Čínska železničná firma investuje do baní v Kongu

ŠANGHAJ 23. apríla (SITA, Reuters) - Čínska železničná spoločnosť China Railway Group má v pláne v Konžskej demokratickej republike investovať 2,9 mld. USD do rôznych projektov z oblasti ťažby medi a ...

ŠANGHAJ 23. apríla (SITA, Reuters) - Čínska železničná spoločnosť China Railway Group má v pláne v Konžskej demokratickej republike investovať 2,9 mld. USD do rôznych projektov z oblasti ťažby medi a kobaltu a pre tento účel v krajine vytvoriť spoločný podnik. V stredu o tom informovala čínska spoločnosť. Najľudnatejší štát sveta v Afrike investuje stále aktívnejšie, najmä čo sa týka rozvoja infraštruktúry. Väčšinou sa však jeho investície zameriavajú na africké krajiny bohaté na nerastné suroviny, s ktorými podpisuje miliardové zmluvy udeľujúce čínskym spoločnostiam nadštandardné práva na

V Sino-Congo Mining SARL (Socomin), spoločnom čínsko-konžskom podniku vytvorenom v súvislosti so spomínaným projektom, bude mať China Railway Group 43-percentné zastúpenie. Ďalších 25 % akcií podniku, so základným kapitálom 100 mil. USD, bude patriť čínskej energetickej spoločnosti Sinohydro a zvyšných 32 % percent si rozdelí konžská štátna spoločnosť Gecamides a istý Gilbert Kalamba Banika, o ktorom je známe iba to, že je občanom Konga. China Railway Group poskytne pre účely projektu pôžičky a ďalšie formy financovania vo výške približne 1,833 mld. USD, z toho 550 mil. budú predstavovať bezúročné úvery. Okrem toho sa bude spoločnosť angažovať aj vo financovaní prvej fázy budovania infraštruktúry, súvisiacej s projektom. Z odhadovanej celkovej sumy takmewr 3 mld. USD prefinancuje vyše 40-percentnú časť.

Aby sa mohla investícia uskutočniť, musí s ňou súhlasiť konžská a čínska vláda. Vláda Konga zaručuje čínskym spoločnostiam, že im zabezpečí minimálne 10 mil. ton medi za rok a k tomu všetok kobalt, ktorý získajú z vyťažených medených rúd. Konžská demokratická republika sa môže pochváliť desatinou svetových rezerv medi a tretinou všetkého svetového kobaltu.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 515
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 756
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 073
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 070
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 175
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 636
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 630
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 439
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 430
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 051

Téma: Včely


Článok je zaradený aj do ďalších tém Vitamíny a minerály

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: S migmi si načas vystačíme, no bude to drahšie

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.