Železnice vyhlásili súťaž za deväť miliárd

BRATISLAVA 2. mája (SITA) - Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) vyhlásili verejnú súťaž na prvú a druhú etapu rekonštrukcie železničnej trate v úseku Nové Mesto nad Váhom - Trenčianske Bohuslavice - ...

BRATISLAVA 2. mája (SITA) - Železnice Slovenskej republiky (ŽSR) vyhlásili verejnú súťaž na prvú a druhú etapu rekonštrukcie železničnej trate v úseku Nové Mesto nad Váhom - Trenčianske Bohuslavice - Zlatovce v predpokladanej hodnote 275,75 mil. eur bez DPH, čo je podľa aktuálneho kurzu 8,887 mld. Sk.

Je to súčasť pripravovanej modernizácie železničnej trate z Nového Mesta nad Váhom do Púchova v dĺžke 58,6 kilometra pre traťovú rýchlosť do 160 kilometrov za hodinu. Projekt sa má realizovať tri roky a osem mesiacov pri spolufinancovaní z prostriedkov Kohézneho fondu Európskej únie (EÚ) a štátneho rozpočtu v rámci Operačného programu Doprava a prioritnej osi Železničná infraštruktúra. O vyhlásení súťaže ŽSR informovali v Úradnom vestníku EÚ.

Cieľom stavby je modernizovať technickú infraštruktúru trate na predmetnom úseku, ktorý je súčasťou európskeho železničného koridoru č. V. "Hlavnou úlohou je umožniť lepšiu prístupnosť k transeurópskej dopravnej sieti a k dopravnej sieti susediacich štátov. Navrhovaná stavba musí po realizácii spĺňať požiadavky na zaistenie interoperability európskeho železničného systému v zmysle zákona o dráhach," zdôvodnili železnice plánovanú modernizáciu. Tá bude spočívať v prestavbe železničnej dopravnej cesty.

Uchádzači môžu požiadať o súťažné podklady do 21. mája, ponuky majú predložiť do 14. júla 2008, kedy by mali byť aj otvorené obálky s ponukami. Ponuky sú pritom viazané minimálne do 29. decembra tohto roku. Rozhodovať má podľa vyhlasovateľa súťaže ekonomicky najvýhodnejšia ponuka na základe dvoch kritérií. Akceptovaná zmluvná cena má pritom váhu 85 % a požiadavky na obmedzenie železničnej prevádzky zvyšných 15 %. ŽSR vyžadujú zábezpeku vo výške 10 mil.

Jednou z podmienok účasti v súťaži je dosiahnutie priemerného ročného obratu v rokoch 2005 až 2007 vo výške najmenej 3,2 mld. Sk. V žiadnom z týchto rokov však nesmie byť obrat nižší ako 2,6 mld. Sk. K činnosti rovnakého alebo podobného charakteru sa pritom musí viazať najmenej 2,5 mld. Sk priemerného ročného obratu v uvedenom období, pričom v žiadnom z troch rokov nesmie byť nižší ako 2 mld. Sk. Uchádzač zároveň musí preukázať, že v rokoch 2003 až 2007 aspoň jedna z realizovaných zmlúv mala v každom z týchto rokov náklady nad 1 mld. Sk a nad 3 mld. Sk. Aspoň jedna realizovaná zmluva by pritom mala obsahovať náklady najmenej 450 mil. Sk na zabezpečovacie zariadenia pre rýchlosť 120 alebo 160 kilometrov za hodinu.


Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Čo majú študovať naše deti, aby si v budúcnosti našli prácu?
  2. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  3. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie
  4. Objavte novinku s duálnym účinkom proti starnutiu pleti
  5. Mobil banking VÚB opäť bližšie k najlepšej bankovej aplikácii
  6. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre
  7. Na čo dbať pri výbere nehnuteľnosti? Tu je niekoľko rád
  8. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia
  9. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne
  10. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami?
  1. Moderný hotel, kde sa cítite ako doma
  2. Vedecká rada k 80. výročiu SvF STU v Bratislave
  3. Stavebná fakulta STU má učebňu na 3D tlač a virtuálnu realitu
  4. Brzdia vás technické výpadky vo výrobe?
  5. Hovoriaci systém priblíži zrakovo znevýhodneným expozíciu múzea
  6. Slovensko spieva koledy
  7. Workshop Inštitútu Ronalda Coasa na EU v Bratislave
  8. Stavbárska olympiáda 2018/19 vás očakáva
  9. Diplomacia v praxi – unikát, ktorý funguje dodnes
  10. Hitem jsou cyklopočítače Mio - pro zábavu i výkon
  1. Pracoval som v mekáči a vydržal tri dni. Hranolky sú prekliatie 54 659
  2. First moment za skvelú cenu: Neapol, Capri, Pompeje, Ischia 15 830
  3. Stíhame napredovať s technológiami? Môže už byť neskoro 11 606
  4. Takto vyzerá miesto, odkiaľ k nám putuje slovenské hovädzie 9 970
  5. Tip na výlet: Prechádzka tokajskými vinicami a biele tigre 8 450
  6. Na školách potrebujeme kontroverznejšie témy. Byť ticho nepomáha 6 004
  7. Slováci sa pripravujú o stovky až tisícky eur 5 767
  8. Geológ: recykláciu umelého kopca v Slnečniciach sledujeme denne 5 207
  9. Nový cestovný poriadok ŽSR z vášho regiónu v denníku SME 4 577
  10. Volkswagen radí: ako svietiť a čo s hmlovkami? 4 094

Téma: Vlaky


Hlavné správy zo Sme.sk

SVET

Brexit je zložitý a chaotický. Vysvetlíme vám prečo (video)

Upozornenie: Toto video obsahuje aj vtip o brexite.

EKONOMIKA

Cudzinci začnú platiť pokuty za čiernu jazdu po diaľnici

Vodiči si na Slovensku kupujú elektronickú diaľničnú známku.

DOMOV

Prokurátor navrhne pre Kočnera najvyšší stupeň väzby

V kauze úkladnej vraždy Jána Kuciaka a jeho snúbenice zatiaľ nie je obvinený.

AUTORSKÁ STRANA MICHALA HAVRANA

Čo nám ukazujú brexit a nenávisť voči Macronovi

Briti a Francúzi boli vždy víťazmi.

Neprehliadnite tiež

Ford prestane vyrábať vo francúzskom závode, o prácu príde 850 ľudí

Správa je pre Macrona v čase sporov so žltými vestami obzvlášť nepríjemná.

Liek na kašeľ Pleumolysin sťahujú z trhu

Štátny ústav pre kontrolu liečiv zistil nedostatok v kvalite.

Stavba rodinných domov dostane nové pravidlá, zdražie o stovky eur

Štát od roku 2020 povolí len ekologické budovy.

Ukrajina očakáva pred Vianocami takmer dve miliardy dolárov

Úver od Medzinárodného menového fondu pomôže zaistiť stabilitu pred voľbami.