AKTUALIZOVANÉ 13:43

Vážny pripustil spustenie mýta v neúplnom režime

Minister dopravy Ľubomír Vážny dnes pripustil, že systém elektronického výberu cestného mýta na Slovensku sa od januára 2009 spustí len v obmedzenom režime.

Prievidza 30. apríla (ČTK) - Minister dopravy Ľubomír Vážny dnes pripustil, že systém elektronického výberu cestného mýta na Slovensku sa od januára 2009 spustí len v obmedzenom režime. Zmluva s dodávateľom mýtneho systému by sa podľa neho mala uzavrieť do polovice júna. Vážny naznačil, že víťaz tendra bude známy najneskôr v najbližších dňoch.

"Momentálne je v záverečnom štádiu rokovanie výberovej komisie (...) Spejeme k tomu, aby sme uzatvorili zmluvu s dodávateľom mýta do polovice júna," povedal novinárom Vážny počas zasadnutia vlády v Prievidzi.

Pôvodne sa predpokladalo, že zmluvu s víťazom tendra Národná diaľničná spoločnosť (NDS), ktorá má na starosti prevádzku a údržbu diaľnic v krajine, podpíše ešte v apríli. V tom prípade by sa úspešný uchádzač zaviazal postaviť systém do konca roka. Keďže sa však dokumenty tento mesiac nepodpíšu, na novom termíne dokončenia prác sa bude musieť štát s dodávateľom dohodnúť. Po samotnom výbere víťaza budú mať ešte neúspešné firmy možnosť odvolať sa.

Systém elektronického výberu cestného mýta by mal podľa ministra v prvom štvrťroku budúceho roka fungovať na približne 80 percent. Od nasledujúceho kvartálu by už mal pracovať v úplnom režime, dodal Vážny. O pokrytí diaľnic a ďalších ciest však ešte bude štát rokovať s víťazom súťaže. Celkovo by malo byť spoplatnených približne 2400 kilometrov ciest.

Ponuku v tendri za 20 miliárd korún bez dane z pridanej hodnoty predložili v polovici marca štyria záujemcovia. Denník Sme začiatkom apríla informoval, že mýtny systém vybuduje asi konzorcium Slovakpass pod vedením talianskeho koncernu Autostrade. Diaľničná spoločnosť vtedy tieto informácie nepoprela, zdôraznila však, že tender ešte nie je ukončený.

Pri výbere víťazného uchádzača bude NDS brať do úvahy celkovú cenu zákazky, efektívnosť výberu mýta a cenu za rozšírenie siete v budúcnosti. Ponuku v súťaži okrem konzorcia Slovakpass predložila skupina firiem vedená spoločnosťou Elektrovod Holding, konzorcium SanToll a skupina Kapsch, ktorá prevádzkuje mýto napríklad aj v susednom Česku.

NDS predpokladá, že v roku naštartovania mýtneho systému vyberie za používanie diaľnic, rýchlostných ciest a ďalších spoplatnených komunikácií zhruba päť miliárd korún, v čom sú započítané aj príjmy z predaja diaľničných nálepiek. Vodiči osobných automobilov budú za jazdu po diaľniciach platiť naďalej formou nálepiek, na mýto by mali prejsť až okolo roku 2013.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  4. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  6. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  8. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  9. Jarné prázdniny pri mori?
  10. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta
  1. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  2. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  3. Medzinárodná súťaž FIRST LEGO League na Fakulte informatiky PEVŠ
  4. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  5. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  6. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  7. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  8. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  9. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  10. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 10 167
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 7 668
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 6 913
  4. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 280
  5. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 6 127
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 977
  7. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 4 789
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 4 695
  9. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 500
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 890

Hlavné správy zo Sme.sk

EKONOMIKA

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, slovenské Cargo v súťaži neuspelo

Štátny nákladný prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo o subdodávkach na slovenskom a českom úseku.

PLUS

Mnohí mlčia, on nie. Služba vlasti z neho spravila lovca ľudí

Tóth tvrdí, že si z vojenčiny priniesol domov traumu.

EKONOMIKA

Slovenka hľadá startupy v Keni či Vietname

Naša predstava o treťom svete je mylná.

Neprehliadnite tiež

Holjenčíkovho nástupcu oslabia, vláda rozdelí funkcie

Nový predseda Úradu pre reguláciu sieťových odvetví už nebude šéfom Regulačnej rady.

Sberbank ruší kreditky aj niektoré účty. Chystá sa na spojenie s Primou?

Ľuďom prišiel list, že musia minuté peniaze z kreditky zaplatiť do dvoch mesiacov.

Prečo je pre ľudí dobré, že začali ceny opäť rásť?

Výška prídavkov a dávok by sa mala rozmraziť a ich suma by mala opäť začať rásť.

Land Rover z Nitry budú rozvážať Nemci, slovenské Cargo v súťaži neuspelo

Štátny nákladný prepravca rokuje s Deutsche Bahn Cargo o subdodávkach na slovenskom a českom úseku.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop