SME
Nedeľa, 5. december, 2021 | Meniny má OtoKrížovkyKrížovky

Na údržbu a opravy ciest 1. triedy treba navyše 900 miliónov

BRATISLAVA 18. apríla (SITA) - Na financovanie údržby a opráv ciest prvej triedy je v roku 2008 podľa štandardného variantu potrebná 1 mld. Sk, v rokoch 2009 a 2010 po 1,930 mld. Sk. Východiská štátneho ...

BRATISLAVA 18. apríla (SITA) - Na financovanie údržby a opráv ciest prvej triedy je v roku 2008 podľa štandardného variantu potrebná 1 mld. Sk, v rokoch 2009 a 2010 po 1,930 mld. Sk. Východiská štátneho rozpočtu počítajú na tieto účely v tomto roku so sumou 1 mld. Sk a v nasledujúcich dvoch rokoch s prostriedkami v objeme len 1,030 mld. Sk. Ako ďalej vyplýva z návrhu programu údržby a opráv ciest prvej triedy do roku 2010, ktorý vypracovalo ministerstvo dopravy, zvýšenie finančných prostriedkov o 900 mil. Sk by umožnilo zlepšenie stavu ciest uvedenej kategórie na úroveň navrhovaného štandardu. V prípade financovania podľa východísk štátneho rozpočtu na roky 2009 a 2010 bude zabezpečená údržba a opravy týchto ciest len v základnej miere. Návrhom rezortu dopravy sa má vláda zaoberať na svojom najbližšom zasadnutí.

Skryť Vypnúť reklamu

"Priemerný vek vozoviek ciest 1. triedy je viac ako 20 rokov. Ak nedôjde k zmene vo financovaní údržby a opráv ciest 1. triedy, do roku 2014 bude v nevyhovujúcom stave až 45 % ciest," upozorňuje rezort dopravy. V dôsledku nedostatočnej úrovni súvislej údržby a opráv ciest 1. triedy pribúdajú úseky, ktoré musia byť rekonštruované, čím niekoľkonásobne vzrastajú nároky na finančné prostriedky.

Podľa východiskového variantu, pokrývajúceho financovanie údržby a opráv ciest 1. triedy iba v základnej miere, na bežnú údržbu ciest uvedenej kategórie by malo v rokoch 2008 až 2010 ísť 676,35 mil. Sk. Vlani bolo na tieto účely určených 583,2 mil. Sk. Financovanie opráv vozoviek sa má podľa tohto variantu v rokoch 2008 až 2010 znížiť z vlaňajších 232,8 mil. Sk na 204,3 mil. Sk. Štandardný variant financovania, počítajúci so zlepšením stavu týchto ciest na úroveň štandardu, predpokladá použiť na bežnú údržbu v tomto roku 676,35 mil. Sk. V ďalších dvoch rokoch by sa však mala suma zvýšiť na 1,070 mld. Sk. Náklady na opravy vozoviek by mali v rokoch 2009 a 2010 tvoriť 668,6 mil. Sk.

Skryť Vypnúť reklamu

Slovenská správa ciest spravuje 3 075 kilometrov ciest. Na základe hlavných prehliadok v roku 2007 v nevyhovujúcom stave je 946 kilometrov, z toho v havarijnom stave 164 kilometrov. V uplynulých štyroch rokoch bolo pritom opravených ročne priemerne 70,3 kilometra. Počet nevyhovujúcich úsekov ciest 1. triedy ročne stúpol zhruba o 81 kilometrov.

Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Tento rok turizmu neprial
  2. Dobrá receptúra musí mať „oko draka“
  3. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
  5. Opäť sme na dobrej vlne
  6. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
  7. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos
  8. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie
  9. Výhody najväčšej obchodnej siete objavuje aj verejný sektor
  10. PRIESKUM: Slováci prezradili, čo by mal spĺňať dokonalý smartfón
  1. Dobrá receptúra musí mať „oko draka“
  2. Ako uľahčiť opatrovanie seniorov doma
  3. Brazílska fintechová banka Nubank vstupuje na Wall Street
  4. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami
  5. Ako sa vyrába nealkoholické pivo? Kvalitou nezaostáva za bežným
  6. Opäť sme na dobrej vlne
  7. Aj mikulášske balíčku môžu byť zdravé. Zistite ako na to.
  8. 365.bank sa stala bankou roka na Slovensku
  9. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  10. Tento výťah si poradí aj s tým najužším schodiskom
  1. Petra Vlhová: Prvýkrát v živote som urobila veľké rozhodnutie 18 376
  2. Spokojnosť je daná geneticky. Dá sa však zmeniť 17 189
  3. So Sovietskym zväzom na večné časy? Pozrite sa ako padá kolos 9 945
  4. Pohľad do histórie. Kedy sme sa mali lepšie ako dnes? 7 835
  5. Strava ani spánok nie sú dôležité, ak pri tom dýchame zlý vzduch 5 840
  6. Bezpečná dovolenka v exotike: Maldivy sú prešpikované zážitkami 4 564
  7. 8 skutočných celebrít. Tieto mozgy ovplyvňujú, ako budeme žiť 3 638
  8. Na nové auto sa neoplatí čakať. Trhu kraľujú jazdené 3 204
  9. Odsťahovali sa na lazy i do dodávky. Ako sa tam žije? 2 224
  10. ARÓNIA - najsilnejšia prírodná prevencia proti koronavírusu 2 018
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Rana žije na Slovensku šesť rokov.

Rozhovor s iránskou metalistkou žijúcou na Slovensku.


3. dec

Minister financií presvedčil najmä vlastných voličov.


3 h
Členovia konzília odborníkov Alena Koščálová, Elena Prokopová, Matej Mišík a Zuzana Krištúfková.

Nemocnice príjmu priemerne 375 pacientov s covidom denne.


5 h
Slovenskí parahokejisti sa tešia z postupu na paralympiádu do Pekingu.

V Pekingu budú Slovensko reprezentovať až dva hokejové tímy.


4. dec

Neprehliadnite tiež

Motorová vlaková jednotka 813/913, do 21 z nich kúpilo vysielačky ZSSK za viac ako 47-tisíc eur za kus

V roku 2022 majú vlaky najazdiť o 2 milióny kilometrov viac.


SITA 3 h
Výkonná riaditeľka MMF Kristalina Georgieva.

Stúpajúca inflácia môže znepokojovať ešte nejaký čas.


TASR 3 h
Oprava cesty si vyžiadala presmerovanie dopravy do jedného jazdného pruhu.

Pripomienkovanie by sa malo začať v januári.


TASR 5 h
Zber hrozna v Maďarsku.

Úroda bola tento rok mimoriadne vysokej kvality.


TASR 4. dec

Blogy SME

  1. INEKO: Vďaka biosimilárnym liekom Slovensko ušetrí 32 miliónov eur ročne
  2. Tomáš Tenczer: Prečo šéfovia neznášajú home office
  3. Jiří Ščobák: Na změnu zdravotní pojišťovny už zbývá jen pár dní
  4. Róbert Ďurec: Slovensko ako daňový raj? Takto to robia bohatí
  5. Ústav aplikovanej psychológie FSEV UK: Medzipohlavné rozdiely v deľbe práce
  6. Inštitút strategických politík: Ničivá druhá vlna COVID-19 v Indii môže predznamenať úpadok Módího moci
  7. Miroslav Pollák: Utečenci a „ekonomickí migranti“
  8. Milan Kuruc: Čomu pomohol odporúčaný homeoffice?
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook 16 273
  2. Radovan Kazda: TOP 7 dôvodov, prečo 500 miliónov pre seniorov nie je dobrý nápad 5 242
  3. Tomáš Sedliačik: Ako sa baviť s konšpirátorom 4 847
  4. Martin Greguš: Istropolis zbúrajú...starosta Kusý obrátil kabát...Je to vôbec možné? Architekt a primátor Vallo mlčí... 4 702
  5. Zuzana Rattajová: Juraj Droba, dnes si opustil ľudí 4 335
  6. Mišo Šesták: V duši sedliaka žije pohanský duch 3 846
  7. Vanda Tuchyňová: Z POD ZADKU“ NÁM BERÚ VLASTNÉ POZEMKY, ROZOBERAJÚ MAJETOK ŽILINY A MESTO SA LEN PRIZERÁ ! 3 625
  8. Tereza Krajčová: Paríž: Mesto dychberúcej architektúry a nestarnúceho umenia 3 548
  1. Pavol Koprda: Očkovacie hoaxy Ľuboša Blahu odstránil Facebook
  2. Pavol Koprda: Infekčnejší a možno ešte nebezpečnejší. Čo zatiaľ vieme o mutácii vírusu B.1.1.529?
  3. Juraj Hipš: Zvýšenie platov učiteľov na hygienické minimum nezvýši kvalitu vzdelávania, tvrdí analytik.
  4. Lucia Šicková: Poučenia z herného biznisu 3: Viem vyhrať, aj keď mi rozdali horšie karty, ako ostatným
  5. Juraj Hipš: Prorektor UK: Novelu treba stiahnuť a začať na nej pracovať odznova
  6. Karolína Farská: Dokedy bude koalícia fackovacím panákom Sme rodina?
  7. Milota Sidorová: Pokrivené dáta vytláčajú ženy z pozornosti. Takto to môžeme zmeniť
  8. Juraj Hipš: Učiteľ Čapek: Niektorí učitelia sú machri. Od hodín svojho syna som sa skoro nevedel odlepiť
Skryť Zatvoriť reklamu