BRATISLAVA. Volkswagen musí riešiť nedostatok pracovnej sily, ale aj problémy so subdodávateľskými sieťami. Šéf automobilky Tostmann však jej budúcnosť vidí na Slovensku.
Fluktuácii pracovníkov má zabrániť napríklad ich ustavičné motivovanie.
Na utorkovom diskusnom fóre HN Clubu sa riešili aj problémy subdodávateľskej siete. „Kvalitná a hlavne rovnomerne vybudovaná cestná sieť je predpokladom toho, aby potenciálni investori v automobilovom priemysle pôsobili aj vo východnejších regiónoch,“ povedal prezident Združenia automobilového priemyslu Jozef Uhrík. „Je však problém dostať ich ďalej ako za Strečno.“ Za ďalšiu strategickú úlohu slovenského automobilového priemyslu považuje prerod automobiliek z výrobných organizácií na výrobno-výskumno-vývojové. „Finálna výroba sa dá presunúť pomerne jednoducho. Dodávateľská sieť spolu s výskumom však už ťažšie,“ povedal Uhrík. Tostmann však povedal, že výskum a vývoj Volkswagenu sa sústredí predovšetkým v Nemecku. Zaujímavá je podľa neho táto oblasť hlavne pre subdodávateľov.