ToSy.sk zvažuje odvolanie pre vylúčenie z tendra na mýto

BRATISLAVA 2. mája (SITA) - Národná diaľničná spoločnosť (NDS), a.s. ako vyhlasovateľ tendra na dodanie komplexnej služby elektronického výberu mýta vylúčila ponuku slovensko-švajčiarskeho konzorcia ToSy.

sk pre "neobvykle nízku cenu". Päťčlenné združenie vedené bratislavskou firmou Elektrovod Holding, a.s. s tým nesúhlasí a zvažuje podanie žiadosti o nápravu tohto rozhodnutia u vyhlasovateľa súťaže v sedemdňovej zákonnej lehote do piatka 9. mája 2008. Agentúre SITA to v piatok potvrdil zástupca uvedeného konzorcia Štefan Fecko s tým, že oznámenie NDS o vylúčení ponuky dostali v piatok ráno. Ďalší traja účastníci tendra nateraz nepotvrdili obdržanie oznámenia NDS o výsledkoch súťaže.

Po dôkladnom oboznámení sa so zdôvodnením rozhodnutia sa združenie ToSy.sk rozhodne, či využije prvú možnosť o prehodnotenie rozhodnutia NDS. Fecko však pre agentúru SITA vyslovil predpoklad, že túto možnosť pravdepodobne využijú. Nepozdáva sa mu totiž formulácia diaľničnej spoločnosti o neobvykle nízkej cene. Konzorcium ToSy.sk navrhlo za vybudovanie mýtneho systému zo štyroch ponúk druhú najnižšiu cenu, a to 19,620 mld. Sk vrátane dane z pridanej hodnoty. "Nie je to neobvykle nízka cena, keď predpokladaná cena v tendri je 20 mld. Sk," vyslovil počudovanie Fecko. Konzorcium chce presvedčiť vyhlasovateľa tendra, že navrhnutá cena je reálna a je v súlade so zverejnenou predpokladanou hodnotou mýtneho systému.

Ďalším zo zrejme neúspešných účastníkov tendra je skupina dodávateľov Slovakpass vedená talianskou spoločnosťou Autostrade. "Slovakpass a jeho akcionári budú situáciu pozorne analyzovať a podniknú všetky právne kroky na všetkých národných a medzinárodných úrovniach, až kým nebude dosiahnutá maximálna transparentnosť," reagoval pre agentúru SITA na netransparentný a utajovaný priebeh vyhodnocovania tendra NDS zástupca medzinárodnej skupiny Slovakpass Peter Newole. Združenie vedené talianskou diaľničnou spoločnosťou Autostrade navrhlo za mýtny systém v tendri najnižšiu cena - 19,006 mld. Sk. Navrhnutá cena má pritom 60-percentnú váhu medzi troma kritériami na vyhodnotenie ponuky. "Vzhľadom na správy z médií týkajúce sa udelenia zákazky inému súťažiacemu pripomíname, že podľa oficiálnych pravidiel tendra bol Slovakpass bol ekonomicky aj technicky vyhodnotený na prvom mieste. Sme presvedčení, že sme ponúkli systém s najlepšími výhodami pre Slovensko," uviedol ďalej Newole. Oficiálne vyrozumenie z NDS však konzorcium ešte nedostalo, rovnako ako rakúsky účastník tendra Kapsch. Ten navrhol za mýtny systém druhú najvyššiu cenu, a to 22,575 mld. Sk.

Podľa nepotvrdených medializovaných informácií NDS vybrala za víťaza tendra na mýto skupinu firiem SanToll a Ibertax. Táto dvojica, za ktorou je francúzska spoločnosť Sanef, pritom predložila najvyššiu cenovú ponuku - 25,670 mld. Sk. Lacnejšie ponuky ďalších troch účastníkov tendra pritom NDS pravdepodobne vylúčila.

Druhým hlavným kritériom pri vyhodnocovaní ponúk bola efektívnosť výberu mýta s 30-percentnou váhou. NDS požadovala od uchádzačov garantovať minimálne 95-percentnú úspešnosť výberu poplatkov. ToSy.sk navrhlo efektivitu výberu mýta 0,9980, Slovakpass 0,9950, SanToll - Ibertax 0,9891 a Kapsch 0,9620. Pokiaľ ide o zostávajúce kritérium mýtnej transakcie s váhou 10 %, Slovakpass a SanToll - Ibertax mali navrhnúť 1 190 Sk, ToSy.sk 1 291,22 Sk a Kapsch 2 380 Sk. V tomto prípade ide o náklady na elektronický systém od prejazdu jedného auta po spoplatnenom úseku diaľnice až po zúčtovanie a zaplatenie poplatku.

NDS pôvodne plánovala podpísanie zmluvy s víťazom tendra do konca apríla 2008. V prípade, ak vylúčení uchádzači podajú žiadosti o nápravu rozhodnutia v NDS a následne prípadne aj námietky na Úrade pre verejné obstarávanie, konečné výsledky tendra môžu byť známe najskôr približne v polovici júna 2008. Mýtny systém mal byť pôvodne sprevádzkovaný 1. januára 2009, kvôli meškaniu však môže byť zavedený pravdepodobne len čiastočne na najfrekventovanejších diaľničných úsekoch.

Do tretieho tendra na elektronický výber mýta sa pôvodne prihlásilo osem konzorcií, NDS z nich neskôr vybrala päť a vyzvala ich na predloženie ponúk. Výber mýta má byť zavedený pre vozidlá nad 3,5 tony na diaľniciach, rýchlocestách a časti ciest 1. triedy v dĺžke okolo 2 400 kilometrov. NDS plánuje uzavrieť zmluvu s budúcim dodávateľom komplexnej služby elektronického výberu mýta na obdobie 14 rokov s možnosťou jej predĺženia o ďalších päť rokov. Vybraný prevádzkovateľ má dodať službu podľa systému DBFOT, čiže navrhni, postav, financuj, prevádzkuj/udržuj a preveď.



Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  3. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Univerzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 12 429
  2. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 5 050
  3. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 4 232
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 119
  5. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 2 458
  6. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 1 962
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 957
  8. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 897
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 364
  10. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 200

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Oligarchovia v médiách nie sú filantropi, ide im o vplyv

Odborník na komunikáciu a mediálne štúdiá Václav Štetka hovorí, že oligarchovia médiá skupujú výhradne kvôli svojim záujmom.

KOMENTÁRE

Držme sa my len Ruska! Veď aj tam je Západ

Váhanie a spor v otázke MiG-ov naznačujú dvojtvárnosť Slovenska.

KOMENTÁRE

Nerobme z Kisku dobrého anjela, ide o princíp

To, čo sa urobilo v prípade prezidenta, očakávame aj pri vládnych kauzách.

Neprehliadnite tiež

Kyberútok na Komisiu pre cenné papiere mohli využiť na nelegálne obchodovanie

Softvér bol opravený rýchlo po tom, ako sa v roku 2016 odhalilo, že do neho prenikli hackeri. Avšak možnosť, že niekto mohol preniknutie využiť na dosiahnutie nelegálnych ziskov, sa zistila až minulý mesiac.

Európsky letecký trh je veľmi roztrieštený, potrebuje konsolidáciu

Európsky letecký trh predstavuje zhruba štvrtinu globálneho objemu prepravy.

Počet osobných bankrotov na Slovensku výrazne vzrástol

Posledné mesiace priniesli Slovensku rekordný počet osobných bankrotov.

Zlaté časy svetovej ekonomiky môžu potrvať až do roku 2020, tvrdí analytik

Súčasné obdobie v svetovej ekonomike môže byť najdlhšou konjunktúrou od druhej svetovej vojny.