AK SA NEZMENÍ FINANCOVANIE ÚDRŽBY A OPRÁV CIEST 1. TRIEDY, DO ROKU 2014 BUDE PODĽA MINISTERSTVA DOPRAVY V NEVYHOVUJÚCOM STAVE AŽ 45 % CIEST TEJTO KATEGÓRIE

Na údržbu a opravy ciest 1. triedy treba navyše 900 miliónov

BRATISLAVA 18. apríla (SITA) - Na financovanie údržby a opráv ciest prvej triedy je v roku 2008 podľa štandardného variantu potrebná 1 mld. Sk, v rokoch 2009 a 2010 po 1,930 mld. Sk. Východiská štátneho ...

BRATISLAVA 18. apríla (SITA) - Na financovanie údržby a opráv ciest prvej triedy je v roku 2008 podľa štandardného variantu potrebná 1 mld. Sk, v rokoch 2009 a 2010 po 1,930 mld. Sk. Východiská štátneho rozpočtu počítajú na tieto účely v tomto roku so sumou 1 mld. Sk a v nasledujúcich dvoch rokoch s prostriedkami v objeme len 1,030 mld. Sk. Ako ďalej vyplýva z návrhu programu údržby a opráv ciest prvej triedy do roku 2010, ktorý vypracovalo ministerstvo dopravy, zvýšenie finančných prostriedkov o 900 mil. Sk by umožnilo zlepšenie stavu ciest uvedenej kategórie na úroveň navrhovaného štandardu. V prípade financovania podľa východísk štátneho rozpočtu na roky 2009 a 2010 bude zabezpečená údržba a opravy týchto ciest len v základnej miere. Návrhom rezortu dopravy sa má vláda zaoberať na svojom najbližšom zasadnutí.

"Priemerný vek vozoviek ciest 1. triedy je viac ako 20 rokov. Ak nedôjde k zmene vo financovaní údržby a opráv ciest 1. triedy, do roku 2014 bude v nevyhovujúcom stave až 45 % ciest," upozorňuje rezort dopravy. V dôsledku nedostatočnej úrovni súvislej údržby a opráv ciest 1. triedy pribúdajú úseky, ktoré musia byť rekonštruované, čím niekoľkonásobne vzrastajú nároky na finančné prostriedky.

Podľa východiskového variantu, pokrývajúceho financovanie údržby a opráv ciest 1. triedy iba v základnej miere, na bežnú údržbu ciest uvedenej kategórie by malo v rokoch 2008 až 2010 ísť 676,35 mil. Sk. Vlani bolo na tieto účely určených 583,2 mil. Sk. Financovanie opráv vozoviek sa má podľa tohto variantu v rokoch 2008 až 2010 znížiť z vlaňajších 232,8 mil. Sk na 204,3 mil. Sk. Štandardný variant financovania, počítajúci so zlepšením stavu týchto ciest na úroveň štandardu, predpokladá použiť na bežnú údržbu v tomto roku 676,35 mil. Sk. V ďalších dvoch rokoch by sa však mala suma zvýšiť na 1,070 mld. Sk. Náklady na opravy vozoviek by mali v rokoch 2009 a 2010 tvoriť 668,6 mil. Sk.

Slovenská správa ciest spravuje 3 075 kilometrov ciest. Na základe hlavných prehliadok v roku 2007 v nevyhovujúcom stave je 946 kilometrov, z toho v havarijnom stave 164 kilometrov. V uplynulých štyroch rokoch bolo pritom opravených ročne priemerne 70,3 kilometra. Počet nevyhovujúcich úsekov ciest 1. triedy ročne stúpol zhruba o 81 kilometrov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  4. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  5. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  6. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  7. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  8. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  9. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  10. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť
  1. 5 tipov ako na zdravé nôžky v škole
  2. Ako sa developer prispôsobil nárokom kupujúceho
  3. Už aj seniori presadajú do SUV
  4. 6 účinkov prírodného slovenského výrobku
  5. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov
  6. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov
  7. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me
  8. Stavebný úrad neoprávnene predĺžil americkej ambasáde lehotu
  9. Grantová výzva na vykonávanie činností centier Europe Direct
  10. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami
  1. Let s prestreleným srdcom: Samovraždy slovenských hercov 24 688
  2. Ako sme jazdili v socializme 2 621
  3. Lety do exotiky už aj z Bratislavy 1 541
  4. Daikin predĺžil záruku na klimatizácie so službou Stand By Me 1 500
  5. Problémy s počatím? Čo vás čaká na ceste za dvomi čiarkami 1 103
  6. TAURIS výrobky na gril potešia gurmánov aj maškrtníkov 1 007
  7. Ako pracujú horskí záchranári? Tieto veci by ste nemali podceniť 875
  8. Zo stredomorskej stravy sa nepriberá 851
  9. Túžite po práci z pláže? 7 rád, ako sa stať digitálnym nomádom 686
  10. Prísne kontroly a veľa tepla. Takto sa vyrába mlieko 676

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Súboj v koalícii Danko rozpútal a aj naň doplatil

Šéf SNS zváži odchod z politiky. Politológ hovorí, že predvídateľnosť jeho krokov sa stále znižuje.

KOMENTÁRE

Politika ako Danko nikto nechce, demokrati ani oligarchovia

Definitívny politický pád Danka sme sledovali v priamom prenose.

EKONOMIKA

Štát otočil, vyššie dôchodky zaručí len na štyri roky

Prečo novinka bude trvať len istý čas, nie je jasné.

KOMENTÁRE

Ficov perfektný deň a Dankova estráda ega

Novinári sa museli prehrabávať v úlomkoch Dankovho poníženia.

Neprehliadnite tiež

Vláda dala zelenú. Živnostníci priznajú dane už len online

Zákon ešte musí schváliť parlament. Pre firmy budú online dane povinné od 1. januára, pre živnostníkov od leta.

Polícia rieši, či tristotisíc v plecniaku bol úplatok. Železničiar stále robí pre štát

Štefan Hlinka je radovým zamestnancom železníc. Čo presne robí, nie je známe. Momentálne má dovolenku.

Štát otočil, vyššie dôchodky zaručí len na najbližšie štyri roky

Prečo novinka z dielne ministerstva práce bude trvať len istý čas, nie je jasné.

Biopalivá zvýhodnia, ale daň pri benzíne a nafte bude vyššia

Kažimírovo ministerstvo neočakáva žiadny negatívny vplyv na domácnosti.