Volkswagen plánuje na Slovensku ďalší rozvoj výroby

Najdôležitejšími výzvami spoločnosti Volkswagen Slovakia do budúcnosti sú nedostatok pracovnej sily, únik mozgov a subdodávateľské siete. Na utorkovom diskusnom fóre HNClubu to vyhlásil predseda predstavenstva VW Slovakia Andreas Tostmann.

BRATISLAVA 15. apríla (SITA) - Najdôležitejšími výzvami spoločnosti Volkswagen Slovakia (VW Slovakia) do budúcnosti sú nedostatok pracovnej sily, únik mozgov a subdodávateľské siete. Na utorkovom diskusnom fóre HNClubu to vyhlásil predseda predstavenstva VW Slovakia Andreas Tostmann. Zároveň upozornil, že automobilka "ich chce aktívne riešiť a nie pred nimi zo Slovenska utekať". Predseda predstavenstva pritom verí, že spoločnosti sa napokon podarí všetky výzvy zvládnuť. "VW Slovakia má na Slovensku svoju budúcnosť," povedal. Celkový vývoj slovenského automobilového priemyslu vidí Tostmann pomerne optimisticky.

Podľa predsedu predstavenstva VW Slovakia sa automobilka snaží nedostatok pracovnej sily riešiť, pričom poukázal hlavne na spoluprácu s vysokými školami. Priznal však aj vysokú fluktuáciu zamestnancov závodu. Túto situáciu sa spoločnosť pokúša korigovať neustálou motiváciou tých, ktorí v nej pracujú. Prezident Združenia automobilové priemyslu Slovenska (ZAP SR) Jozef Uhrík v tejto súvislosti pripomenul, že podľa konzervatívnych odhadov by mal automobilový priemysel na Slovensku v roku 2010 zamestnávať viac ako 100 tis. pracovníkov. Otázka pracovnej sily je teda podľa neho viac ako aktuálna.

Tostmann sa venoval aj subdodávateľským sieťam VW Slovakia. Poukázal pritom predovšetkým na nutnosť ich hĺbkovej analýzy zo strany automobilky. Uhrík poznamenal, že obrovským problém pri ďalšom rozvoji subdodávateľov je infraštruktúra. "Kvalitná a hlavne rovnomerne vybudovanú cestná sieť je predpokladom toho, aby sa potenciálni investori v automobilovom priemysle rozhodli pôsobiť aj vo východnejších regiónoch," vyhlásil. Subdodávatelia podľa prezidenta ZAP SR prichádzajú stále, "je však problém dostať ich ďalej ako za Strečno". "Ak chceme subdodávateľskú sieť rozširovať, otázka infraštruktúry je principiálna," domnieva sa Uhrík.

Za ďalšiu strategickú úlohu slovenského automobilového priemyslu pritom prezident ZAP SR považuje prerod automobiliek z výrobných organizácií na výrobno-výskumno-vývojové organizácie. Výhoda dostatku lacnej pracovnej sily bude totiž podľa Uhríka neustále slabnúť a bude potrebné ju niečím nahradiť. "Finálna výroba sa dá presunúť pomerne jednoducho. Dodávateľská sieť spolu s výskumom však už ťažšie, preto je potrebné tieto segmenty podporovať," konštatoval. Tostmann však na margo týchto informácií uviedol, že výskum a vývoj Volkswagenu sa sústredí predovšetkým v Nemecku a túto oblasť považuje za zaujímavú hlavne pre subdodávateľov.


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  2. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  3. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished!
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií
  5. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom
  6. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody
  7. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa
  8. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi
  9. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis
  10. Študenti majú na získanie 30 € ešte 20 dní
  1. Aj vy môžete mať pekný trávnik, poradí vám expert
  2. Výrobky, ktoré chutia a voňajú ako z domácej zabíjačky
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy)
  4. Profesionálne sa predaj nehnuteľností dá robiť jedine exkluzívne
  5. HÝBSA Slovensko odštartovalo turné po Slovensku. Buďte pri tom!
  6. Každý štvrtý 70-tnik na Slovensku má cukrovku, pribúdajú mladší
  7. 5 hviezdičkové apartmány priamo na pobreží - Dubrovník
  8. Stavba domu na kľúč – úspora času aj financií
  9. Štatutári, máte už prístup k elektronickej schránke?
  10. Nová veľvyslankyňa Turecka na návšteve EU v Bratislave
  1. Poznáte pôvod slovenských slov? Otestujte sa 15 924
  2. Lepšie bývať na vidieku, alebo v meste? Hľadali sme výhody 10 928
  3. 14 tipov na exotickú dovolenku, ktorú si môžete dovoliť (aj vy) 7 694
  4. Volkswagen Arteon je výkladná skriňa technológií 6 696
  5. Čím všetkým som si prešla, aby som sa naučila po anglicky 6 357
  6. Plavba po Karibiku na luxusnej lodi 6 127
  7. Yeme chce byť výnimočný obchod aj vďaka výnimočným zamestnancom 6 090
  8. Zabudnite na nové a neekologické PC. Je tu Refurbished! 4 891
  9. Hyundai H350 je dokonale spoľahlivým partnerom pre biznis 4 872
  10. Domácnosť, ktorá šetrí sama? Aj u nás je to už realitou 3 867

Hlavné správy zo Sme.sk

KOMENTÁRE

Ekumenik Trump? To nevie, zato stomiliardový biznis áno (Schutzov týždeň)

Proti „ideám“ Sme rodina je šuvix aj nový „sociálny balík“ Smer-SNS-HíD.

DOMOV

Cirkev o podpore Kotlebu: takto sa kňazi nesmú správať

Biskupi ideológii pozornosť nevenujú.

DOMOV

Politici, ktorým zrušia stranu, nebudú môcť ďalej pôsobiť

V zahraničí zákaz znamenal pre niektorých ľudí politický koniec.

Neprehliadnite tiež

Ako odhaliť šmejdov ešte pred konaním akcie a čo spraviť s výrobkami

Zmluvy, ktoré človek podpíše na nelegálne usporiadanej akcii, neplatia.

Bloomberg: Elektrické auta môžu byť lacnejšie než benzínové

Pokles cien batérií by mohol znamenať, že elektrické autá zlacnejú už v roku 2025.

Plat bez práce môže fungovať v niektorých štátoch, na Slovensku nie

Obhajcovia základného príjmu tvrdia, že pomôže zlepšiť životnú úroveň chudobných a štátu sa vďaka nemu znížia výdavky.

V Bratislave zvažujú postaviť parkovací dom s parkom na streche

Parkovací dom chce postaviť mestská časť, rekreačná zóna má mať 1423 štvorcových metrov.