Detroit 23. apríla (TASR) - Odbyt najväčšej americkej automobilky General Motors (GM) v 1. kvartáli 2008 medziročne klesol o 0,6 %. Hlavnou príčinou je zníženie predaja na severoamerickom trhu, ktorý je pod tlakom kvôli rastu cien pohonných látok a ochladeniu realitného trhu.
GM predal po celom svete za prvé tri mesiace tohto roka 2,25 milióna áut. Dnes o tom informoval koncern v Detroite. Odbyt na domácom severoamerickom trhu sa prepadol o 10 % na 947.498 áut, v ostatných regiónoch vzrástol o 8 %. V Európe koncern dosiahol dokonca nový rekord vďaka vysokému dopytu vo východnej Európe. GM tu predal celkovo 572 000 vozidiel, čo je o 3,3 % viac ako v 1. štvrťroku 2007. Trhový podiel na európskom trhu sa mierne znížil na 9,6 %.
Odbyt v Latinskej Amerike, Afrike a na Blízkom východe sa zvýšil o 19,6 % a v ázijsko-pacifickom regióne o 5,8 %.
Americký koncern zaostal v 1. kvartáli za svojím japonským konkurentom Toyota Motor. Toyota dnes informovala o náraste predaja v období od začiatku januára do konca marca o 2,7 % na 2,41 milióna vozidiel. GM a Toyota bojujú o trón najväčšej svetovej automobilky. Vlani obe spoločnosti predali približne rovnaký počet áut.
Informovali o tom agentúry Reuters a DPA.