AK SA NEZMENÍ FINANCOVANIE ÚDRŽBY A OPRÁV CIEST 1. TRIEDY, DO ROKU 2014 BUDE PODĽA MINISTERSTVA DOPRAVY V NEVYHOVUJÚCOM STAVE AŽ 45 % CIEST TEJTO KATEGÓRIE

Na údržbu a opravy ciest 1. triedy treba navyše 900 miliónov

BRATISLAVA 18. apríla (SITA) - Na financovanie údržby a opráv ciest prvej triedy je v roku 2008 podľa štandardného variantu potrebná 1 mld. Sk, v rokoch 2009 a 2010 po 1,930 mld. Sk. Východiská štátneho ...

BRATISLAVA 18. apríla (SITA) - Na financovanie údržby a opráv ciest prvej triedy je v roku 2008 podľa štandardného variantu potrebná 1 mld. Sk, v rokoch 2009 a 2010 po 1,930 mld. Sk. Východiská štátneho rozpočtu počítajú na tieto účely v tomto roku so sumou 1 mld. Sk a v nasledujúcich dvoch rokoch s prostriedkami v objeme len 1,030 mld. Sk. Ako ďalej vyplýva z návrhu programu údržby a opráv ciest prvej triedy do roku 2010, ktorý vypracovalo ministerstvo dopravy, zvýšenie finančných prostriedkov o 900 mil. Sk by umožnilo zlepšenie stavu ciest uvedenej kategórie na úroveň navrhovaného štandardu. V prípade financovania podľa východísk štátneho rozpočtu na roky 2009 a 2010 bude zabezpečená údržba a opravy týchto ciest len v základnej miere. Návrhom rezortu dopravy sa má vláda zaoberať na svojom najbližšom zasadnutí.

"Priemerný vek vozoviek ciest 1. triedy je viac ako 20 rokov. Ak nedôjde k zmene vo financovaní údržby a opráv ciest 1. triedy, do roku 2014 bude v nevyhovujúcom stave až 45 % ciest," upozorňuje rezort dopravy. V dôsledku nedostatočnej úrovni súvislej údržby a opráv ciest 1. triedy pribúdajú úseky, ktoré musia byť rekonštruované, čím niekoľkonásobne vzrastajú nároky na finančné prostriedky.

Podľa východiskového variantu, pokrývajúceho financovanie údržby a opráv ciest 1. triedy iba v základnej miere, na bežnú údržbu ciest uvedenej kategórie by malo v rokoch 2008 až 2010 ísť 676,35 mil. Sk. Vlani bolo na tieto účely určených 583,2 mil. Sk. Financovanie opráv vozoviek sa má podľa tohto variantu v rokoch 2008 až 2010 znížiť z vlaňajších 232,8 mil. Sk na 204,3 mil. Sk. Štandardný variant financovania, počítajúci so zlepšením stavu týchto ciest na úroveň štandardu, predpokladá použiť na bežnú údržbu v tomto roku 676,35 mil. Sk. V ďalších dvoch rokoch by sa však mala suma zvýšiť na 1,070 mld. Sk. Náklady na opravy vozoviek by mali v rokoch 2009 a 2010 tvoriť 668,6 mil. Sk.

Slovenská správa ciest spravuje 3 075 kilometrov ciest. Na základe hlavných prehliadok v roku 2007 v nevyhovujúcom stave je 946 kilometrov, z toho v havarijnom stave 164 kilometrov. V uplynulých štyroch rokoch bolo pritom opravených ročne priemerne 70,3 kilometra. Počet nevyhovujúcich úsekov ciest 1. triedy ročne stúpol zhruba o 81 kilometrov.

Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. VZN o hazarde sa dá zachrániť
  2. Prieskum: Ako si Slováci požičiavajú? Hlavne rýchlo
  3. Čo prinieslo tohtoročné Záhradnícke fórum?
  4. Diplomaciu v praxi na EU v BA otvorila veľvyslankyňa Nórska
  5. Študenti z rôznych kútov sveta prichádzajú študovať na EU v BA
  6. 10 faktov o ovocí a zelenine, ktoré musíte vedieť!
  7. Trenkwalder má nového generálneho riaditeľa
  8. Montážne konferencie - Novinky aj vzdelávanie o suchej výstavbe
  9. Profesijný rast študentov médií sa začína už počas vysokej školy
  10. Paneurópska vysoká škola otvára špecializované kurzy IT
  1. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 9 007
  2. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 8 666
  3. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 8 335
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 7 326
  5. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 6 671
  6. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 5 533
  7. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 4 219
  8. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 3 837
  9. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 3 568
  10. Jarné prázdniny pri mori? 2 703

Hlavné správy zo Sme.sk

TECH

Veľký objav astronómov, ďaleké planéty môžu mať vodu aj život

V systéme Trappist-1 je sedem Zemi podobných planét. Tri z nich môžu mať oceány z tekutej vody.

KOMENTÁRE

Každý astronóm a tvorca nových liekov im pripomína, aké sú nuly

Namiesto cesty ľudstva na Mars, rozprávajú blázni o malom človeku.

Neprehliadnite tiež

‘Prichadite k nam‘, Slovensko chce lákať ruských turistov

Roadshow je súčasťou marketingového plánu, na ktorom pracujú spolu krajiny V4, teda Slovensko, Maďarsko, Poľsko a Česká republika. Dokopy chcú tento rok minúť 315-tisíc eur.

Británii potrvá niekoľko rokov, kým sa dohodne s Úniou

Rokovania o obchode v rámci Únie sú pomerne zdĺhavé.

Chcete sa presťahovať na západ? Ubytovanie nájdete ťažko

V Trnave nie je v súčasnosti možné nájsť dostatok vhodných zamestnancov v okruhu 50 kilometrov.

Británii hrozí, že bez ľudí z Únie úroda na poliach zhnije

Krajina tak môže stratiť schopnosť dopestovať a vyrobiť vlastné potraviny.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop