Volkswagen plánuje na Slovensku ďalší rozvoj výroby

Najdôležitejšími výzvami spoločnosti Volkswagen Slovakia do budúcnosti sú nedostatok pracovnej sily, únik mozgov a subdodávateľské siete. Na utorkovom diskusnom fóre HNClubu to vyhlásil predseda predstavenstva VW Slovakia Andreas Tostmann.

BRATISLAVA 15. apríla (SITA) - Najdôležitejšími výzvami spoločnosti Volkswagen Slovakia (VW Slovakia) do budúcnosti sú nedostatok pracovnej sily, únik mozgov a subdodávateľské siete. Na utorkovom diskusnom fóre HNClubu to vyhlásil predseda predstavenstva VW Slovakia Andreas Tostmann. Zároveň upozornil, že automobilka "ich chce aktívne riešiť a nie pred nimi zo Slovenska utekať". Predseda predstavenstva pritom verí, že spoločnosti sa napokon podarí všetky výzvy zvládnuť. "VW Slovakia má na Slovensku svoju budúcnosť," povedal. Celkový vývoj slovenského automobilového priemyslu vidí Tostmann pomerne optimisticky.

Podľa predsedu predstavenstva VW Slovakia sa automobilka snaží nedostatok pracovnej sily riešiť, pričom poukázal hlavne na spoluprácu s vysokými školami. Priznal však aj vysokú fluktuáciu zamestnancov závodu. Túto situáciu sa spoločnosť pokúša korigovať neustálou motiváciou tých, ktorí v nej pracujú. Prezident Združenia automobilové priemyslu Slovenska (ZAP SR) Jozef Uhrík v tejto súvislosti pripomenul, že podľa konzervatívnych odhadov by mal automobilový priemysel na Slovensku v roku 2010 zamestnávať viac ako 100 tis. pracovníkov. Otázka pracovnej sily je teda podľa neho viac ako aktuálna.

Tostmann sa venoval aj subdodávateľským sieťam VW Slovakia. Poukázal pritom predovšetkým na nutnosť ich hĺbkovej analýzy zo strany automobilky. Uhrík poznamenal, že obrovským problém pri ďalšom rozvoji subdodávateľov je infraštruktúra. "Kvalitná a hlavne rovnomerne vybudovanú cestná sieť je predpokladom toho, aby sa potenciálni investori v automobilovom priemysle rozhodli pôsobiť aj vo východnejších regiónoch," vyhlásil. Subdodávatelia podľa prezidenta ZAP SR prichádzajú stále, "je však problém dostať ich ďalej ako za Strečno". "Ak chceme subdodávateľskú sieť rozširovať, otázka infraštruktúry je principiálna," domnieva sa Uhrík.

Za ďalšiu strategickú úlohu slovenského automobilového priemyslu pritom prezident ZAP SR považuje prerod automobiliek z výrobných organizácií na výrobno-výskumno-vývojové organizácie. Výhoda dostatku lacnej pracovnej sily bude totiž podľa Uhríka neustále slabnúť a bude potrebné ju niečím nahradiť. "Finálna výroba sa dá presunúť pomerne jednoducho. Dodávateľská sieť spolu s výskumom však už ťažšie, preto je potrebné tieto segmenty podporovať," konštatoval. Tostmann však na margo týchto informácií uviedol, že výskum a vývoj Volkswagenu sa sústredí predovšetkým v Nemecku a túto oblasť považuje za zaujímavú hlavne pre subdodávateľov.


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Kedy sa refinancovanie oplatí?
  2. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  3. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  4. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  5. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  6. Intímna hygiena – celoročná záležitosť
  7. Rastie nám pokrivená generácia?
  8. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  9. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji
  10. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba
  1. Exkurzia odborárov a absolventov SvF STU v Bratislave 2017
  2. Zvolen: Zvolenčania myslia na zabezpečenie svojich domovov
  3. Detské zúbky sú veda
  4. Atraktívnejšie učenie vďaka digitálnym technológiám
  5. Aký vplyv by mal konflikt v Kórei na vaše investície?
  6. Zľava 3000 € na 3-izbové byty v Jarabinkách
  7. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy!
  8. Štartujú jesenné módne dni v Poluse
  9. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku
  10. Rastie nám pokrivená generácia?
  1. Zanzibar je plný lákadiel na dokonalú exotickú dovolenku 10 685
  2. Rastie nám pokrivená generácia? 5 132
  3. Intímna hygiena – celoročná záležitosť 2 848
  4. 3 mýty, ktorým ste možno uverili. Ale ako je to naozaj? 2 348
  5. Plug-in, hybrid alebo elektromobil? Poradíme, ako správne vybrať 1 582
  6. Kedy sa refinancovanie oplatí? 1 286
  7. Pivovar Šariš podporí cestovný ruch v Prešovskom kraji 1 062
  8. Novinka v realitnom biznise! Zatiaľ dostupné len v Grand Koliba 902
  9. Bývajte v budove, po ktorej sa prechádzal Schöne Náci 817
  10. JUDr. Barbora Sabó: Dobrý maklér šetrí čas, peniaze i nervy! 748

Hlavné správy zo Sme.sk

KULTÚRA

Ešte v marci robil v obleku kliky. Železná vôľa urobila z Jana Třísku Američana

Legendárny herec z Obecnej školy sa už v Česku necítil doma.

SVET

Po páde z mosta do Vltavy zomrel český herec Jan Tříska

Okolnosti pádu vyšetruje polícia.

ŠPORT

Expert: Sagan je ako rocková hviezda cyklistiky

MS môže pokojne vyhrať aj sedemkrát, myslí si.

PRIMÁR

Päťdesiatnici a stres: Po päťdesiatke začne stres zabíjať

Nikto nie je stavaný na to, aby prežíval dlhodobý stres.

Neprehliadnite tiež

Železnice ukázali zmodernizované Pendolino. Pozrite sa ako vyzerá

Jednotku prevádzkuje Železničná spoločnosť Slovensko s Českými dráhami na linke medzi Košicami a Prahou

Pozrite sa, koľko rokov pracovného života môžete ako Európan očakávať (Eurostat)

Za uplynulú dekádu stúpla očakávaná dĺžka pracovného života v priemere o 1,8 roka, zistil európsky štatistický úrad.

Škoda nestíha vyrábať Superb, časť výroby presunie do Nemecka

Automobilka v súčasnosti nedokáže uspokojiť veľký dopyt zákazníkov po vozidlách.