Vyhlásili tretí diaľničný tender PPP

Ministerstvo dopravy vyhlásilo tretí diaľničný tender v rámci projektov verejno-súkromného partnerstva na technicky najnáročnejšej časti diaľnice D1 medzi Žilinou a Martinom.

(Zdroj: Ilustračné - TASR)

BRATISLAVA 24. apríla (SITA) - Ministerstvo dopravy vyhlásilo tretí diaľničný tender v rámci projektov verejno-súkromného partnerstva (PPP) na technicky najnáročnejšej časti diaľnice D1 medzi Žilinou a Martinom.

Koncesná súťaž je zameraná na vypracovanie projektovej dokumentácie, ktorá bude bližšie špecifikovaná v koncesnej dokumentácii, na výstavbu, financovanie, prevádzku a údržbu štyroch úsekov D1 Hričovské Podhradie - Lietavská Lúčka, Lietavská Lúčka - Višňové, Lietavská Lúčka - Žilina a Višňové - Dubná Skala v dĺžke zhruba 29 kilometrov.

Medzi Višňovým a Dubnou Skalou má byť postavený najdlhší cestný tunel v SR v dĺžke 7,5 kilometra. "Celková dĺžka koncesnej lehoty bude najviac 30 rokov," oznámilo ďalej ministerstvo dopravy vo vyhlásenej súťaži v Úradnom vestníku Európskej únie.

Odhadované stavebné náklady na realizáciu tretieho diaľničného balíka PPP predstavujú okolo 40 mld. Sk bez dane z pridanej hodnoty (DPH). Uchádzači majú predložiť žiadosti o koncesiu na práce do 1. júla tohto roka.

Ministerstvo dopravy vyhodnotí ponuky na základe ekonomicky najvýhodnejšej ponuky. "Kritériami na vyhodnotenie ekonomicky najvýhodnejšej ponuky sú čistá súčasná hodnota navrhovaných nominálnych platieb za dostupnosť a realizovateľnosť a podmienky navrhovaného financovania," uviedol vyhlasovateľ tendra.

Bližšiu špecifikáciu kritérií na vyhodnotenie ponúk, relatívne váhy kritérií, ako aj spôsobov ich vyhodnotenia uvedie v koncesnej dokumentácii. Ministerstvo plánovalo vyhlásiť posledný z diaľničných tendrov PPP pôvodne 15. apríla, oznámenie o koncesii na práce napokon poslalo na zverejnenie vo vestníku 22. apríla 2008.

Záujemca alebo členovia skupiny dodávateľov musia preukázať za posledné tri uzavreté 12-mesačné účtovné obdobia výnosy z bežnej činnosti vo výške najmenej 1 mld. eur v každom z posledných troch rokov.

Vlastné imanie záujemcu alebo jeho súčet členov skupiny musí ku koncu posledného uzavretého účtovného obdobia dosahovať najmenej 650 mil. eur, peňažné toky z ich prevádzkovej činnosti za každý z posledných troch rokov musia byť minimálne 40 mil. eur.

Chýbajúce úseky D1 majú byť podľa ministerstva dopravy dokončené zväčša do konca roku 2010, komplikované úseky s tunelmi do roku 2012 až 2013. Dovtedy by malo byť postavených zo súkromných zdrojov cez PPP projekty 151 kilometrov diaľnic s odhadovanými stavebnými nákladmi vyše 105 mld. Sk bez DPH.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  2. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  3. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  4. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  8. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  9. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  10. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  1. Plavba východným Stredomorím so slovenským sprievodcom
  2. Projekt First Lego League podporila Nadácia Pontis
  3. Klienti majú často pocit, že potrebujú spracovať len projekt
  4. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  5. Na bolesti chrbta pomôžu kúpele
  6. 3 úlohy, ktoré vyrieši minerálna vlna najlepšie
  7. Svadba v kraji lietajúceho mnícha Cypriána
  8. Vecný dar pre Detské kardiocentrum v Bratislave
  9. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  10. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 10 413
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 10 322
  3. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 8 333
  4. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 7 062
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 986
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 161
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 012
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 573
  9. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet 2 883
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 567

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Rezník z TASR by bol v RTVS pre poslancov schodnejší než Mika

Bývalá šéfka Markízy Zuzana Ťapáková sa po kauze Evka ako kandidátka na riaditeľku RTVS už nespomína.

KULTÚRA

Tajná služba si objednala vraždu. Na film Únos bolo treba odvahu

Politické trilery u nás nevznikajú.

ŠPORT

Spieva si Marleyho, dá si pivo. Ako Sagan trénoval v horách

Sagan sa pripravoval inak ako súperi.

TECH

Akadémia vied má päť slabých ústavov, dva špičkové

Päť ústavov nestojí na pevných základoch.

Neprehliadnite tiež

Kmotrík sa posilňuje v susednom Česku. Kúpil tretiu najväčšiu sieť trafík

Za väčšinový podiel v tarfikovej sieti Valmont zaplatil približne 22 miliónov eur. V súťaži sa stretol so štyrmi uchádzačmi

Fica trápia dovážané potraviny, chce sa im venovať na summite V4

Pri testovaní najhoršie obstáli sladené nápoje, koreniny, syry, čaje a mäsové výrobky.

Chaos okolo cien elektriny pokračuje. Koľko vlastne zaplatíte po novom?

Začiatkom roka v niektorých prípadoch stúpli ceny za elektrinu neúmerne. Po politickom tlaku preto z postu šéfa regulátora odstúpil Jozef Holjenčík.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop