SME
Pondelok, 20. september, 2021 | Meniny má Ľuboslav(a)KrížovkyKrížovky

Volkswagen plánuje na Slovensku ďalší rozvoj výroby

Najdôležitejšími výzvami spoločnosti Volkswagen Slovakia do budúcnosti sú nedostatok pracovnej sily, únik mozgov a subdodávateľské siete. Na utorkovom diskusnom fóre HNClubu to vyhlásil predseda predstavenstva VW Slovakia Andreas Tostmann.

BRATISLAVA 15. apríla (SITA) - Najdôležitejšími výzvami spoločnosti Volkswagen Slovakia (VW Slovakia) do budúcnosti sú nedostatok pracovnej sily, únik mozgov a subdodávateľské siete. Na utorkovom diskusnom fóre HNClubu to vyhlásil predseda predstavenstva VW Slovakia Andreas Tostmann. Zároveň upozornil, že automobilka "ich chce aktívne riešiť a nie pred nimi zo Slovenska utekať". Predseda predstavenstva pritom verí, že spoločnosti sa napokon podarí všetky výzvy zvládnuť. "VW Slovakia má na Slovensku svoju budúcnosť," povedal. Celkový vývoj slovenského automobilového priemyslu vidí Tostmann pomerne optimisticky.

Skryť Vypnúť reklamu

Podľa predsedu predstavenstva VW Slovakia sa automobilka snaží nedostatok pracovnej sily riešiť, pričom poukázal hlavne na spoluprácu s vysokými školami. Priznal však aj vysokú fluktuáciu zamestnancov závodu. Túto situáciu sa spoločnosť pokúša korigovať neustálou motiváciou tých, ktorí v nej pracujú. Prezident Združenia automobilové priemyslu Slovenska (ZAP SR) Jozef Uhrík v tejto súvislosti pripomenul, že podľa konzervatívnych odhadov by mal automobilový priemysel na Slovensku v roku 2010 zamestnávať viac ako 100 tis. pracovníkov. Otázka pracovnej sily je teda podľa neho viac ako aktuálna.

Tostmann sa venoval aj subdodávateľským sieťam VW Slovakia. Poukázal pritom predovšetkým na nutnosť ich hĺbkovej analýzy zo strany automobilky. Uhrík poznamenal, že obrovským problém pri ďalšom rozvoji subdodávateľov je infraštruktúra. "Kvalitná a hlavne rovnomerne vybudovanú cestná sieť je predpokladom toho, aby sa potenciálni investori v automobilovom priemysle rozhodli pôsobiť aj vo východnejších regiónoch," vyhlásil. Subdodávatelia podľa prezidenta ZAP SR prichádzajú stále, "je však problém dostať ich ďalej ako za Strečno". "Ak chceme subdodávateľskú sieť rozširovať, otázka infraštruktúry je principiálna," domnieva sa Uhrík.

Skryť Vypnúť reklamu

Za ďalšiu strategickú úlohu slovenského automobilového priemyslu pritom prezident ZAP SR považuje prerod automobiliek z výrobných organizácií na výrobno-výskumno-vývojové organizácie. Výhoda dostatku lacnej pracovnej sily bude totiž podľa Uhríka neustále slabnúť a bude potrebné ju niečím nahradiť. "Finálna výroba sa dá presunúť pomerne jednoducho. Dodávateľská sieť spolu s výskumom však už ťažšie, preto je potrebné tieto segmenty podporovať," konštatoval. Tostmann však na margo týchto informácií uviedol, že výskum a vývoj Volkswagenu sa sústredí predovšetkým v Nemecku a túto oblasť považuje za zaujímavú hlavne pre subdodávateľov.


Skryť Vypnúť reklamu

Najčítanejšie na SME Ekonomika

Inzercia - Tlačové správy

  1. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  2. Prehľad bratislavských komunít. Čo všetko sa dá robiť so susedmi
  3. Poznáme slovenské cesty s najkrajším výhľadom!
  4. Profesionáli vedia, o čo ide. Ako si vybrať OZV a nepopáliť sa?
  5. Školy sa znova môžu zapojiť do zberu starých mobilov
  6. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet
  7. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte
  8. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu
  9. Slovenský orloj – svetová atrakcia
  10. Kanceláriám ešte neodzvonilo
  1. 100% ovocné šťavy pod lupou – Prečo sa ich oplatí konzumovať?
  2. BLoKK: Z nevyužitých kancelárií v centre štýlové bývanie
  3. Aj panelák môže byť Smart
  4. Školy sa znova môžu zapojiť do zberu starých mobilov
  5. Pri uzatváraní PZP už nedominuje január
  6. "Je to dravec!" Priznáva šéfkuchár Michal Konrád
  7. Sledujte naživo pokusy so slovenskými výskumníkmi
  8. Vystúpte z radu, postavte si moderný dom podľa seba
  9. Slováci ochutnali vegánske bagety. Chutili im?
  10. Poznáme slovenské cesty s najkrajším výhľadom!
  1. Sedemnásť slovenských hotelov na septembrový last minute výlet 9 034
  2. Slovenský orloj – svetová atrakcia 8 321
  3. Mikroplasty sú v produktoch každodennej potreby. V ktorých? 5 207
  4. Radosť zachytiť tieto krásne krivky 4 317
  5. Zodpovedné investovanie praje budúcnosti a je fér 3 503
  6. 5 tipov, ako si užiť jeseň v Bratislave a okolí 3 022
  7. Zateplenie šikmej strechy PUR penou či minerálnou vlnou? 2 853
  8. Volkswagen na IAA v Mníchove predstavil koncept elektromobilu 2 471
  9. Takto dokážu aj vaše peniaze zlepšiť život na našej planéte 1 717
  10. Kanceláriám ešte neodzvonilo 1 586
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu
Skryť Vypnúť reklamu

Hlavné správy zo Sme.sk

Novinárka Monika Tódová.

Písali o svedkovi Petrovi Tóthovi.


2 h
Šéfredaktorka denníka SME Beata Balogová

Trestné oznámenie podal Peter Tóth, ktorý sledoval novinárov pre Kočnera.


53m

Neprehliadnite tiež

Predseda SaS, vicepremiér a minister hospodárstva Richard Sulík podal demisiu.

Liberáli zorganizovali konferenciu, pozvali aj Krajniaka.


49m
Ilustračné foto

Organizácie chcú zvyšovať svoje kybernetické zabezpečenie.


SITA 2 h
Na snímke stavbári robia posledné dokončovacie práce na Lužanskom moste.

O dátume informoval zhotoviteľ projektu.


SITA 2 h
Na snímke poklepanie základného kameňa cestného obchvatu obcí malokarpatského regiónu 20. septembra 2021 v Chorvátskom Grobe.

Celý obchvat sa má napojiť na diaľnice D1 a D4.


TASR 2 h
Skryť Zatvoriť reklamu