Volkswagen plánuje na Slovensku ďalší rozvoj výroby

Najdôležitejšími výzvami spoločnosti Volkswagen Slovakia do budúcnosti sú nedostatok pracovnej sily, únik mozgov a subdodávateľské siete. Na utorkovom diskusnom fóre HNClubu to vyhlásil predseda predstavenstva VW Slovakia Andreas Tostmann.

BRATISLAVA 15. apríla (SITA) - Najdôležitejšími výzvami spoločnosti Volkswagen Slovakia (VW Slovakia) do budúcnosti sú nedostatok pracovnej sily, únik mozgov a subdodávateľské siete. Na utorkovom diskusnom fóre HNClubu to vyhlásil predseda predstavenstva VW Slovakia Andreas Tostmann. Zároveň upozornil, že automobilka "ich chce aktívne riešiť a nie pred nimi zo Slovenska utekať". Predseda predstavenstva pritom verí, že spoločnosti sa napokon podarí všetky výzvy zvládnuť. "VW Slovakia má na Slovensku svoju budúcnosť," povedal. Celkový vývoj slovenského automobilového priemyslu vidí Tostmann pomerne optimisticky.

Podľa predsedu predstavenstva VW Slovakia sa automobilka snaží nedostatok pracovnej sily riešiť, pričom poukázal hlavne na spoluprácu s vysokými školami. Priznal však aj vysokú fluktuáciu zamestnancov závodu. Túto situáciu sa spoločnosť pokúša korigovať neustálou motiváciou tých, ktorí v nej pracujú. Prezident Združenia automobilové priemyslu Slovenska (ZAP SR) Jozef Uhrík v tejto súvislosti pripomenul, že podľa konzervatívnych odhadov by mal automobilový priemysel na Slovensku v roku 2010 zamestnávať viac ako 100 tis. pracovníkov. Otázka pracovnej sily je teda podľa neho viac ako aktuálna.

Tostmann sa venoval aj subdodávateľským sieťam VW Slovakia. Poukázal pritom predovšetkým na nutnosť ich hĺbkovej analýzy zo strany automobilky. Uhrík poznamenal, že obrovským problém pri ďalšom rozvoji subdodávateľov je infraštruktúra. "Kvalitná a hlavne rovnomerne vybudovanú cestná sieť je predpokladom toho, aby sa potenciálni investori v automobilovom priemysle rozhodli pôsobiť aj vo východnejších regiónoch," vyhlásil. Subdodávatelia podľa prezidenta ZAP SR prichádzajú stále, "je však problém dostať ich ďalej ako za Strečno". "Ak chceme subdodávateľskú sieť rozširovať, otázka infraštruktúry je principiálna," domnieva sa Uhrík.

Za ďalšiu strategickú úlohu slovenského automobilového priemyslu pritom prezident ZAP SR považuje prerod automobiliek z výrobných organizácií na výrobno-výskumno-vývojové organizácie. Výhoda dostatku lacnej pracovnej sily bude totiž podľa Uhríka neustále slabnúť a bude potrebné ju niečím nahradiť. "Finálna výroba sa dá presunúť pomerne jednoducho. Dodávateľská sieť spolu s výskumom však už ťažšie, preto je potrebné tieto segmenty podporovať," konštatoval. Tostmann však na margo týchto informácií uviedol, že výskum a vývoj Volkswagenu sa sústredí predovšetkým v Nemecku a túto oblasť považuje za zaujímavú hlavne pre subdodávateľov.


Najčítanejšie na SME Ekonomika


Inzercia - Tlačové správy


  1. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  2. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  3. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  4. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  5. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  6. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  7. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta
  9. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom?
  10. Jarné prázdniny pri mori?
  1. S profesorom Michalom Miovským o prevencii závislostí
  2. Poslanci nevzdávajú boj proti herniam, chcú prísnu reguláciu
  3. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom
  4. Mäsovýroba Gašparík získala ocenenie Danubius Gastro 2017
  5. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to
  6. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš
  7. Dokázali by ste nakúpiť so zavretými očami?
  8. Objavte netušené možnosti nových firemných kreditných kariet
  9. Stanovisko Klubu pre Bratislavu k zákazu hazardu v Bratislave
  10. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári
  1. Boj s podvodníkmi stáčajúcimi odometre stojí bazáre státisíce 11 604
  2. Prečo majú Slováci stále radšej hypotéku ako prenájom? 8 164
  3. Najväčšie first moment zľavy končia vo februári 5 940
  4. Ceny bytov vo veľkých mestách prekonali historický rekord 5 877
  5. Hotovosť, internet či karta? Najbezpečnejšie je platenie mobilom 5 504
  6. Už ste niekedy jedli v garáži? Tá v Trenčíne stojí za to 5 333
  7. Klasickým gastrolístkom konkuruje už aj nová stravovacia karta 5 123
  8. Bezpečné a prestížne bývanie v Bratislave s novým symbolom mesta 5 094
  9. Staré Dobré Mexiko: Už vieme prečo východniari chvália Šariš 5 062
  10. Jarné prázdniny pri mori? 3 055

Hlavné správy zo Sme.sk

DOMOV

Žena, ktorá močila na Korán, ohrozila bezpečnosť Slovenska

Na videu obvinenej Sheily Sz., kde vyzývala na boj proti moslimom, viala v pozadí slovenská zástava.

EKONOMIKA

Predražené predsedníctvo a kauzu Evka prešetrí NAKA

Na polícii bola vypovedať aj Zuzana Hlávková.

Neprehliadnite tiež

Chcete hypotéku? Banky zlacňujú, ale pomýliť sa dá ľahko (prehľad)

Ešte pred začatím jari, kedy sa predáva najviac hypoték, spustili banky akciové úroky.

Cena benzínu stále rastie, motoristi tankujú najdrahšie za rok a pol

Priemerná cena litra benzínu na čerpacích staniciach je 1,31 eura. Takáto cena bola naposledy v auguste 2015.

Érsek nemá pochybnosti o transparentnosti a kvalite obchvatu Bratislavy

Reagovalo tak na vyjadrenia predstaviteľov Európskej investičnej banky, ktorá obchvat Bratislavy podporila sumou 427 miliónov eur.

Španielsko do roku 2050 vypadne zo skupiny najväčších svetových ekonomík

Vyššie pozície medzitým zaujmú mnohé z dnešných transformujúcich sa ekonomík.


Už ste čítali?

Domov NajnovšieNajčítanejšieDesktop