Vyhlásili tretí diaľničný tender PPP

Ministerstvo dopravy vyhlásilo tretí diaľničný tender v rámci projektov verejno-súkromného partnerstva na technicky najnáročnejšej časti diaľnice D1 medzi Žilinou a Martinom.

(Zdroj: Ilustračné - TASR)

BRATISLAVA 24. apríla (SITA) - Ministerstvo dopravy vyhlásilo tretí diaľničný tender v rámci projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP) na technicky najnáročnejšej časti diaľnice D1 medzi Žilinou a Martinom.

Koncesná súťaž je zameraná na vypracovanie projektovej dokumentácie, ktorá bude bližšie špecifikovaná v koncesnej dokumentácii, na výstavbu, financovanie, prevádzku a údržbu štyroch úsekov D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka, Lietavská Lúčka - Višňové, Lietavská Lúčka - Žilina a Višňové - Dubná Skala v dĺžke zhruba 29 kilometrov.

Medzi Višňovým a Dubnou Skalou má byť postavený najdlhší cestný tunel v SR v dĺžke 7,5 kilometra. "Celková dĺžka koncesnej lehoty bude najviac 30 rokov," oznámilo ďalej ministerstvo dopravy vo vyhlásenej súťaži v Úradnom vestníku Európskej únie.

Odhadované stavebné náklady na realizáciu tretieho diaľničného balíka PPP predstavujú okolo 40 mld. Sk bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Uchádzači majú predložiť žiadosti o koncesiu na práce do 1. júla tohto roka.

Ministerstvo dopravy vyhodnotí ponuky na základe ekonomicky najvýhodnejšej ponuky. "Kritériami na vyhodnotenie ekonomicky najvýhodnejšej ponuky sú čistá súčasná hodnota navrhovaných nominálnych platieb za dostupnosť a realizovateľnosť a podmienky navrhovaného financovania," uviedol vyhlasovateľ tendra.

Bližšiu špecifikáciu kritérií na vyhodnotenie ponúk, relatívne váhy kritérií, ako aj spôsobov ich vyhodnotenia uvedie v koncesnej dokumentácii. Ministerstvo plánovalo vyhlásiť posledný z diaľničných tendrov PPP pôvodne 15. apríla, oznámenie o koncesii na práce napokon poslalo na zverejnenie vo vestníku 22. apríla 2008.

Záujemca alebo členovia skupiny dodávateľov musia preukázať za posledné tri uzavreté 12-mesačné účtovné obdobia výnosy z bežnej činnosti vo výške najmenej 1 mld. eur v každom z posledných troch rokov.

Vlastné imanie záujemcu alebo jeho súčet členov skupiny musí ku koncu posledného uzavretého účtovného obdobia dosahovať najmenej 650 mil. eur, peňažné toky z ich prevádzkovej činnosti za každý z posledných troch rokov musia byť minimálne 40 mil. eur.

Chýbajúce úseky D1 majú byť podľa ministerstva dopravy dokončené zväčša do konca roku 2010, komplikované úseky s tunelmi do roku 2012 až 2013. Dovtedy by malo byť postavených zo súkromných zdrojov cez PPP projekty 151 kilometrov diaľnic s odhadovanými stavebnými nákladmi vyše 105 mld. Sk bez DPH.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  4. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  5. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  6. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  7. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  8. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  1. Otvorenie akademického roka 2017/2018 na EU v Bratislave
  2. Projekt Seberíniho: 60% vypredané ešte pred začiatkom kampane
  3. FSEV UK v Bratislave: Prax je súčasťou študijných programov
  4. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to)
  5. Hyundai Tucson Shadow určite nezostane v tieni.
  6. Stačí len mechanické, alebo elektronické zabezpečenie vozidla?
  7. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  8. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  9. Detské zúbky sú veda
  10. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 6 658
  2. 6 dôvodov, prečo začať posielať peniaze cez VIAMO (a ako na to) 4 061
  3. Rastie nám pokrivená generácia? 3 103
  4. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 612
  5. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 1 782
  6. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 1 246
  7. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách 1 180
  8. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 076
  9. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 048
  10. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície? 983

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Môže sa ľahko stať, že českú vládu povedie Slovák

Dôvody, pre ktoré by väčšina Čechov mala závidieť Slovákom ich politiku. Preferencie potvrdzujú, že tretina ľudí si ešte nevybrala.

ŠPORT

Milióny na jeho plat? Prieskumy ukázali, že Sagan sa oplatí

Tím Bora-Hansgrohe zhodnotila prvú sezónu v najvyššej lige, očakával viac.

SVET

Vojna sa dnes nedá vyhlásiť. A už vôbec nie cez Twitter

KĽDR považuje tweety prezidenta USA za vyhlásenie vojny. Washington namieta.

SVET

Bez občianstva pre štát neexistujete. Aj na Slovensku

Aj deti, ktoré sa narodia utečencom v Európe, môžu skončiť bez občianstva.

Neprehliadnite tiež

Rusi sa vyhrážajú, že na budúci rok zablokuje Facebook

Podľa šéfa ruského telekomunikačného úradu Moskva sociálnu sieť zablokuje, ak Facebook nebude v krajine skladovať svoje údaje.

Prešov sa blíži k časti svojho severného obchvatu, NDS chystá súťaž

Výstavbu rýchlostnej cesty neďaleko metropoly Šariša štát rozdelil na dve etapy. Kratšiu časť by chcel začať stavať budúci rok

Most-Híd zrejme pretlačí odvodové úľavy, seniori si privyrobia viac

Ekonomike sa darí, nezamestnanosť klesá a rastie priemerný plat, preto môže vláda prichádzať s novými opatreniami, vysvetlil Bugár.

Nízke úroky v bankách vydržia ešte minimálne rok

Podľa odhadov ekonómov príde prvé väčšie zvyšovanie úrokov v polovici roka 2019.