AKTUALIZOVANÉ 15:35

Zamestnanci zablokovali vstup do závodu v Kolárove

Zamestnanci kolárovského výrobcu elektrických káblov pre automobily Kromberg&Schubert začali dnes popoludní časovo neobmedzený štrajk za zlepšenie svojich pracovných podmienok.

Kolárovo/Praha 21. apríla (ČTK) - Zamestnanci kolárovského výrobcu elektrických káblov pre automobily Kromberg&Schubert začali dnes popoludní časovo neobmedzený štrajk za zlepšenie svojich pracovných podmienok.

Desiatky pracovníkov zablokovali vchod do podniku a neumožnili dodávky materiálu ani odvoz hotových výrobkov. Svojmu zamestnávateľovi vyčítali porušovanie predpisov, kolektívnej zmluvy, diskrimináciu či zastrašovanie. Spoločnosť reagovala, že je pripravená pokračovať v debate s odbormi.

Článok pokračuje pod video reklamou

"Naším cieľom nie je štrajk, naším cieľom je splnenie podmienok. Štrajk je len prostriedkom na to, aby sme dokázali splniť naše požiadavky," povedal novinárom šéf Odborového zväzu Kovo Emil Machyna.

Okrem zmeny pracovnej kultúry, nediskriminácie miestnych odborárov chcú zástupcovia zamestnancov s vedením spoločnosti diskutovať aj o zvýšení príplatkov za nadčasy či o raste tarifných miezd o päť percent.

"To je minimum. To, čo žiadame, si myslím, že je určite v možnostiach podniku splniť a dohodnúť sa," dodal Machyna. Pokiaľ zástupcovia Kromberg&Schubert pristúpia na požiadavky, zamestnanci štrajk ukončia a vrátia sa do práce, uviedol šéf odborového zväzu.

O požiadavkách rokovali odborári s manažmentom spoločnosti aj pred spustením štrajku, doterajšie rozhovory sa však skončili neúspešne. Diskusie prebiehajú aj počas protestu. "Sme ochotní rokovať o niektorých bodoch. Aj naďalej sme pripravení vyjednávať s OZ Kovo," povedal novinárom personálny šéf Kromberg&Schubert Jochen Schlimme.

Odborári ohlásili protest minulý piatok. Pôvodne plánovali len dvojhodinový výstražný štrajk, rozhodli sa ho však zostriť pre reakciu spoločnosti na chystaný protest. Vedenie podniku totiž po oznámení o organizovaní štrajku nechalo odborárov vyviesť z podniku s tým, že pre nich nemá prácu. Vedenie firmy sa údajne tiež zamestnancom vyhrážalo, že im neumožnia odísť z podniku na plánovaný štrajk.

Protest zamestnancov v podniku by nemal nemal vážnejšie poškodiť českú automobilku Škoda Auto. "Nie je to náš priamy dodávateľ, zaisťuje len dodávky pre nášho dodávateľa," povedal ČTK hovorca mladoboleslavskej firmy Jaroslav Černý. Dodal, že Škoda Auto má zhruba 3500 dodávateľov, a výpadok jedného by teda výrobu výraznejšie ovplyvniť nemal.

Zamestnanci z kolárovského Kromberg&Schubert protestovali proti zlým pracovným podmienkam a údajnému porušovaniu kolektívnej zmluvy aj koncom februára. Vedenie závodu, ktorý je jedným z najväčších zamestnávateľov na juhozápadnom Slovensku, ich kritiku vtedy odmietlo.

Kolárovský závod Kromberg&Schubert patrí do rovnomennej skupiny nemeckého výrobcu automobilových súčiastok. Podnik, v ktorom pracuje zhruba 1900 zamestnancov, vykázal v roku 2006 obrat 959 miliónov korún.

Na spracúvanie osobných údajov sa vzťahujú Zásady ochrany osobných údajov a Pravidlá používania cookies. Pred zadaním e-mailovej adresy sa, prosím, dôkladne oboznámte s týmito dokumentmi.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  2. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch?
  3. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí
  4. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček
  5. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru
  6. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho
  7. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky
  8. Arca Brokerage House s výrazným nárastom aktív pod správou
  9. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom
  10. Nepodceňujte bolesť chrbta, môže ísť o zápalové ochorenie
  1. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou
  2. MiddleCap Equity Partners a Mayfair Assets ukončili fúziu
  3. Súboj olympionikov na Malom Dunaji
  4. 5 tipov ako využiť ľahké priečky pri rekonštrukcii bytu
  5. Dvojitý diplom medzi EU v Bratislave a UNWE v Sofii
  6. Ustanovujúce valné zhromaždenie Alumni klubu EU v Bratislave
  7. Kreditná karta – áno alebo nie
  8. Nemusím sa na nikoho spoliehať
  9. Štátny tajomník envirorezortu: Na sucho musíme byť pripravení.
  10. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina?
  1. Úspešní Slováci radia: Presadiť sa dá vždy, snívať nestačí 27 079
  2. Anketa: Čo je pre Slovákov dôležité pri nákupoch? 9 248
  3. Koľko stojí zdravé bývanie? Lacná rekonštrukcia môže vyjsť draho 8 213
  4. Kreditná karta – áno alebo nie 7 996
  5. Užívate konský kolagén a cítite sa ako antický hrdina? 5 709
  6. Mesto ukryté v jordánskych skalách. Spoznajte Petru 5 268
  7. Váš otec má dnes sviatok. Máme pre vás tip na darček 5 268
  8. Križovatka kultúr Maroko: Dobrodružné cesty naprieč krajinou 5 217
  9. Tento týždeň je Deň otcov. 5 skvelých nápadov na darčeky 4 614
  10. Od výplaty k výplate? Ale kdeže, sporíme s 2% úrokom 3 964

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Dlhy by mal štát odpúšťať budúci rok. Náklady vyčísľujú

Šéf SNS Andrej Danko spomína aj ďalší generálny pardon v Sociálnej poisťovni. Komore exekútorov sa to nepáči.

PODCAST DOBRÉ RÁNO

Dobré ráno: Liek existoval, aj tak ho takmer nechali umrieť

Príbeh, ktorý opisuje slovenské zdravotníctvo.

ŠPORT

Takto Sagana často neuvidíte. Čudoval sa aj Svorada

Trojnásobný majster sveta získal šiesty národný titul skvelým spôsobom.

ŽENA

Rozkvitnutá krása: Ako udržať rezané kvety čerstvé čo najdlhšie?

Rezané kvety sú krásne, no nie trvácne.

Neprehliadnite tiež

Občiansky s čipom nestačí, Únia chce aj odtlačky prstov

Zmenu v občianskych preukazoch navrhuje Európska komisia. Sledovať občanov by bolo pre štáty zase o niečo ľahšie.

Európska únia odpovie na akékoľvek clá USA na dovoz áut

Akcie európskych automobiliek oslabili.

OPEC a ďalší producenti zvýšia ťažbu o milión barelov ropy denne

Organizácia ohlásila, že bude pumpovať viac ropy na trh.

Uber privítal záujem politikov o modernizáciu zákona o cestnej doprave

Postup Uberu v poslednom období bol pre Kažimíra sklamaním.

Najviac dlžníkov má Banskobystrický kraj, najväčšie dlhy Bratislavčania

Najväčšie dlhy majú Slováci vo veku 45 až 54 rokov.