Slovensko je údajne opäť v hre o investora Apollo Tyres

Nitra/Budapešť 30. apríla (TASR) Indický výrobca pneumatík Apollo Tyres sa údajne opäť zaujíma o lokalitu na južnom Slovensku, kde plánuje výstavbu svojho ...

Nitra/Budapešť 30. apríla (TASR) Indický výrobca pneumatík Apollo Tyres sa údajne opäť zaujíma o lokalitu na južnom Slovensku, kde plánuje výstavbu svojho závodu

V januári tohto roka pritom maďarský premiér Ferenc Gyurcsány počas oficiálnej návštevy Indie spolu so zástupcami firmy ohlásil rozhodnutie postaviť závod na výrobu pneumatík v Maďarsku. Ako pre TASR potvrdila hovorkyňa Slovenskej agentúry pre rozvoj investícií a obchodu (SARIO) Jana Murínová, SARIO dlhodobo registruje projekt Apollo Tyres ako rozpracovaný projekt.

"Firma nás nepožiadala o ukončenie spolupráce. Nemôžem však komentovať, v akom štádiu sa rokovania v súčasnosti nachádzajú," uviedla. Podľa jej slov agentúra ponúkla indickej firme niekoľko lokalít, ktoré sú vhodné pre ich zámery.

Indický výrobca sa vlani intenzívne zaujímal o 45-hektárový pozemok v obci Palárikovo v okrese Nové Zámky. Zástupcovia firmy si boli v spoločnosti zástupcov SARIO a ministerstva hospodárstva osobne preveriť stav pozemkov v obci.

Minister hospodárstva SR Ľubomír Jahnátek počas otvorenia závodu Sony v nitrianskom priemyselnom parku začiatkom tohto týždňa potvrdil, že jeho rezort rokuje s investorom v oblasti gumárenských technológií. Firmu ani lokalitu však bližšie nešpecifikoval.

"Ťažko v tomto okamihu povedať, či dostaneme na južné Slovensko veľkého investora. Tieto rokovania ešte len prebiehajú, takže sa nevieme s istotou vyjadriť. Až keď budú podpísané kontrakty," uviedol Jahnátek.

O indického investora sa počas minulého roka uchádzalo Slovensko spolu s Maďarskom. Začiatkom tohto roka maďarský premiér oznámil, že firma Apollo Tyres sa definitívne rozhodla pre Maďarsko. Investor mal v dvoch etapách preinvestovať 300 miliónov eur (9,67 miliardy Sk).

Maďarská vláda poskytla úľavu vo výške 7 miliárd forintov. Závod v gyöngyösskom priemyselnom parku mal zamestnávať 1500 osôb. Výstavba sa mala začať 13. apríla tohto roka. Plánovaná ročná výrobná kapacita v prvej etape predstavovala 7 miliónov pneumatík. Ako uviedol Gyurcsány, ponuka Maďarska na úľavy pre nového investora bola o 4 milióny eur (128,96 milióna Sk) nižšia ako slovenská.

Podľa šéfa Apollo Tyres Onkara S. Kanwara sa spoločnosť rozhodla v prospech Maďarska na základe dobrých vzájomných vzťahov obidvoch krajín.

Podľa najnovších informácií z maďarských médií rokovania o plánovanej výstavbe podniku Apollo Tyres v Gyöngyösi pokračujú, investor sa však verejne nevyjadril. Primátor mesta György Hiesz v utorok 29. apríla tohto roka pre portál Hevesskej župy heol.hu povedal, že záležitosť okolo výstavby podniku nie je tak ďaleko, aby bolo možné začať detailnú odbornú diskusiu.

Občianska a politická sféra sa však podľa portálu ozývajú. Kým občianske združenia zvažujú podpisovú akciu proti zámeru stavať podnik na výrobu pneumatík, pravicové politické subjekty mesta vyhlásili, že zverejnené informácie o budúcom závode sú nedostatočné a preto nemienia projekt podporiť.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  2. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  3. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  4. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy?
  5. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne
  7. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz
  8. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family
  9. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji
  10. Inteligencia vo všetkom
  1. Podľa M. Borguľu je práca mestskej polície slabá a nedôsledná
  2. Znížená sadzba pri pôžičke v mBank už len štyri dni
  3. Odborníci poradia, komu sa oplatí využívať obnoviteľné zdroje
  4. Katarína (28): Z bývania na Nobelovej mám dobrý pocit
  5. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky
  6. Poslanci dnes dali jasne najavo, že plot na námestí nechcú
  7. HB Reavis so silnými výsledkami za rok 2016
  8. 3 šťavnaté spôsoby, ako povzbudiť výkon mozgu
  9. Najvyššie ocenenie štvrtýkrát pre Martinus
  10. Budúcnosť EÚ a inteligentných miest
  1. Legendárna Štefánka opäť ožíva pod sieťou Pulitzer family 9 614
  2. Last minute dovolenka sa dá kupiť výhodne už teraz 8 850
  3. Žijú, lebo sa nevzdali. Príbehy ľudí bojujúcich za svoje zdravie 6 930
  4. Päť tipov, kam na predĺžený víkend v máji 6 235
  5. 5 krokov k vlastnému bývaniu 5 412
  6. Nový Volkswagen Arteon sa predstaví na bratislavskom autosalóne 4 971
  7. Voda, kotol, vymknutie: Čo stoja najčastejšie domáce katastrofy? 4 114
  8. Nové auto alebo radšej jazdenka? 9 rád pre správne rozhodnutie 3 960
  9. Šokujúce: ako sa každý Slovák dokáže ľahko naučiť po anglicky 2 725
  10. Volvo V90 Cross Country je pripravené na každé dobrodružstvo 2 623

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Polícia obvinila kotlebovca, opozícia jej postup kritizuje

Poslanca ĽSNS Stanislava Mizíka, ktorý kádroval vyznamenaných, polícia odviedla počas rokovania parlamentného výboru.

Sľuby sa iba sľubujú? Čo všetko politici naozaj splnili

Spúšťame Sľuby.sme.sk. Skontrolujeme (ne)splnené záväzky politikov a úradov.

DOMOV

Areál bývalej nemocnice na Patrónke získal Eset

Softvérová firma dala za pozemok vyše 26 miliónov eur.

EKONOMIKA

Nezmyselné zákazy aj bezbrehé rozdávanie. Príklady, kedy Smer pochybil

Prijatých bolo veľa nezmyselných zákonov.

Neprehliadnite tiež

Alza, Strabag či Poštová banka priznali, prečo do inzerátov nepíšu platy

Ako by ste sa cítili, ak by váš sused vedel, koľko zarábate? Aj takto argumentujú firmy, prečo do inzerátov nedávajú platy.

Médiá: Deutsche Telekom zvažuje predaj divízie T-Mobile v Poľsku

Nemecký podnik zároveň poskytol vedeniu divízie T-Mobile Poľska niekoľko mesiacov na zlepšenie hospodárskych výsledkov.

Sporiteľňa zdražila hypotéky. Zvráti jej pokus trend lacných úverov?

Nejde síce o výrazné zdvihnutie úrokových sadzieb. Podľa analytika však bude zaujímavé sledovať reakciu konkurenčných bánk.

Štvorprúdovky nahraďte lepšími cestami prvej triedy, odkazujú odborníci

Na Slovensku je v prevádzke 718 km diaľnic a rýchlostných ciest, 155,6 km sa stavia.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop