Volkswagen sa tento rok stane najväčšou zahraničnou automobilkou v Číne

Volkswagen by mal tento rok na čínskom trhu predbehnúť General Motors a stať sa najväčšou zahraničnou automobilkou v krajine. Nové modely pomáhajú nemeckému koncernu rásť v Číne štyrikrát rýchlejšie, než jeho americký konkurent.

Wolfsburg 19. apríla (TASR) Volkswagen by mal tento rok na čínskom trhu predbehnúť General Motors (GM) a stať sa najväčšou zahraničnou automobilkou v krajine. Nové modely pomáhajú nemeckému koncernu rásť v Číne štyrikrát rýchlejšie, než jeho americký konkurent.

Volkswagen začal v 1. kvartáli vyrábať v krajine 5 nových alebo prepracovaných modelov. Na pekingskom autosalóne, ktorý sa začne 20. apríla, chce predstaviť ďalších 5. Tri z týchto modelov budú mať svetovú premiéru, čo je najviac spomedzi zahraničných vystavovateľov. GM, ktorý začal vyrábať v 1. kvartáli 4 nové modely, predstaví na autosalóne iba jedno auto.

Santana Vista, ktorá je novou verziou najpredávanejšieho vozidla v Číne, pomohla Volkswagenu k 33-% rastu predaja na druhom najväčšom automobilovom trhu na svete. Konkurencia zo strany Volkswagenu, Toyoty a Fordu pribrzdila rast koncernu GM, ktorý sa po ochladení amerického trhu spolieha na Čínu, na 7,4 %.

"Volkswagen má tento rok šancu predbehnúť GM v oblasti celkového predaja na čínskom trhu," uviedol pekinský analytik spoločnosti Citic Securities Li Chunbo. "GM čelí obrovskému tlaku, aby priniesol do Číny ten správny model."

Nemecký koncern od roku 2005, kedy ho predbehol GM, zrýchlil uvádzanie nových modelov na čínsky trh. Zastaraná produktová paleta prispela k tejto prehre Volkswagenu. V roku 2007 vzrástol predaj Volkswagenu v Číne o 28 % na 910.491 áut. To predstavovalo asi 15 % z jeho globálneho predaja. GM predal vlani v krajine 1,03 milióna vozidiel, čo bolo približne 11 % z jeho celkového odbytu.

"Volkswagen sa poučil z toho, že zaostával v uvádzaní nových produktov," uviedol analytik ratingovej agentúry Fitch Matthew Kong. "GM teraz s Volkswagenom prehráva, pretože oveľa pomalšie prichádza s atraktívnymi modelmi."

Podiel GM na trhu v Číne vyrobených osobných áut dosiahol v 1. štvrťroku 16 % oproti 15,5-% podielu nemeckej automobilky, ako vyplýva z výpočtov agentúry Bloomberg, ktorá sa zakladá na číslach zverejnených Čínskou asociáciou výrobcov automobilov.

Nemecká automobilka vystaví na pekinskom autosalóne 31 modelov značky Volkswagen. Svetovú premiéru bude mať luxusný sedan značky Audi a ďalšie dva Volkswageny skonštruované špeciálne pre čínsky trh. Tiež po prvý raz v krajine predstaví Passat CC a terénne auto Tiguan.

Jediným globálnym debutom GM bude luxusné auto Buick Invicta. Americká automobilka spoločne so svojimi partnermi vystaví na autosalóne celkovo 42 vozidiel, vrátane modelov Cadillac CTS, Buick LaCrosse a hybridu Chevrolet Aveo.

Nedostatok nových modelov má negatívne dôsledky na predaj GM v Číne, ktorá je jedným z najkonkurenčnejších automobilových trhov na svete. V krajine je aktívnych 47 domácich a zahraničných výrobcov áut. Pre porovnanie v USA ich pôsobí iba 15. Automobilky masívne investujú v Číne, kde sa predaj áut za posledných 8 rokov zoštvornásobil na 8,79 milióna kusov vlani. Počas 1. štvrťroka tu bol na trh uvedený nový alebo prepracovaný model každé tri dni.

Informovala o tom agentúra Bloomberg.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  4. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci
  7. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty?
  8. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach
  9. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty
  10. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande
  1. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  2. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj?
  3. FemFest 2017 ponúkne beh na opätkoch i koncert známej speváčky
  4. Slávnostná imatrikulácia SvF STU v Bratislave
  5. Unverzita vyTVORená nápadmi študentov!
  6. Slovenské mestá môžu využiť eurofondy na zelené strechy
  7. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať
  8. Program obnovy chodníkov v Starom Meste schválený
  9. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  10. Stavebná fakulta STU získala certifikát EUR-ACE
  1. Poistenci VšZP už nebudú platiť 17 centov v lekárňach za recepty 9 673
  2. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 3 731
  3. Lokalita pod Kolibou výrazne mení svoju tvár 3 101
  4. Trenčania to chcú mať všade blízko. Kde kupujú byty? 3 051
  5. Exotické destinácie s priamym letom z Viedne 2 183
  6. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 1 623
  7. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 620
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 1 446
  9. Potraviny typické pre váš región nájdete už aj v Kauflande 1 433
  10. ENGIE Services odovzdala do prevádzky novú kotolňu v Košiciach 1 046

Téma: Voľby v Nemecku


Článok je zaradený aj do ďalších tém Nemecko, Štrajk vo Volkswagene, Autá Volkswagen

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Armádny generál: Termíny sú šibeničné, zmluvu na migy budeme musieť predĺžiť

Udržanie starých stíhačiek bude drahé, Rusi si môžu zapýtať viac. Nebo by nám však dočasne mohli ochrániť aj Česi či Poliaci.

Nadhľad Matie Lenickej

Radi by sme mali istotu, že ráno ešte bude svetlo

Rozumieme, komu najviac nahráva a vyhovuje Kiskova kauza.

Komentár Petra Schutza

Gajdošovi sa veriť nedá, pre Danka

V Smer-SNS-Híd je kapitán veľkým pánom.

EKONOMIKA

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.

Neprehliadnite tiež

Markíza má byť na predaj, hovorí sa aj o ďalších médiách

Majiteľ najsledovanejšej televízie na Slovensku, ako aj potenciálni záujemcovia o jej kúpu tvrdia, že špekulácie nekomentujú.

Kroksy sú späť. Ich miliardová stratégia? Byť škaredé

To, že sa kroksy vracajú, nie je žiadna náhoda.

Zákon chrániaci médiá je ľahké obísť

Legislatíva zakazuje, aby majiteľ vlastnil printové aj elektronické médiá zároveň.

Do Moricových železničných opravovní vstupuje nový investor

Budamar získa tretinu v ŽOS Vrútky, čo sú tretie najväčšie opravovne. Sľubuje si od toho úsporu na opravách lokomotív a tisícky vagónov.