zvýšenie odborných kapacít v oblasti práce s mládežou"
  3. Malé knedličky, veľké dojmy
  4. Volkswagen Golf: Viac, než facelift
  5. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  6. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  7. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  8. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  9. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  10. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  1. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 11 655
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 11 560
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom 8 116
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 451
  5. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 5 898
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 3 631
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 3 485
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 3 275
  9. Volkswagen Golf: Viac, než facelift 2 925
  10. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017 2 463

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Osem zásadných zmien v hypotékach, ktoré odštartujú od marca

Kto si málo sporí a príliš často mení zamestnanie, dostane o niečo nižší úver ako doteraz.

KOMENTÁRE

Na obranu bratislavskej kaviarne

Kaviareň je so svojím dešpektom k spiatočníctvu pre vidiek trvalou výzvou.

BRATISLAVA

Bol priekopník – utečenec. Jeho meno zmizlo z novín aj z histórie

Václav Nedomanský má zo svetových šampionátov deväť medailí.

CESTOVANIE

Poznáte nepísané pravidlá leteckej etikety?

Viete komu patrí opierka na ruku? Čo robiť s chrápajúcim pasažierom?

Neprehliadnite tiež

Fico vyzval na trhanie faktúr a počet neplatičov vzrástol

Úrad pre reguláciu sieťových odvetví dokončuje rozhodovanie o nových cenách elektriny. Budú platiť spätne od januára.

Fico o VšZP: Nebudeme tolerovať zajacoviny, tvrdo zakročím

Premiér tiež odsúdil popieranie holokaustu a z nárastu preferencií extrémistov obvinil médiá.

Brexit možno prinúti univerzitu v Oxforde otvoriť si novú základňu

Francúzsko už predložilo univerzite v Oxforde lákavú ponuku.

Opel zrejme skončí vo francúzskych rukách. Bude sa vyrábať na Slovensku?

Francúzska spoločnosť PSA Group rokuje o kúpe nemeckej automobilky Opel od amerického koncernu General Motors. Značka je v dlhodobej strate.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop