BRATISLAVA. Ku koncu minulého roku len niektoré banky pristúpili k zvýšeniu poplatkov za používanie balíkov produktov a služieb a za hotovostné transakcie. „Hoci niektoré slovenské retailové banky pristúpili k úprave cien za vybrané bankové produkty a služby, ceny zostali v zásade stabilné,“ uvádza sa v medzinárodnej správe retailového bankovníctva, ktorú vypracovali spoločnosti Capgemini, Európske združenie pre finančné riadenie a marketing (Efma) a ING.
Slovenskí aktívni klienti tak zaplatili minulý rok za bankové služby v priemere takmer 53 eur (vyše 1700 korún).
V porovnaní s inými krajinami Slovensko vyšlo z prieskumu ako krajina, ktorá nezaznamenala výrazné zmeny cien poplatkov.
Ceny sa pohybovali vlani v rozmedzí 52 eur (1682 korún) v ázijsko-pacifickej oblasti až 79 eur (2555 korún) v Severnej Amerike.
Najvyšší nárast cien zaznamenali banky v Severnej Amerike, a to v priemere o 5,7 percenta, najmä v oblasti platieb a hotovostných transakcií. Ich cena v predchádzajúcich troch rokoch klesala pre vysokú konkurenciu najmä pri poplatkoch za vedenie účtov.