Ministerstvo stiahlo svoju žalobu

Za stiahnutím žaloby na Úrad pre verejné obstarávanie vidí opozícia dohodu ministerstva dopravy a uchádzačov o výstavbu diaľnice D1. Tender na dostavbu úsekov diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom bude pokračovať.

Minister dopravy Ľubomír Vážny sa bez zjavných dôvodov rozhodol žalobu na Úrad pre verejné obstarávanie stiahnuť.(Zdroj: ČTK)

Za stiahnutím žaloby na Úrad pre verejné obstarávanie vidí opozícia dohodu ministerstva dopravy a uchádzačovo výstavbu diaľnice D1.

BRATISLAVA. Ministerstvo dopravy stiahlo v plnom rozsahu späť žalobu o preskúmanie rozhodnutia a postupu Úradu pre verejné obstarávanie (ÚVO) v tendri na výstavbu a prevádzku úsekov diaľnice D1 medzi Martinom a Prešovom. Tieto úseky sa majú stavať formou projektov verejno-súkromného part­nerstva (PPP). Rezort dopravy zároveň navrhol súdu, aby konanie zastavil.

Týmto krokom ministerstvo uznalo rozhodnutie ÚVO vrátiť do tendra jedného z vylúčených uchádzačov. Pôvodne však práve proti tomuto rozhodnutiu podávalo žalobu.

Ministerstvo nám včera nevysvetlilo, prečo zmenilo svoj postoj, ani ako zdržanie ovplyvní sľúbené termíny dobudovania diaľničného spojenia medzi Bratislavou a Košicami v roku 2010.

Zmena postoja ministerstva je o to bizarnejšia, že ešte minulý týždeň premiér Robert Fico označil šéfa ÚVO Bélu Angyala za sabotéra, ktorý sa snaží prekaziť dostavbu diaľnice D1 v plánovanom termíne.

Úrad je spokojný

Stiahnutie žaloby oznámilo Úradu pre verejné obstarávanie podľa jeho hovorkyne Heleny Fialovej ministerstvo dopravy včera. „Úrad berie tento fakt s uspokojením na vedomie a dúfa, že súťaž bude pokračovať bez problémov, a že tendre na výstavbu diaľnic budú čo najskôr úspešne ukončené,“ povedala.

Na otázku, ako v tomto svetle hodnotí premiérove slová o sabotáži, povedala, že úrad konal aj doteraz a aj naďalej bude konať v zmysle zákona o verejnom obstarávaní.

Janiš: Deje sa tu špinavá hra

Podľa poslanca Stanislava Janiša z SDKÚ­ to, čo sa teraz deje okolo stiahnutia žaloby, nasvedčuje tomu, že sa v súvislosti s výstavbou diaľnic a PPP projektov deje špinavá hra.

Podľa neho sa odo dňa rozhodnutia úradu o vrátení uchádzača do tendra a dňa, keď ministerstvo dalo žalobu na úrad, neudialo nič verejné a napriek tomu ministerstvo zmenilo názor. „Ak sa neudialo nič verejné, tak sa udialo niečo neverejné,“ povedal. A to je podľa Janiša pravdepodobne dohoda uchádzačov a ministerstva dopravy: „Nikto sa neodvolá, nebude žiadna námietka voči vyhodnoteniu súťaže, nebude nič, všetko prebehne ticho.“ Ministerstvo pôvodne pustilo do ďalšej fázy tendra iba dve skupiny uchádzačov. Jednou bolo konzorcium na čele so švédskym koncernom Skanska. V druhej skupine boli aj slovenské firmy Doprastav a Váhostav. Za tou poslednou stojí Juraj Široký, ktorého médiá označujú za mecenáša Smeru. Jeden zo štyroch vylúčených záujemcov, skupina pod vedením nemeckého koncernu Hochtief, však na ÚVO uspela so sťažnosťou proti vylúčeniu.

Rezort dopravy podľa riaditeľky odboru komunikácie Evy Benešovej včera doručil výzvy na účasť na koncesnom dialógu všetkým trom kvalifikovaným uchádzačom. Tí majú do konca mája vytvoriť návrhy riešení, ktoré potom predstavia ministerstvu dopravy ako vyhlasovateľovi súťaže.

Koncesia na projektovanie, výstavbu, financovanie, prevádzku a údržbu diaľnice D1 sa týka úsekov Dubná Skala – Ivachnová, Jánovce – Jablonov, Fričovce – Svinia.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  4. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy
  5. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku
  6. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate
  7. Kam do tepla v januári?
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely
  9. Konzultácia so svetovými odborníkmi dokáže zachrániť život
  10. Demänovku mieša iba jeden človek. Ako si strážia receptúru?
  1. Objavte majestátne Tatry kúsok po kúsku
  2. Alarica – new business project in the market of shoes
  3. Ako jazdiť na snehu alebo ľade?
  4. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie?
  5. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli?
  6. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali
  7. Vlani sme si vyberali z vyše pol milióna inzerovaných áut
  8. V centre našej pozornosti sú zákazníci. Už 50 rokov
  9. Začiatok roka patrí dani z nehnuteľností
  10. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných
  1. Egejská riviéra: Ktoré letovisko je pre vás najlepšie? 13 877
  2. Slovensko má pralesy, púšť aj kameňopád. Už ste ich videli? 8 596
  3. Volkswagen T-Roc: Pre nerozhodných 4 189
  4. Toto tajomstvo vrcholoví športovci dlho skrývali 3 481
  5. Tatra banka spustila najmodernejší internet banking pre firmy 2 925
  6. Leto 2018 v Grécku s odletom z Bratislavy 2 677
  7. Kam do tepla v januári? 1 980
  8. First moment Turecko: využite zľavy na špičkové hotely 1 807
  9. Dlhopisy 7,25 % p.a. majú najvýhodnejšiu nákupnú cenu v roku 1 630
  10. Zelené Grunty vám ponúknu viac, ako očakávate 979

Hlavné správy zo Sme.sk

Neprehliadnite tiež

Ponuka sa zmení. Európania si budú môcť pochutnať na hmyze a riasach

Stravovacie návyky ľudí žijúcich v Európe sa menia.

Fico obhajoval nákup transportérov, nevylúčil ani tender

Slovensko môže podľa premiéra stále usporiadať tender na nákup obrnených vozidiel.

Ak sa Bory v Bratislave rozšíria, Penta chce investovať do infraštruktúry

Investor vynaložil na infraštruktúru v zóne Bory viac ako 30 miliónov eur.

Nemecké akciové indexy posilňujú vďaka výborným výsledkom firiem

Z nemeckých firiem prichádzajú dobré správy o ich hospodárení v roku 2017.

Orkán Friederika napáchal v Nemecku škody najmenej za pol miliardy

Orkán patril podľa poisťovní v tomto storočí medzi najsilnejšie búrky.