SME
Utorok, 19. január, 2021 | Meniny má MárioKrížovkyKrížovky

Volkswagen plánuje na Slovensku ďalší rozvoj výroby

Najdôležitejšími výzvami spoločnosti Volkswagen Slovakia do budúcnosti sú nedostatok pracovnej sily, únik mozgov a subdodávateľské siete. Na utorkovom diskusnom fóre HNClubu to vyhlásil predseda predstavenstva VW Slovakia Andreas Tostmann.

BRATISLAVA 15. apríla (SITA) - Najdôležitejšími výzvami spoločnosti Volkswagen Slovakia (VW Slovakia) do budúcnosti sú nedostatok pracovnej sily, únik mozgov a subdodávateľské siete. Na utorkovom diskusnom fóre HNClubu to vyhlásil predseda predstavenstva VW Slovakia Andreas Tostmann. Zároveň upozornil, že automobilka "ich chce aktívne riešiť a nie pred nimi zo Slovenska utekať". Predseda predstavenstva pritom verí, že spoločnosti sa napokon podarí všetky výzvy zvládnuť. "VW Slovakia má na Slovensku svoju budúcnosť," povedal. Celkový vývoj slovenského automobilového priemyslu vidí Tostmann pomerne optimisticky.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa predsedu predstavenstva VW Slovakia sa automobilka snaží nedostatok pracovnej sily riešiť, pričom poukázal hlavne na spoluprácu s vysokými školami. Priznal však aj vysokú fluktuáciu zamestnancov závodu. Túto situáciu sa spoločnosť pokúša korigovať neustálou motiváciou tých, ktorí v nej pracujú. Prezident Združenia automobilové priemyslu Slovenska (ZAP SR) Jozef Uhrík v tejto súvislosti pripomenul, že podľa konzervatívnych odhadov by mal automobilový priemysel na Slovensku v roku 2010 zamestnávať viac ako 100 tis. pracovníkov. Otázka pracovnej sily je teda podľa neho viac ako aktuálna.

Tostmann sa venoval aj subdodávateľským sieťam VW Slovakia. Poukázal pritom predovšetkým na nutnosť ich hĺbkovej analýzy zo strany automobilky. Uhrík poznamenal, že obrovským problém pri ďalšom rozvoji subdodávateľov je infraštruktúra. "Kvalitná a hlavne rovnomerne vybudovanú cestná sieť je predpokladom toho, aby sa potenciálni investori v automobilovom priemysle rozhodli pôsobiť aj vo východnejších regiónoch," vyhlásil. Subdodávatelia podľa prezidenta ZAP SR prichádzajú stále, "je však problém dostať ich ďalej ako za Strečno". "Ak chceme subdodávateľskú sieť rozširovať, otázka infraštruktúry je principiálna," domnieva sa Uhrík.

Skryť Vypnúť reklamu

Za ďalšiu strategickú úlohu slovenského automobilového priemyslu pritom prezident ZAP SR považuje prerod automobiliek z výrobných organizácií na výrobno-výskumno-vývojové organizácie. Výhoda dostatku lacnej pracovnej sily bude totiž podľa Uhríka neustále slabnúť a bude potrebné ju niečím nahradiť. "Finálna výroba sa dá presunúť pomerne jednoducho. Dodávateľská sieť spolu s výskumom však už ťažšie, preto je potrebné tieto segmenty podporovať," konštatoval. Tostmann však na margo týchto informácií uviedol, že výskum a vývoj Volkswagenu sa sústredí predovšetkým v Nemecku a túto oblasť považuje za zaujímavú hlavne pre subdodávateľov.


Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Prvá 2-stupňová akumulátorová snehová fréza na trhu
  2. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  3. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  4. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  5. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  6. Zima v koži atopika: aká je starostlivosť o pokožku s ekzémom?
  7. Zákazníkov čoraz častejšie zaujíma pôvod výrobkov, ktoré kupujú
  8. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku
  9. Historická revue: Kam sa podeli Kumáni, Valasi a iné etniká?
  10. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie
  1. V centre Bratislavy ako na dedine. Ako sa býva v hlavnom meste?
  2. Najobľúbenejšie auto Slovákov je opäť ŠKODA
  3. PLANEO Elektro funguje aj počas lockdownu - má akčný výpredaj
  4. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente?
  5. MATADOR Group mení vizuálnu identitu značky
  6. Fokus očná optika sa stala exkluzívnym partnerom značky Nikon
  7. Turizmus za účelom estetickej chirurgie v čase pandémie
  8. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku
  9. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov
  10. Akčný výpredaj v PLANEO Elektro – to sú ceny nižšie až o 60 %!
  1. Mozog Penty na kolenách: Aký je Hačšákov príbeh v Pente? 22 956
  2. 10 vecí, pre ktoré sa oplatí navštíviť Dominikánsku republiku 13 911
  3. Sedem najznámejších pyramíd v Mexiku 9 650
  4. Wellness trendy, rozhovory a rady pre lepšie zdravie 7 433
  5. Ekologická móda? Slovenská firma dokazuje, že to ide 6 676
  6. Nakupujete online? Toto potrebujete vedieť 6 567
  7. Ohlúpli sme počas Covid roka? 6 291
  8. Produkujeme viac odpadu, kompostujeme len tretinu 6 225
  9. SME.sk zaznamenalo rekordný nárast záujmu čitateľov 6 217
  10. Kvalitnej hydiny je na pultoch stále menej. Čo vlastne kupujeme? 6 061
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Premiér obhajuje testovanie aj dátami, ktoré neexistujú

Hrozbou pre testovaných môže byť britská mutácia koronavírusu.

Plošné testovanie na Covid: Premiér Matovič oznámil plán Zachráňme spolu životy.
Dobré ráno

Dobré ráno: Štát ani neverí, že otestuje každého

Slovensko si vyskúša skríningové pretestovanie krajiny.

Na Slovensku prebieha plošné skríningové testovanie.
KOMENTÁR PETRA SCHUTZA

Výtery bez pointy

Vláda vyhodí milióny na testy, keď svet už beží preteky v očkovaní.

Peter Schutz

Neprehliadnite tiež

Minister financií Olaf Scholz (vpravo) v debate s kancelárkou Angelou Merkelovou a ministrom zdravotníctva Jensom Spahnom.
Ilustračná fotografia.

USA plánujú uvaliť sankcie na ruskú loď, ktorá sa podieľa na výstavbe Nord Stream 2

Sankcie majú byť uvalené na loď a jej majiteľa od utorka.

Loď Fortuna, ktorá sa podieľa na výstavbe plynovodu Nord Stream 2.

Kanada schválila návrat lietadla Boeing 737 MAX do prevádzky

Kríza modelov MAX sa začala haváriou tohto lietadla v Indonézii v roku 2018.

Boeing 737 MAX.